Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig. Hvis noen skal betale mer, bør det bli den som er overvektig, og som tar mest plass.

Anonymkode: a1777...96a

Skal denne tankegangen gjelde andre steder også? De som bruker kundeservice mye må betale mer for mobilabonnementet, de som har bagasje må betale mer på bussen, de som har krevende barn må betale mer for barnehage osv?

Anonymkode: 2ceff...070

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De må rett og slett bygge flyene med større diversitet i setebredden; flest normale seter men også tilby bredere seter. Det er flyene som må tilpasses alle oss, ikke omvendt. Fedme er et økende fenomen.

Anonymkode: 0026b...4c3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal denne tankegangen gjelde andre steder også? De som bruker kundeservice mye må betale mer for mobilabonnementet, de som har bagasje må betale mer på bussen, de som har krevende barn må betale mer for barnehage osv?

Nei, men det blir jo ikke rett å gjøre alt enda dyrere for alle pga noen få. Med mindre det er medisinsk grunn til overvekten, ser jeg ingen grunn til at de skal få ta opp mer plass enn andre. Det er et praktisk spørsmål. 

Enten det, eller så får de sette av et par ledige seter på flyselskapets regning, i tilfelle overvekt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De må rett og slett bygge flyene med større diversitet i setebredden; flest normale seter men også tilby bredere seter. Det er flyene som må tilpasses alle oss, ikke omvendt. Fedme er et økende fenomen.

Anonymkode: 0026b...4c3

Fedme eller ikke. Setene har veldig liten plass. Beinplassen er verst. Verre enn bredden.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men det blir jo ikke rett å gjøre alt enda dyrere for alle pga noen få. Med mindre det er medisinsk grunn til overvekten, ser jeg ingen grunn til at de skal få ta opp mer plass enn andre. Det er et praktisk spørsmål. 

Enten det, eller så får de sette av et par ledige seter på flyselskapets regning, i tilfelle overvekt. 

Mobilabonnementene er jo dyrere fordi noen bruker kundeservice mye. De av oss som aldri har brukt det er jo med på å betale for at det eksisterer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
45 minutter siden, Apis skrev:

Jeg som er 2 meter, har ikke bare kronjuvelene mellom beina men også passasjeren i setet foran meg og sidemannen har jeg under armen. 

Jeg ser deg for meg ja! 😂😂 Når passasjeren foran deg skal trykke setet sitt bak, kan det bli trøbbel.

Heldigvis er de færreste to meter, så for de aller fleste er det ikke noe stort problem.

Anonymkode: 7d356...fa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Løsningen må uten tvil bli at noen seter er bredere. Men ikkje F*** om jeg hadde betalt mer for et bredere sete. 

Jeg har aldri flydd jeg, men lysten blir ikke stor til å prøve heller når man ser hva slags holdninger som finns. 

Anonymkode: d2158...552

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg faktisk ikke opplevd, men fikk en gang sete mellom to verdensmestere i manspreading. Det var rimelig provoserende, og jeg sa frå uten å få gehør. Følte meg tilbake i barnehagen da jeg måtte kontakte flyverten for å få ham til å be dem oppføre seg. Enda mer barnehagefølelse fikk jeg da de skredde seg utover igjen da flyverten snudde ryggen til, for så å ta seg sammen igjen neste gang flyverten kom.

Det burde lages seter med ikke oppfellbare armlener og også skiller på benplass.

Anonymkode: dd077...f70

Fy flate, kjenner jeg blir provosert🙁

Anonymkode: 5c11a...6b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg faktisk ikke opplevd, men fikk en gang sete mellom to verdensmestere i manspreading. Det var rimelig provoserende, og jeg sa frå uten å få gehør. Følte meg tilbake i barnehagen da jeg måtte kontakte flyverten for å få ham til å be dem oppføre seg. Enda mer barnehagefølelse fikk jeg da de skredde seg utover igjen da flyverten snudde ryggen til, for så å ta seg sammen igjen neste gang flyverten kom.

Det burde lages seter med ikke oppfellbare armlener og også skiller på benplass.

Anonymkode: dd077...f70

Jeg vet ikke jeg. De armlenene er ekle, så det er godt å kunne åpne de, for å lettere kunne komme seg ut. Hadde egentlig foretrukket at de ikke var der, men bedre plass, så man ikke kom borti sidemannen.

Benplassen er grusom. Den er alltid for dårlig, når man reiser kollektivt. Er over 1.80 selv, og sliter veldig med å få plass til beina.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte

Tok fly fra Brussel en gang, selv hadde jeg lungebetennelse og bronkitt, men måtte fly til Norge. 

Kjøpte meg en plass langt fram, da var jeg sikker på at jeg fikk litt komfort.

Da jeg kom på flyet, satt det en mann på raden jeg skulle sitte, han hadde kjøpt to seter og fylte begge setene. Han satt heller ikke, han måtte nesten stå. Forlenget belte for at det skulle nå rundt ham.

