Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Solanum

Jeg er ganske smal så jeg kan fint sitte sammen med tykke. Siste tykke jeg satt med sovna jeg på skuldre til. Han var myk og fin å sove på. Det så ikke ut til å bry han at jeg utnytta situasjonen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Helene1982 skrev (På 11.7.2023 den 1.32):

Nei, det er det samme som om en person som er så overvektig at personen har med verktøy for å flytte armlenet på setet, samt en pute slik at man har 1,5 sete. Det forl glemmer er at reglene er slik at man passe inn i setet med setebelte for å få reise. Det som man kan diskutere på er komforten hvis noen påvirker din komfort. Som også vil gjelde for barn som gråter, folk som trenger ekstra benplass eller folk som er til sjananse for andre av andre grunner i ulik grad. Jeg er enig i at 1,5 sete er nei, men jeg har også sittet ved siden av noen med flyskrekk som tok mye energi, og hørt på barnegråt i timesvis. Bør det å fly være for eliten, eller for alle?

Skjønner ikke hva du prøver å si. Som sagt du kjøper en viss plass på flyet, ikke et stille rom for deg selv, eller ett sted der du ikke trenger å se/høre noen med flyskrekk, så hvorfor tar du opp dette? Du blir ikke lovet en barnefri flytur, men du blir lovet ett sete, som du til og med kan velge selv når du booker. Ett sete er ett sete, det står i de fleste flyselskapers policy at hvis du vet at du brer deg over mer enn ditt eget sete så må du kjøpe to. Det er ditt ansvar. Jeg hadde 100% klaget hadde det gått utover min komfor og da er det godt mulig at den overvektiget måtte flyttes eller tas av flyet hvis de selv ikke har tatt ansvar for at de har nok plass, slik det burde være. Fly er for alle, eget ansvar har alle også. Trenger man mer benplass må man kjøpe det også, trenger man mer bagasje med så må man kjøpe det osv. man skal ikke plage andre fordi man ikke klarer å kontrollere hva man spiser. Man må tross alt spise en sinnsykt mengde mat for å være så stor at man siger inn i naboplassen. Jeg har veid 100kg og hatt BMI over 35 og aldri vært i nærheten å bre meg over naboplassen. Så har man råd til å spise seg så stor, så har man råd til en ekstra flybillett. Ønsker man ikke å ta ansvar for vekta så får man ta ansvar for sin egen flyreise.

Anonymkode: ec3c1...272

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fløy ved siden av en MEGET overvektig dame for et par uker siden. Hun må selvfølgelig kjøpe to seter, men neida, bedre å skvise meg slik at jeg knapt kan puste. Det er flyselskapenes feil. De setter ikke grenser. 

Anonymkode: 4ca5d...06f

Har du tenkt på at å sette slike grenser er diskriminering? Hvorfor skal en overvektig person få mindre anledning til å reise på ferie fordi han må betale mer? Bredere seter til samme pris er eneste løsning! Eller at DU holder deg hjemme. 

Anonymkode: d2158...552

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du tenkt på at å sette slike grenser er diskriminering? Hvorfor skal en overvektig person få mindre anledning til å reise på ferie fordi han må betale mer? Bredere seter til samme pris er eneste løsning! Eller at DU holder deg hjemme. 

Det er ikke diskriminering. Det er vekt. Og det er helt latterlig at tynne mennesker må betale ekstra for 5 kg bagasje mens de som veier 150 kilo betaler null ekstra. 

Anonymkode: 4ca5d...06f

• Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg pleide å bestille vindusete, men har gått over til å velge midtgang. Da slipper jeg som regel å få noen som tar mitt sete, de som er av «+1 sete størrelse» velger midtgang siden de ikke kommer seg inn til vinduet

En gang har jeg blitt flyttet fordi det satt en som tok mer enn ett sete selvom flyet var fullt. Jeg fløy med baby på fanget og boardet sist. Flyvertinnen så at det ikke var mulig for meg å sette meg ned der, så noen andre måtte ta det setet. De unnskyldte seg med sikkerhet ifht oksygenmaskene (det er regler på det, har blitt flyttet flere ganger pga det siden vi har tvillinger og det ikke kan være mer enn to babyer på raden eller foran/bak hverandre)

Anonymkode: 79e2a...02f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk som bare er store. Er man rundt 2 meter eller rundt der,og er proporsjonert riktig,så er det ikke riktig at denne personen skal betale MER en ei lita tulle på 1.50 og veier 40kg. 

Når det er sagt,så er jeg selv 1.90.. Ikke noe høvleflis,men heller ingen stuegris. Sån midt i mellom for en mann over 40. Jeg fyller greit ut et turistklassesete,men gjør alt jeg kan for å ta hensyn til sidemann eller kvinne,uansett størrelse.. Det har alltid fungert greit.  Det har aldri hendt at jeg har fått noe klage,eller at noen har byttet sete. 

Nå har jeg ikke støtt på noen som har opptatt mitt sete heller. Er dette etstort problem for folk,eller erdet bare fedme politiet som er ute ? Vi har da virkelig ikke Amerikanske tilstander vi? Mulig jeg bare har vært heldig på mine flyturer. Men det virker rart da jeg flyr mye. 

