AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #221 Del Skrevet 8. juli 2023 Dette er noe som flyselskap lett kan løse ved å be om vekt når en kjøper billett. Overvektige/fedme kan da få 2 seter til en grei pris, og vi andre slipper å bli skvist. Nei, armlene stopper ikke store kropper fra å velte over til sidemannen. Anonymkode: 23cdf...7d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #222 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan kan noen ta andres plass i bredden? Det er jo armelene mellom hvert sete? Anonymkode: d2074...b40 De legger armene på dem og de «faller» på den andre sida Anonymkode: 4ca5d...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #223 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette er noe som flyselskap lett kan løse ved å be om vekt når en kjøper billett. Overvektige/fedme kan da få 2 seter til en grei pris, og vi andre slipper å bli skvist. Nei, armlene stopper ikke store kropper fra å velte over til sidemannen. Anonymkode: 23cdf...7d1 Akkurat Anonymkode: 4ca5d...06f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #224 Del Skrevet 8. juli 2023 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan kan noen ta andres plass i bredden? Det er jo armelene mellom hvert sete? Anonymkode: d2074...b40 Opplevde en gang at fettet til sidepersonen veltet over armlenet og presset inn knappet til setet mitt som tar bak setet. Satt slik hele turen. Det går ut over sikkerheten når overvektige prøver å presse seg ned i ett sete i stedet for å bestille 2 seter. Anonymkode: 13a46...374 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #225 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Dette er noe som flyselskap lett kan løse ved å be om vekt når en kjøper billett. Overvektige/fedme kan da få 2 seter til en grei pris, og vi andre slipper å bli skvist. Nei, armlene stopper ikke store kropper fra å velte over til sidemannen. Anonymkode: 23cdf...7d1 Du forstår ikke at kropper som veier det samme kan se helt ulike ut? Noen er en rund bolle på pipestilkbein, noen har kraftige legger og lår, men smale skuldre. Noen er bredskuldra, men ganske rette, og vekta legger seg på magen og forover, ikke i bredden. Muskler veier mer enn fett. Vekt er et dårlig mål på hvordan man fyller et flysete. Anonymkode: beb0d...513 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #226 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Opplevde en gang at fettet til sidepersonen veltet over armlenet og presset inn knappet til setet mitt som tar bak setet. Satt slik hele turen. Det går ut over sikkerheten når overvektige prøver å presse seg ned i ett sete i stedet for å bestille 2 seter. Anonymkode: 13a46...374 Og der ligger problemet. Folk sier ikke fra. Anonymkode: 4ca5d...06f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #227 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dette er noe som flyselskap lett kan løse ved å be om vekt når en kjøper billett. Overvektige/fedme kan da få 2 seter til en grei pris, og vi andre slipper å bli skvist. Nei, armlene stopper ikke store kropper fra å velte over til sidemannen. Anonymkode: 23cdf...7d1 Hvem snakker du til angående armlener? Hvor har du hørt at armlener stopper store kropper? Det er jo bare helt vanlige pinner trukket med stoff. de stopper ikke hva som helst. Jeg tenker at du burde be om et møte med "flyselskap" og legge frem idéen din." 2 seter til grei pris, slik at ingen føler skvis". Sånn nå har jeg laget reklamekampanjen også. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene1982 Skrevet 8. juli 2023 #228 Del Skrevet 8. juli 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Opplevde en gang at fettet til sidepersonen veltet over armlenet og presset inn knappet til setet mitt som tar bak setet. Satt slik hele turen. Det går ut over sikkerheten når overvektige prøver å presse seg ned i ett sete i stedet for å bestille 2 seter. Anonymkode: 13a46...374 Går det bra med deg? Mener du flysikkerhet eller sikkerheten for at du ikke skal risikere at setet ikke er i ønsker possijon på grunn av veltende fett? Endret 8. juli 2023 av Helene1982 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #229 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): God idé, men tror kanskje ikke at så mange overvektige hadde brukt dette tilbudet, det hadde nok blitt brukt av dem med litt bedre råd som ønsker komfort fordi det er behagelig, ikke av dem som egentlig burde det fordi de "må". Anonymkode: 8f620...53a Får de ikke plass får de ikke bli med uten og kjøpe bredere sete. Akkurat som at du og jeg ikke får har med koffertene våre hvis de ikke får plass i koffertenmåleren eller veier en kilo for mye. Anonymkode: c15af...fd0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #230 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Selvsagt ikke. Jeg har selv sittet ved siden av en veldig stor person som gikk over på mitt sete - på en ti timers flight. Ikke veldig behagelig, men sånn er det. Ingen kommer til å melde seg frivillig til å bytte sete med deg (og det ville også vært veldig ydmykende for personen det gjelder). Så jeg er nysgjerrig på hvem som i tilfelle skal av dette fullbookede flyet - den overvektige personen, eller du, som ikke ønsker å sitte på tildelt plass? Jeg tipper det er du som må av. Anonymkode: 0703f...1a2 Da må de tildele meg en plass, ikke en halv plass. Selvsagt er den som ikke får plass på tildelt plass som gå av flyet. Anonymkode: c15af...fd0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #231 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det gjør at de lærer seg å ta hensyn til andre ved å ikke breie seg ut eller velger bedre løsning for transport neste gang. Skal ikke kimse av å påføre andre skam. Det hjelper Anonymkode: 2ef39...59d Slike holdninger er grusomme, nesten så du fortjener et slag i trynet. Glad jeg ikke tar fly. Anonymkode: 4daf5...381 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #232 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner