Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Siste gruppe som det enda er lovt å diskriminere, overvektige. Fleskeberg? Virkelig et ord du bruker??

Anonymkode: 4daf5...381

om man velter over i andre flyseter ja da er man ett fleskeberg er man ikke?

Det finns en skala: kramgo - chubby - stor - feit og fleskberg 😂

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
ufiltrert skrev (57 minutter siden):

om man velter over i andre flyseter ja da er man ett fleskeberg er man ikke?

Det finns en skala: kramgo - chubby - stor - feit og fleskberg 😂

Nei det er man ikke, det er du som er vulgær. 

Anonymkode: 896e7...2e0

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei det er man ikke, det er du som er vulgær. 

Anonymkode: 896e7...2e0

Enig der!

Anonymkode: 09807...b28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Perleblomst skrev (På 8.7.2023 den 21.31):

Det syns jeg ikke. Det er den som er veldig overvektig som faktisk "stjeler" plassen til andre. Det er de som bør ta hensyn. Altså kjøpe setet ved siden av eller kontaktet selskapet for løsning (som de ikke har, men burde ha).

Nei…

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capazitet skrev (6 timer siden):

I Autstralia har dei byrja med obligatorisk veging av flypassasjerar har eg lest i nyhetane

Fin måte å miste passasjerer

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei…

Jo, på samme måte som når du kjøper en 60kvm leilighet så kan du ikke rive ned veggen mot naboen og flytte kjøkkenet inn i stua hans. Når du kjøper flybillett så kjøper du en plass, et visst antall kvm på en spesifik del av flyet. Overstiger du størrelsen til en plass så må du kjøpe mer plass. Hvis du ikke gjør det, og breier deg utover nabomannens plass slik at de sitter trangere så stjeler man faktisk. Ufint, egoistisk og uhøflig. Det er den overvektige sitt ansvar å sørge for at de har nok plass på flysetet. 

Anonymkode: ec3c1...272

• Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Eller få mange nye 

Anonymkode: 4ca5d...06f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, tipper folk heller tar toget. 

Anonymkode: 023c2...32c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, tipper folk heller tar toget. 

Anonymkode: 023c2...32c

Til USA 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Nei…

Hvorfor mener du at andre har rett til å bruke en plass jeg har betalt for? 

Anonymkode: e7b6b...6cf

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil en ikke betale for et ekstra sete, er det bare å slanke seg.

Anonymkode: d084c...0d9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 0.03):

Ikke opplevd det selv, men en venn av meg opplevde det. Han ga beskjed med det samme til kabinansatte. De mente først at dette måtte han bare tåle. Han viste til at han har betalt for et sete, men nå faktisk ikke fikk mer enn et halvt sete. De mente fremdeles at han bare måtte tåle det. Da sa han, som sant er, at hvis han skal sitte så trangt, så får han betydelig økt risiko for blodpropp (han er frisk, men dette gjelder også friske på lengre flyreiser!), og at hvis det skjedde noe med ham, eller andre de måtte finne på å plassere i det halve setet, så kom han til å klage selskapet og personell inn alle plasser han kunne, og gå til media. En av dem måtte gå av flyet, for flyet var fullt. Det var ikke han.

Som han sa, også til den som tok om mer enn eget sete på begge sider av seg selv, han hadde ikke noe imot den mannen, og heller ikke hans vekt, men at så lenge setene var så smale så måtte mannen bestille/ betale for to seter, slik at han ikke utsetter andre for alvorlig helserisiko.

Min venn sa at han gjorde dette fordi noen må tørre å si fra. Det er ikke for å være ubehagelig mot eller se ned på de som har fedme. Men også de må forholde seg til fakta, nemlig at når andre får så liten plass på grunn av dem, så gir det andre økt risiko for alvorlig blodpropp pga. redusert sirkulasjon.

Dette er flyselskapene som bør endre, det er helt meningsløst at setene blir smalere og smalere. Spesielt er dette horribelt når det finnes så mye forskning på risikoen dette utgjør for passasjerer.

Anonymkode: fc5ef...04c

Gjelder dette bare om folk far fedme, eller også de som er spesielt lange, bredskuldrede, kroppsbyggere osv?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fant dette på nrk.no, artikkel fra 2010

Reiser du med SAS, må du også betale for to billetter dersom du er så stor at du trenger to seter.

