Gjest Gjesta Skrevet 7. september 2002 #1 Del Skrevet 7. september 2002 Hei Stor grønn plante som tåler litt juling og ellers små andre planter jeg kan dekorere rundt med`...Noen ideer?:L) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirella Skrevet 8. september 2002 #2 Del Skrevet 8. september 2002 planter med tykke blad innholder som regel en god del væske,som dem lagrer for ikke å tørke ut. Disse tåler å tørke godt mellom hver vanning. Eksempler er såkalte sukkulenter som du får i alle mulige morsomme varianter.Kjøper du dem små,koster dem ca.10-20 kr. Planter fra Hoya-familien - porselensblomst, duft-ranke (tror det er samme familie,den er iallefall hardfør) Kaktuser får du også i masse varianter, og dem skal som kjent ikke vannes ofte. Fredslilje holder seg også godt,og selv om den henger med hue, reiser den seg etter tørke. Men den bør ikke bli utsatt for direkte sollys.Det er en skyggeplante. Gullranke og treklatrer har jeg flere stykker av,og dem har jeg hatt i flere år.Dem har tørket et utall av ganger, men kommer seg alltid. Desssuten aloe-vera-planten.Min formerer seg hele tiden ,så nå har jeg et uttall av den!!!! Pengetre har du sikkert hørt om....?? det er vel en sukkelent også, og mitt har jeg hatt i allefall åtte år!!!! og det vokser seg større hvis du potter om til en større potte. Peperomia har runde tykke blader,og tåler f.eks. godt å stå på et baderom. Nå som det er høst, selges det Erica i butikken.Den som ser ut som røsslyng.Denne kan du godt bevare ved å tørke den.Du kan vanne den inntil den har sprettet godt ut, og så kan du la den tørke hurtig,ved å sette den på en varm plass (men ikke i vinduet,da blekner den). Dette var noen av mine hardføre planter!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. september 2002 #3 Del Skrevet 8. september 2002 planter med tykke blad innholder som regel en god del væske,som dem lagrer for ikke å tørke ut. Disse tåler å tørke godt mellom hver vanning. Eksempler er såkalte sukkulenter som du får i alle mulige morsomme varianter.Kjøper du dem små,koster dem ca.10-20 kr. Planter fra Hoya-familien - porselensblomst, duft-ranke (tror det er samme familie,den er iallefall hardfør) Kaktuser får du også i masse varianter, og dem skal som kjent ikke vannes ofte. Fredslilje holder seg også godt,og selv om den henger med hue, reiser den seg etter tørke. Men den bør ikke bli utsatt for direkte sollys.Det er en skyggeplante. Gullranke og treklatrer har jeg flere stykker av,og dem har jeg hatt i flere år.Dem har tørket et utall av ganger, men kommer seg alltid. Desssuten aloe-vera-planten.Min formerer seg hele tiden ,så nå har jeg et uttall av den!!!! Pengetre har du sikkert hørt om....?? det er vel en sukkelent også, og mitt har jeg hatt i allefall åtte år!!!! og det vokser seg større hvis du potter om til en større potte. Peperomia har runde tykke blader,og tåler f.eks. godt å stå på et baderom. Nå som det er høst, selges det Erica i butikken.Den som ser ut som røsslyng.Denne kan du godt bevare ved å tørke den.Du kan vanne den inntil den har sprettet godt ut, og så kan du la den tørke hurtig,ved å sette den på en varm plass (men ikke i vinduet,da blekner den). Dette var noen av mine hardføre planter!!!! Ja..Pengetre er en fin plante Jeg har en som heter troll(blomst)?..den er lilla og grønn og tåler litt tørke , tror jeg.Vey du om det finnes flere av den? Ellers for noen andre som måtte lure http://www.plantetips.no/index.html.. HEr fant jeg mange tips For noen andre som måtte lure.. Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå