Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 #1 Del Skrevet 7. januar 2020 Leser ulike tabeller på nett og har spurt i sportsbutikk... Men må spørre noen her også, for jeg skjønner ikke helt. Et barn som er 100 cm langt, kan det ha ski på 100 cm? Er det optimalt? Hva med lengden på stavene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #2 Del Skrevet 7. januar 2020 Ski...Langrennski eller alpinski? Anonymkode: 35c71...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 7. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ski...Langrennski eller alpinski? Anonymkode: 35c71...953 Beklager. 😊 Langrennski. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 7. januar 2020 #4 Del Skrevet 7. januar 2020 (endret) Skiene skal være kroppshøyde om man ikke er veldig erfaren. Evt litt lengre for drevne løpere. Stavene skal være ca 30 cm lavere enn kroppshøyde for klassisk/vanlig skigåing (lengre ved skøyting, men antar at vi ikke er der akkurat nå ) Så: 100 cm barn, ikke veldig dreven (er vel bare ca fire år uansett), 100 (maks 110) cm ski, 70 (maks 80) cm staver. Er min anbefaling. Er mye bedre å ha for korte ski, enn for lange. Samtidig må man tenke på økonomien osv. Jeg ville kjøpt 100. De kan nok fint brukes neste år også. Endret 7. januar 2020 av solmåneogstjerner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #5 Del Skrevet 7. januar 2020 https://www.skiforbundet.no/fagportal/barn/barn-og-skiidrett/skiutstyr-for-barn/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #6 Del Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, Hr. Aktiv skrev: https://www.skiforbundet.no/fagportal/barn/barn-og-skiidrett/skiutstyr-for-barn/ Takk, jeg hadde sett den. 😊 Men der står det 100 cm i skilengde til en på 110 cm. 😊 Og så sa han i butikken 100 cm i skilengde til en på 100 cm. 😊 Derfor jeg ville høre litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #7 Del Skrevet 7. januar 2020 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Skiene skal være kroppshøyde om man ikke er veldig erfaren. Evt litt lengre for drevne løpere. Stavene skal være ca 30 cm lavere enn kroppshøyde for klassisk/vanlig skigåing (lengre ved skøyting, men antar at vi ikke er der akkurat nå ) Så: 100 cm barn, ikke veldig dreven (er vel bare ca fire år uansett), 100 (maks 110) cm ski, 70 (maks 80) cm staver. Er min anbefaling. Er mye bedre å ha for korte ski, enn for lange. Samtidig må man tenke på økonomien osv. Jeg ville kjøpt 100. De kan nok fint brukes neste år også. Tusen takk. 😊 Er snakk om de første par skiene til en 3-åring, så da blir det nok bra. 😊 Kjøper brukt i år, så det går nok fint med økonomien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #8 Del Skrevet 7. januar 2020 18 minutter siden, Kaisamaia skrev: Takk, jeg hadde sett den. 😊 Men der står det 100 cm i skilengde til en på 110 cm. 😊 Og så sa han i butikken 100 cm i skilengde til en på 100 cm. 😊 Derfor jeg ville høre litt. Min erfaring at kortere ski er lettere å lære seg enn lengre ski. Ofte så anbefaler de litt for lange ski i butikkene. Dette er min erfaring og vi er mye på ski. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #9 Del Skrevet 7. januar 2020 36 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Min erfaring at kortere ski er lettere å lære seg enn lengre ski. Ofte så anbefaler de litt for lange ski i butikkene. Dette er min erfaring og vi er mye på ski. Så da ville du gått for 90 cm for en på 100 cm, da? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #10 Del Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, Kaisamaia skrev: Så da ville du gått for 90 cm for en på 100 cm, da? 😊 Ja jeg ville ha gått for de kortere ja. Det skal være en glede å gå på skitur og barn får glede av å mestre. Lengre ski og større fart kan komme senere når de mestrer skiene godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #11 Del Skrevet 7. januar 2020 2 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Ja jeg ville ha gått for de kortere ja. Det skal være en glede å gå på skitur og barn får glede av å mestre. Lengre ski og større fart kan komme senere når de mestrer skiene godt. Jeg skjønner jo det, men tabellen du linket til sier jo ikke det du sier nå. 😊 Den sier 90 cm til en på 90 cm og 100 cm til en på 110 cm. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 7. januar 2020 #12 Del Skrevet 7. januar 2020 13 minutter siden, Kaisamaia skrev: Jeg skjønner jo det, men tabellen du linket til sier jo ikke det du sier nå. 😊 Den sier 90 cm til en på 90 cm og 100 cm til en på 110 cm. 😊 Derfor ligg litt under det. Jetski blir aldri noen suksess, men jeg pleier å ligge nede på skalaen. Staver prøver jeg å ser hva som funker best. Lar de gå med staven for å se. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisamaia Skrevet 7. januar 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 7. januar 2020 4 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Derfor ligg litt under det. Jetski blir aldri noen suksess, men jeg pleier å ligge nede på skalaen. Staver prøver jeg å ser hva som funker best. Lar de gå med staven for å se. Okei. Takk. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå