Gå til innhold

Må sønnen min i krig?


Bonus

Anbefalte innlegg

Pappsen er tidligere offiser i overkommandoen og er en av de første som blir plassert på et kontor inni en eller annen bunker dersom Norge blir blandet inn i et eller annet, gjerne før Norge allerede er innblandet. Han tar det hele med knusende ro. Det burde du og. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, ntrane skrev:

Kort sagt så blir det massedød av dyr insekter, endret klima, ekstrem varme, klimaflyktnknger i milliardtall, vannmangel. Alt dette fører til risiko for krig.

Og dette tror du på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 22.10, Marieeeee skrev:

Norge er medlem av Nato og må derfor hjelpe til om USA kommer i krig med Iran. Blir det en verdenskrig vil jeg tro at både jenter og gutter blir vernepliktige, men de må jo ha fylt 18 år for å verve seg. 

Det er jo vanskelig for oss som ikke har levd gjennom krig å forestille seg dette, men jeg tror ikke det blir en verdenskrig med det første. 

Både jenter og gutter er vernepliktige.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Gjest tullingfranord
On 1/5/2020 at 10:10 PM, Marieeeee said:

Norge er medlem av Nato og må derfor hjelpe til om USA kommer i krig med Iran. Blir det en verdenskrig vil jeg tro at både jenter og gutter blir vernepliktige, men de må jo ha fylt 18 år for å verve seg. 

Det er jo vanskelig for oss som ikke har levd gjennom krig å forestille seg dette, men jeg tror ikke det blir en verdenskrig med det første. 

En verdenskrig i dag hadde mest sansynlig ikke blitt utkjempet slik som andre verdenskrig med hærer som invaderer hverandres land vi kan gjøre langt større skade med bombing.

Og hvis Kina og USA er de to partene som er i konflikt så kan krigen rask være over før den begynte sidden begge land har Atomvåpen det trengs bare en for å starte en katastrofe.

Eller som Einstein sa det : "I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones"

Dette sa han i 1949 fordi han viste godt at en ny verdenskrig kommer til å involvere atomvåpen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...