Men er mye jeg kunne sagt om såkaltte tynninger også. Ekle tåfis tær oppi setene er jo et eksempel. Men jeg gidder ikke klage.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 5 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 11.14):

Er høy selv og dermed bredere enn mange, dog ikke tykk. Men sliter veldig med menn med litt mage skal breie ut beina og ta all plass. Rett og slett ikke greit uansett. Her nør jo de som jobber på fly ta tak i problemet. Man skal kunne sitte greit nok i et fly, slv om vi som er større sliter ltt me god tilling, så skal vi jo kunne sitte. Betaler selv mer for å f bedre seter. Men burde jo ikke være en nødvendighet.

Anonymkode: 3b1bd...55e

Selvfølgelig skal msn betale mer, det er jo ikke slik at noen tvang et menneske til å bli 150kg+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant80 skrev (På 7.7.2024 den 15.13):

Det er folk som bare er store. Er man rundt 2 meter eller rundt der,og er proporsjonert riktig,så er det ikke riktig at denne personen skal betale MER en ei lita tulle på 1.50 og veier 40kg. 

Når det er sagt,så er jeg selv 1.90.. Ikke noe høvleflis,men heller ingen stuegris. Sån midt i mellom for en mann over 40. Jeg fyller greit ut et turistklassesete,men gjør alt jeg kan for å ta hensyn til sidemann eller kvinne,uansett størrelse.. Det har alltid fungert greit.  Det har aldri hendt at jeg har fått noe klage,eller at noen har byttet sete. 

Nå har jeg ikke støtt på noen som har opptatt mitt sete heller. Er dette etstort problem for folk,eller erdet bare fedme politiet som er ute ? Vi har da virkelig ikke Amerikanske tilstander vi? Mulig jeg bare har vært heldig på mine flyturer. Men det virker rart da jeg flyr mye. 

Men er mye jeg kunne sagt om såkaltte tynninger også. Ekle tåfis tær oppi setene er jo et eksempel. Men jeg gidder ikke klage.

Begge typene er like ufordragelige, jeg personlig bruker å kjøpe de i tærne, og de feite lan betale for plassen dem bruker. Ingen som tvang noen til å forspise seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene1982 skrev (På 8.7.2023 den 12.18):

Hva er årsaken til at du ikke kan forholde deg til bagasjereglene sånn som alle andre?

Det er vel ikke det det er snakk om! 

Anonymkode: 80d44...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.7.2024 den 14.00):

Nøyaktig hvordan tenker du at dette skal gjennomføres? Bredere seter = færre seter, dermed mindre inntekter per flytur. Syntes uansett tanken om at «verden» skal tilpasses sykelig overvektige er et stort steg i feil retning. Fedme er et kjempeproblem, både for den enkelte og samfunnet, helsemessig og økonomisk. Sykelig overvektige bør slanke seg og tilpasse seg samfunnet. Ikke omvendt.

Anonymkode: bbba8...eb7

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også lurt på. Skulle fly til syden med familien og mannen fikk plass ved siden av to tjukke damer som tok halve hans sete. Han fikk jo åpenbart ikke plass der, så jeg gav ham mitt sete. Heldigvis var det to ledige seter på flyet, og jeg fikk da det ene andre. Men jeg har tenkt på hva hvis dette ikke var tilfelle. Er det da meg som ikke hadde fått bli med flyet eller en av de tjukke? 

Anonymkode: 924b4...84e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TeslalavIQ skrev (4 timer siden):

Begge typene er like ufordragelige, jeg personlig bruker å kjøpe de i tærne, og de feite lan betale for plassen dem bruker. Ingen som tvang noen til å forspise seg

Sånne som deg kan man uansett ikke resonere med,da du ser ut til å ha en agenda mot mennesker som er større en deg selv evt ulike deg selv.. blir det samme som homofober,mennesker som har noe mot fattige etc. Det som bør gjøres her er å jobbe med seg selv. Alle er ikke like her i verden. Heldigvis for det! Du har dratt med deg barne og ungdomsskolen videre i livet. Med mindre du bare er i den alderen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være ubehagelig å bli skvist av en tjukk og stor person i nabosetet, men skal vi begynne å si til gravide, breiskuldra folk, folk med urolig barn på fanget ol må betale for business class eller ekstra sete da? 

Anonymkode: 445ef...3b7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det kan være ubehagelig å bli skvist av en tjukk og stor person i nabosetet, men skal vi begynne å si til gravide, breiskuldra folk, folk med urolig barn på fanget ol må betale for business class eller ekstra sete da? 

Dersom man bruker mer enn ett sete, slik at det ikke er plass til passasjeren som skulle hatt det andre setet,  må det være konsekvensen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2024 den 0.18):

Ja, alle som ikke får plass på ett sete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer selvsagt ikke til å skje. Diskriminering er ikke noe man kan drive med. En person,en billett. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det kommer selvsagt ikke til å skje. Diskriminering er ikke noe man kan drive med. En person,en billett. 

En billett, ett sete. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...