- Vi har et tilbud som heter Comfort Seat for de som vil ha to seter. Vi tvinger ingen til å bestille dette, men får du ikke plass i ett sete, må du betale for to seter, sier Knut Morten Johansen, informasjonssjef i SAS, til NRK.no.

Du får ingen rabatt på billett nummer to, men du slipper passasjeravgift og offentlige avgifter.

- Vår opplevelse er at dette blir tatt godt i mot av dem som trenger to seter. Det er ikke noe hyggelig å gjøre det trangt for sidemannen. Det er dermed det beste for alle parter at man bestiller to seter på forhånd, i tilfelle flyet er fullt, mener Johansen.

Stemmer det? Har aldri hørt om sånt i Norge 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 14.54):

Menn må nå få lov til å ha penis og baller. Da kan man ikke sitte med låren inntil hverandre.

Anonymkode: dc71e...2f8

altså, om ballene og penis tar så mye plass at du som mann ikke eklarer samle bena bør du potensielt oppsøke lege tenker jeg for da er det noe veldig galt der nede... 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
tussi680 skrev (På 8.7.2023 den 10.12):

Rart at ikke flyselskapene tenker over dette også, og gjør noe med det -  lage større seterom for alle. Mye bedre det, bare tenker sånn fram i tid, det er jo greit så slipper en å plages av andre. 

Nei, det er ikke så rart. Tror du flyselskapene leker butikk?

De må tjene penger for å unngå konkurs. 

Anonymkode: 4aa74...1e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jo, på samme måte som når du kjøper en 60kvm leilighet så kan du ikke rive ned veggen mot naboen og flytte kjøkkenet inn i stua hans. Når du kjøper flybillett så kjøper du en plass, et visst antall kvm på en spesifik del av flyet. Overstiger du størrelsen til en plass så må du kjøpe mer plass. Hvis du ikke gjør det, og breier deg utover nabomannens plass slik at de sitter trangere så stjeler man faktisk. Ufint, egoistisk og uhøflig. Det er den overvektige sitt ansvar å sørge for at de har nok plass på flysetet. 

Anonymkode: ec3c1...272

Nei, det er det samme som om en person som er så overvektig at personen har med verktøy for å flytte armlenet på setet, samt en pute slik at man har 1,5 sete. Det forl glemmer er at reglene er slik at man passe inn i setet med setebelte for å få reise. Det som man kan diskutere på er komforten hvis noen påvirker din komfort. Som også vil gjelde for barn som gråter, folk som trenger ekstra benplass eller folk som er til sjananse for andre av andre grunner i ulik grad. Jeg er enig i at 1,5 sete er nei, men jeg har også sittet ved siden av noen med flyskrekk som tok mye energi, og hørt på barnegråt i timesvis. Bør det å fly være for eliten, eller for alle?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 11.10):

Har man noen rettigheter her? Vi var ute og fløy og min mann hadde fått sete ved siden av en mann som var så stor at han tok opp halve setet hans. Mannen min er heller ingen liten mann og han greide rett og slett ikke å få plass med sine skuldre. Han prøvde å sette seg i setet uten hell. Jeg hadde plass lengre bak og det endte opp med at jeg måtte bytte plass med mannen min fordi mine skuldre er smalere. Jeg satt likevel skjevt med skuldrene trykket foran meg for å få plass. Måtte reise meg når matvognen kom. Og generelt valgte jeg å stå når heg kunne. 

Jeg er ikke uten sympati for denne mannen, det var sikkert en flau situasjon for han, men har man noen rettigheter som medpassasjer? 

Anonymkode: 3f092...791

Din mann burde ha klaget.

Den overvektige mannen burde betalt dobbelt for 2 seter.

Her er det flyselskapets skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...
AnonymBruker

Fløy ved siden av en MEGET overvektig dame for et par uker siden. Hun må selvfølgelig kjøpe to seter, men neida, bedre å skvise meg slik at jeg knapt kan puste. Det er flyselskapenes feil. De setter ikke grenser. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 12.47):

Vel da tenker jeg at vi starter med alle den mannfolka som må ta vare på gullklumpene mellom beina med å spre seg mest mulig så de bruker plassen ved siden for at juvelene skal få lufta seg hele veien. Vi kan begynne på tjukke folk etterpå at de får samla beina..

Anonymkode: ec445...7ad

Da må folk lære seg å åpne munnen og si "hei, kan du samle bena, du er på min plass" 

Funker det ikke": se nå til helvete å flytt deg fra min plass"

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart at dette ikke diskuteres mer i medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...