Og jeg satt innenfor ham, med en hoste som ingen har hørt maken til, hosta i ett under hele jævla flyturen. Og hver gang jeg hosta, disset hele hele han, visste nesten ikke mine arme råd. 

Etter vi hadde lettet, bød han meg på halspastiller og vi så på hverandre og spruta ut i latter av hele situasjonen. Jeg lo og hosta så snørr og tårer rant. Egentlig en veldig merkelig og slitsom tur :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 21.58, AnonymBruker skrev:

Reis sammen med noen som er slank og nett 😛 

Anonymkode: 4ef0e...aa5

Alltid 😛 

Men jeg har begynt å få problemer med flysetene, og det er litt slitsomt når jeg må reise alene. Men som oftest er folk veldig hyggelige og hjelpsomme også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.1.2020 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe bedre når de sitter i midten, problemet bare forflytter seg. Jeg hang med halve kroppen ut i midtgangen fordi halve setet mitt var tatt. Jeg måtte reise meg opp hver gang de kom med tralla, for de kom seg ikke forbi. 

ts

Anonymkode: 3f092...791

Det der hadde jeg søren ikke godtatt fra første stund! Det får være grenser for hvor høflig en skal være.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 11.56):

Jeg mener at flyselskapene burde ta grep før de slipper noen på flyet som tydeligvis er for store til passe inn i et normalt flysete, de burde betale for et ekstra sete hvis det er noe ledig eller bli nektet ombordstigning. Dette går også på sikkerheten, hvis det sitter en smellfeit person på setet mot midtgangen så blir evakuering vanskelig for de andre passasjerene hvis noe skulle oppstå. 

Anonymkode: c32b8...acd

Det er jo diskriminering hvis de må betale mer, sier de…Samtidig som tynne mennesker må betale for 2 kg bagasjeovervekt 

Anonymkode: 4ca5d...06f

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er jo diskriminering hvis de må betale mer, sier de…Samtidig som tynne mennesker må betale for 2 kg bagasjeovervekt 

Anonymkode: 4ca5d...06f

Det er absolutt diskriminerende og vil aldri bli godtatt! Man er da bare en person uansett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen som bruker parfyme, har dårlig hygiene, er reddde, har med seg barn som kan finne på å bråke (dette inkluderer lek og latter), har lange bein eller er høye, er overvektige eller har noen som helst form for utfordringer med mobilitet bør få lov å reise med fly eller kollektivtransport noensinne for gudene forby om de perfeke noensinne får oppleve ubehaget av deres eksistens.

Anonymkode: 0c4d2...3d8

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 14.54):

Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre.

Anonymkode: dc71e...2f8

Da får de la være og fly da

Anonymkode: c15af...fd0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er absolutt diskriminerende og vil aldri bli godtatt! Man er da bare en person uansett. 

Helt greit så lenge de ikke vil ha deler av mitt sete.

Anonymkode: e7b6b...6cf

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 11.10):

Har man noen rettigheter her? Vi var ute og fløy og min mann hadde fått sete ved siden av en mann som var så stor at han tok opp halve setet hans. Mannen min er heller ingen liten mann og han greide rett og slett ikke å få plass med sine skuldre. Han prøvde å sette seg i setet uten hell. Jeg hadde plass lengre bak og det endte opp med at jeg måtte bytte plass med mannen min fordi mine skuldre er smalere. Jeg satt likevel skjevt med skuldrene trykket foran meg for å få plass. Måtte reise meg når matvognen kom. Og generelt valgte jeg å stå når heg kunne. 

Jeg er ikke uten sympati for denne mannen, det var sikkert en flau situasjon for han, men har man noen rettigheter som medpassasjer? 

Anonymkode: 3f092...791

Bare å bestille ekstra sete neste gang. Det er en rettighet dere har.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Eva-Lena skrev (9 minutter siden):

Bare å bestille ekstra sete neste gang. Det er en rettighet dere har.

Hvorfor skal man bestille mer enn ett sete når man får plass i ett sete? Hvorfor skal en annen automatisk ha rett til deler av det setet jeg har betalt for?

Anonymkode: e7b6b...6cf

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Absolutt ikke, når man bruker mer plass enn ett sete så skulle det bare mangle at man må betale for den ekstra plassen man bruker.

Spesielt når det går utover nestemann som kanskje ikke kan bruke armlene eller hvis personen er så sykelig overvektig at nestemann ikke kan bruke plassen som man faktisk har betalt for.

Når fly fyller drivstoff så blir vekten på passasjerene og bagasjen regnet med, det er ikke sånn at de fyller opp tankene helt for hver tur og det er derfor man må betale ekstra for ekstra bagasje. For antall personer så har de en standard vekt de går ut i fra men det blir problematisk hvis veldig mange av passasjerene er sykelig overvektig.

Kunne du virkelig tenke deg å sitte mellom to av dette kalibret?.

https://edition.cnn.com/travel/article/plus-size-travelers-slam-airline-seat-policies/index.html

FtA.jpg

Anonymkode: c32b8...acd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...