jeg gleder meg til tirsdag. Da skal jeg fly og ja jeg er god igjen overvektig Skal på puur faen ta litt ekstra plass ja. Hvis menn spre beina pga et ballesett skal jeg gjøre det også som kvinne, og si det er kjønnsdiskrimnerende hvis det blir kommentarer. Så takket være alle disse stygge og nedlatende holdninger. Så er det en som får mindre plass ved siden av meg Anonymkode: b019d...29d Sjarmerende.. håper du får en person som ikke godtar at du stjeler av dens plass ved siden av deg . Jeg skal også ut og fly på tirsdag , og jeg har vært borti sånne som deg før. Starter med og kjøre stilletthelene mine inn i dine føtter om de beveger seg over på min plass, mister en glovarmkaffe på lårene dine om de er på mitt sete, også tar vi det derfra.. du vet du skulle booket 2 seter, men går inn for heller og ødelegge andres ferie på pur faen. Slanke mennesker kan også ta sin plass og rett, ikke på pur faen, men som rett. God tur. Anonymkode: c15af...fd0 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #233 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 11.58): Lurer på hvordan flyselskapet ville løst det, om dere begge var like store som vedkommende. Kanskje presset en av dere inn en annen plass, og tatt en annen slank, og klemt inn ved siden av en av dere. Tror det hadde vært noen sure folk på turen da. Anonymkode: a1777...96a Yep, det er det de gjør. Min mann har brede skuldre, han passer inn i flysetet, men har ikke plass hvis noen skal ta av hans plass. Han kom ved siden av en som opptok halve hans plass og fikk ikke fysisk plass. Prøvde å presse seg ned, men der sa fysikken nei. Vi klagde til flyvertinnene og fikk beskjed om at da må jeg og man en min bytte plass, siden jeg er mindre. satt fra New York til Oslo på skrå og bøyd fremover, for det var ingen plass. Begynte å gråte til slutt, for jeg hadde så vondt. Anonymkode: 896e7...2e0 1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #234 Del Skrevet 8. juli 2023 CabinCruiser skrev (På 6.1.2020 den 14.03): Lurer litt på hvordan dere ser for deg scenarioet med at tykke folk må bestille 2 seter. Når man nå sitter hjemme i sofaen og durer etter en lang dag og surfer på norwegian for å kjøpe seg billetter til Oslo en langhelg - hvem skal screene hvor tykk man er da? Hvordan skal vi kunne screene ut dette uten at det blir en diskrimineringssak? Nummer 2: Hvordan ser dere for dere klage, kundeservice og refusjonssakene hos flyselskapene hvis en litt overvektig person blir stoppa i gaten og bare "sorry, du er for tjukk, du må betale for ett ekstra sete"? Og hvordan skal man løse dette ved ett stappfullt fly? Skal man bevisst holde av 3 seter i flyet? Man får ikke sitte ved nødutgangene om man har bevegelsesproblemer - så det utgår sikkerhetsmessig. Når det gjelder annen sikkerhet osv, så beregner alltid pilotene etter vekt - ja, flyet blir som regel veid - og distanse. Tror han med lua klarer fint å fly flyet på x antall tonn selv om noen er tyngre enn andre. Gjør det det? Jeg satt ved siden av en amerikaner som brukte flere minutter på å greie å komme seg inn i setet. Han greide ikke å reise seg da jeg skulle på do, måtte få fire andre til å reise seg på andre siden (vi satt i midtraden på et stort fly). Det gikk definitivt ut over sikkerheten. Anonymkode: 896e7...2e0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #235 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 14.33): Syns folk her viser forferdelige holdninger til overvektige 😟 Anonymkode: 55c33...845 Jeg har ALL medlidenhet og sympati med de! Jeg skjønner ABSOLUTT at dette er delikat sak, samtidig hva vil du at folk skal gjøre? Hva tenker du er en god løsning når man ikke får plass i sitt eget sete fordi nabopersonen tar halve ditt sete? Anonymkode: 896e7...2e0 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #236 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 14.41): Synes flyene burde installere en rad med ekstra brede seter bakerst i flyet og tatt betalt et ekstra tillegg for disse setene ved booking. Problem løst Anonymkode: d7e7f...6e3 Har de ikke det da? Det heter vel buisniss og førsteklasse? Anonymkode: 896e7...2e0 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #237 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 14.45): Er derfor jeg nå alltid reiser på business class på lengre flyreiser. Så mye rare folk en må sitte tett inntil. Det som fikk begeret til å flyte over sist gang jeg reiste på økonomi var en dame i nabosetet som satt uten sokker hele flyturen og plukket seg mellom tærne. Etterpå luktet hun på fingrene. Anonymkode: 8130c...547 Kunne ikke dette skjedd på business også? Anonymkode: 896e7...2e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #238 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kunne ikke dette skjedd på business også? Anonymkode: 896e7...2e0 Selvfølgelig. Noen har bare behov for litt «show off» Anonymkode: 4ca5d...06f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perleblomst Skrevet 8. juli 2023 #239 Del Skrevet 8. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 6.1.2020 den 15.33): Syns folk her viser forferdelige holdninger til overvektige 😟 Anonymkode: 55c33...845 Det syns jeg ikke. Det er den som er veldig overvektig som faktisk "stjeler" plassen til andre. Det er de som bør ta hensyn. Altså kjøpe setet ved siden av eller kontaktet selskapet for løsning (som de ikke har, men burde ha). 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2023 #240 Del Skrevet 8. juli 2023 Perleblomst skrev (51 minutter siden): Det syns jeg ikke. Det er den som er veldig overvektig som faktisk "stjeler" plassen til andre. Det er de som bør ta hensyn. Altså kjøpe setet ved siden av eller kontaktet selskapet for løsning (som de ikke har, men burde ha). Det er ingen som stjeler noe som helst. De som bestiller flyene må ha nok plass til alle fasonger, diskriminere utseende er noe hverken du eller andre har rett til å gjøre. Anonymkode: 4daf5...381 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå