Gå til innhold

Store folk på fly som tar halve setet til naboen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

For meg er det ulogisk at en tynn person skulle betale for 2-3 kilo ekstra med bagasje samtidig som en overvektig person betaler ingenting ekstra. 

Anonymkode: 4ca5d...06f

Men det er ikke sånn prisstrukturen til flyselskapene er lagt opp. De er lagt opp slik: 

Pris for ett sete (fly en person) 

Pris for å sende bagasje 

Evt pris for håndbagasje 

Disse er separat. De har ikke noe med hverandre å gjøre, med unntak av at man må selvsagt ha en billett for å få lov til å sende bagasje, eller å ha mulighet for å ta med håndbagasje. Det er ikke som posten - man betaler ikke for totalvekt. 
Hvis du er misfornøyd med dette, får du sende inn forslag til flyselskapene. Jeg lover deg, dette er ikke noe de vil ta i med ildtang engang. 

Anonymkode: 0703f...1a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ingen som stjeler noe som helst. De som bestiller flyene må ha nok plass til alle fasonger, diskriminere utseende er noe hverken du eller andre har rett til å gjøre.

Anonymkode: 4daf5...381

Men hvis du opptar et annet sitt sete, så er det til dels ditt problem. Du hindrer andre til å få tilgang til det de har bestilt. Veldig overvektige vet det veldig godt. Selv om selskapene selvsagt bør gjøre noe med det / ha regler. Hvorfor skal den som ikke er overvektig og ikke får plass måtte kontakte betjeningen og faktisk flytte på seg (som noen har nevnt her)? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Men det er ikke sånn prisstrukturen til flyselskapene er lagt opp. De er lagt opp slik: 

Pris for ett sete (fly en person) 

Pris for å sende bagasje 

Evt pris for håndbagasje 

Disse er separat. De har ikke noe med hverandre å gjøre, med unntak av at man må selvsagt ha en billett for å få lov til å sende bagasje, eller å ha mulighet for å ta med håndbagasje. Det er ikke som posten - man betaler ikke for totalvekt. 
Hvis du er misfornøyd med dette, får du sende inn forslag til flyselskapene. Jeg lover deg, dette er ikke noe de vil ta i med ildtang engang. 

Anonymkode: 0703f...1a2

Ok, neste gang får jeg bare ta alle disse ekstra klær på meg, slik at JEG veier 10 kilo ekstra og ikke kofferten min. Høres bra ut, ja? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er ingen som stjeler noe som helst. De som bestiller flyene må ha nok plass til alle fasonger, diskriminere utseende er noe hverken du eller andre har rett til å gjøre.

De diskriminerer tynne mennesker da 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 12.47):

Vel da tenker jeg at vi starter med alle den mannfolka som må ta vare på gullklumpene mellom beina med å spre seg mest mulig så de bruker plassen ved siden for at juvelene skal få lufta seg hele veien. Vi kan begynne på tjukke folk etterpå at de får samla beina..

Anonymkode: ec445...7ad

Selvfølgelig kom det ei mannehatende kjerring og så sitt snitt til å spy galle om menn😂

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke å diskriminere overvektige at normalvektige mennesker skal kunne fly uten å risikere å få fysiske smerter fordi de ikke får hele setet de har bestilt. Å forvente at normalvektige skal klare seg med et halvt sete er faktisk å diskriminere de, ikke vice versa. 

En løsning kunne ha vært å ha noen større seter på flyene, som selvsagt koster noe mer og som kan bookes uten forhåndskontroll av vekt. Dersom noen som tydelig ikke får plass i et ordinært sete forsøker å boarde flyet uten å ha bestilt større sete så bør de da bli avvist ved gaten med beskjed om å booke om billetten sin. Dersom det ikke er store seter ledig på den aktuelle flighten så må vedkommende bookes om til en annen flight. 

Anonymkode: ad16a...870

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 20.55):

Jeg tror ikke dette problemet er så stort som dete skal ha det til. Jeg veier 140 kg fordelt på 175 cm og glir ikke over i neste sete. Velger alltid vindusplass fordi man kan lene litt av overkroppen mot flyveggen/vinduet sånn at jeg ikke går over på naboens plass på overkroppen heller. I tillegg gjør fettet at jeg sitter så høyt at jeg ikke når ned til armlenet med albuen, så naboen får det også. :)

Anonymkode: 95180...618

Enig, men så er det de som veier mye mer en. 140 også da. 

Anonymkode: 896e7...2e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kollega var på utenlandsreise og havnet mellom to store menn. Og hadde en stående 10-11 timers flytur. Ved takeoff og landing så satt han på en måte delvis i setet, men bøyd så mye forover som mulig.

At folk sitter og mener at andre skal betale full pris for dette er utrolig…

Anonymkode: 9420a...caa

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 hours ago, Helene1982 said:

Går det bra med deg?  Mener du flysikkerhet eller sikkerheten for at du ikke skal risikere at setet ikke er i ønsker possijon på grunn av veltende fett?

Flysikkerhet.. Jeg tenker på årsaken til at setet skal være oppreist ved take-off, landing og nødsituasjoner. 

Anonymkode: 13a46...374

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De diskriminerer tynne mennesker da 

Det er flyselskapet som gjør det ved å ikke legge til rette, det er ingen passasjerer som diskriminerer noen med å ta opp den plassen som er nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En regel som burde være fair er f.eks at dersom man måtte behøve belteforlenger,så skal prisen opp. Setebeltet er romslig nok for de aller fleste,men jeg ser ofte fler og flere som får disse forlengelsene. Da snakker vi Amerikansk størrelse på folkene. Det er bare et faktum at disse opptar minst 1.5 plass. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er flyselskapet som gjør det ved å ikke legge til rette, det er ingen passasjerer som diskriminerer noen med å ta opp den plassen som er nødvendig.

Ja, jeg mener flyselskapet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Desverre så er det flyselskapets ansvar å ta betalt for et ekstra sete for sånne fleskeberg.

For oss "konsumers" er det bare å takke å ta imot det man får servert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 13.28):

Hvordan kan noen ta andres plass i bredden? Det er jo armelene mellom hvert sete?

Anonymkode: d2074...b40

Og hvis overarmen dekker 1/3 over setet ved siden av, så blir jo naboen "skvist". Beina også. 

Anonymkode: c0fbd...72f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 12.28):

Hvordan kan noen ta andres plass i bredden? Det er jo armelene mellom hvert sete?

Anonymkode: d2074...b40

Slik som på dette bildet. Selv om du får presset armlenet ned i midjen, så velter overkropp med armer og skuldre over i naboens sete.https://liveandletsfly.com/passengers-of-size-legroom/

Anonymkode: 896e7...2e0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
ufiltrert skrev (4 timer siden):

Desverre så er det flyselskapets ansvar å ta betalt for et ekstra sete for sånne fleskeberg.

For oss "konsumers" er det bare å takke å ta imot det man får servert.

Siste gruppe som det enda er lovt å diskriminere, overvektige. Fleskeberg? Virkelig et ord du bruker??

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familje bruker vi "tjukkas" som en mer eller mindre kjærlig betegnelse. Vi har aldri sett på ordet som direkte ondskap,eller at man prøver å mobbe noen. Merk: Det er kun innad i familjen. Det er ingen som kaller noen noe som helst utenfor vår familje eller nærmeste vennekrets. 

Mennesker er slik,og har alltid vært slik (i hvertfall så lenge jeg har levd) At dersom det er noe med en person som er litt spesiellt. Det kan være at man er litt tykkfallen,er skallet,mangler en finger,eller er skjeløyd så skal det alltid påpekes. Det kommer liksom bare ut. For noen i ondskapens og nedtrykkelses navn,men for "de fleste" i hvertfall voksen alder så er det bare en informasjon som kommer ut. Ingen tanker ligger bak,eller at denne personen er noe dårligere en deg eller andre. Jeg sier ikke at det er noe som egentlig burde skje,men alle vet at slik er det. De som sier noe annet er en løgner.

Alle har hørt det. Man sitter å snakker med en venn,så hører man: Fortell meg om han/hunDet første som blir nevnt er om det er noe som ikke faller helt under normalen.

Men blir forøvrig en avsporing. Fleskeberg er gjerne litt å ta i,og man hører forsåvidt at det sies for å trykke ned. Men behøver ikke være tilfelle. Man vet aldri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som helikopterpassasjer må en ofte veie seg. Synd vi ikke kan få til noe lignende for kommersielle fly. Alle med tresifret vekt i kg, inkl. håndbagasje, burde betale mer, spør du meg.

Anonymkode: 03f9c...027

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Autstralia har dei byrja med obligatorisk veging av flypassasjerar har eg lest i nyhetane

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...