Gjest Gjesta Skrevet 3. juni 2005 #1 Del Skrevet 3. juni 2005 Hei! Er det noen her som har vart paa tur til Peru og Maccu Picchu? Veit dere noe om kostnader og om det er arrangerte turer eller om det og gaar ann aa lage "gjor det selv " pakker? har sjekka litt ut paa kilroy travel, men fikk ikke saa mye ut av det... xx Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 3. juni 2005 #2 Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har vært der. Dro privat, men vet det finnes mange arrangerte turer. Koster ca 25.000 for 2 uker tror jeg. Flott steed som anbefales! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest reiseglad Skrevet 4. juni 2005 #3 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei. Har ikke vært der, men kjenner flere som har dratt dit som backpackere. Hvis du vil ha en organisert tur som ikke er av typen "stor gruppe går bak en dame med paraply", anbefaler jeg deg å sjekke med reisebyrået Worldwide. De har utrolig mange gode turer i alle tenkelige steder i verden. www.worldwide.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rikke Skrevet 4. juni 2005 #4 Del Skrevet 4. juni 2005 Hei. Vi var i Peru et år, men måtte avbryte ferien av ulike grunner, men kan fortelle noe iallefall.. Vi bestilte tur gjennom STA Travels. Bestilte fly til Lima og videre til Cuzco. I Cuzco er det vanvittig mange turarrangører som arrangerer turer til MP. Du kan velge mellom ulik lengde på turene. Alt fra å ta toget og gå ei times tid, til 4-5 dagers fjellturer i liten gruppe med guide. Det er som sagt vanvittig mange slike byråer, så du kan ordne dette når du kommer til Cuzco, men det er lurt å beregne noen dager både til å bli vant til høyden og fordi det tar noen dager fra du bestiller turen til du kan dra dit (til MP) pga. at du må ha en slags tillatelse fra "myndighetene". Det kan lønne seg å sjekke litt rundt med andre du treffer om hvilke byråer som er seriøse, for det kan være ganske stor forskjell i kvalitet. Vi fikk anbefalt noe som heter SAS, og de virket veldig bra, men var fullbooket da vi ville reise (og vi hadde ikke så god tid, og måtte reise en spesiell dag). Du får bare spørre hvis du lurer på noe, men iom. at vi måtte avbryte turen, er det vel kanskje litt begrenset hva jeg kan bidra med... Det lille vi fikk sett av Peru var utrolig flott og menneskene var kjempehyggelige og utrolig hjelpsomme! Da vi skulle reise hjem, bestilte vi forresten bare en hopp-på billett på fly fra Cuzco til Lima, og det var billig og bra, så det var helt problemfritt. Vi hadde ellers planlagt å reise mye med buss og tog, og merket at vi burde hatt litt bedre tid, for bussene og togene går slettes ikke hver dag, og det er store avstander, så man bør nok legge inn litt ekstra tid til uforutsette ting... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå