Gå til innhold

Hva betalte du for automatlappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker gjerne å høre fra dem som nylig (i løpet av siste 5 år+/-) har tatt førerkort på automatgir. Hva betalte du?

Jeg har nok av mengdetrening fra 3 år i studielandet, men ikke i norsk trafikkbilde. Førerkortet herfra kan ikke overføres. Har ingen i familie eller vennekrets til å øvekjøre manuell bil, derfor går jeg for automat. Er det i det hele tatt noe rimeligere? Regner vel med færre kjøretimer enn om jeg måtte lære klutsjen i tillegg. 

Anonymkode: 4abc6...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjørte opp for snart 2 år siden, betalte ca 23k. Det obligatoriske pluss én dobbelttime. 

Anonymkode: 2e907...063

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at mange tar høyere pris for timer med automatgir, skjønner ikke hvorfor?:klo:

Anonymkode: 02fb6...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger dette. Skal kjøre opp i løpet av året. Har budsjettert for mellom 30 og 40.000, men håper selvfølgelig ikke jeg kommer i øvre sjikt av dette beløpet.

Anonymkode: 5e30f...825

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok det i sommer. Hele ”pakken“ med kjøretimer, oppkjøring osv kom på 34k. Og jeg hadde kun de kjøretimene man må ha.

Anonymkode: 744cd...4e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg ser at mange tar høyere pris for timer med automatgir, skjønner ikke hvorfor?:klo:

Anonymkode: 02fb6...641

Det høres ikke riktig ut.. Jeg håper ikke det er tilfellet. I så fall må det kanskje være fordi de taper penger på færre timer og at de forsøker å tjene det inn..?😨

Anonymkode: 4abc6...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan og være fordi de må ha en ekstra bil som har automatgir. De fleste kjøreskoler har biler med manuell gir. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok automatlappen for 6 år siden, og betalte ikke noe mer enn de som kjørte manuell. Husker ikke helt totalpris, men hadde kun det obligatoriske så veldig dyrt ble det ikke. Vil tro maks 20.000,-. 

Anonymkode: 91b97...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, 334 said:

Hvis du allerede kan kjøre og trafikkregler er det ikke noe stress å lære manuell giring.

Det var ikke spørsmålet.

Anonymkode: 4abc6...466

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

60.000

Anonymkode: 82478...bc4

Hvordan er det mulig? 

Anonymkode: 4bcd7...df8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke spørsmålet.

Anonymkode: 4abc6...466

Du vil komme billigere ut av det hvis du tenker på at greie manuelle biler er mye billigere, og billigere i drift mtp. reperasjoner enn gamle slitne automatbiler. Mye iforhold til 2-3 kjøretimer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tok automatlappen for 6 år siden, og betalte ikke noe mer enn de som kjørte manuell. Husker ikke helt totalpris, men hadde kun det obligatoriske så veldig dyrt ble det ikke. Vil tro maks 20.000,-. 

Anonymkode: 91b97...bef

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok det i sommer. Hele ”pakken“ med kjøretimer, oppkjøring osv kom på 34k. Og jeg hadde kun de kjøretimene man må ha.

Anonymkode: 744cd...4e3

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

60.000

Anonymkode: 82478...bc4

 

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Følger dette. Skal kjøre opp i løpet av året. Har budsjettert for mellom 30 og 40.000, men håper selvfølgelig ikke jeg kommer i øvre sjikt av dette beløpet.

Anonymkode: 5e30f...825

 

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte opp for snart 2 år siden, betalte ca 23k. Det obligatoriske pluss én dobbelttime. 

Anonymkode: 2e907...063

Kjørte dere hjemme privat også da, eller kun gjennom kjøreskole?

Anonymkode: 02fb6...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, 334 said:

Du vil komme billigere ut av det hvis du tenker på at greie manuelle biler er mye billigere, og billigere i drift mtp. reperasjoner enn gamle slitne automatbiler. Mye iforhold til 2-3 kjøretimer.

Ikke her jeg bor

Anonymkode: 4abc6...466

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjørte dere hjemme privat også da, eller kun gjennom kjøreskole?

Jeg kjørte privat også, men vet ærlig talt ikke om det hadde allverdens å si.

Anonymkode: 91b97...bef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25000, kjørte mye hjemme også. Her var det ikke dyrere å ta med automat enn manuell, men det tok lenger tid her fordi de vil ha full bil på langkjøring, glattkjøring osv og når det ikke er mange som kjører opp med automat og alle må vente til alle er på samme nivå så tar det lenger tid å få fylt en bil. 

Anonymkode: 1ca51...425

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

25000, kjørte mye hjemme også. Her var det ikke dyrere å ta med automat enn manuell, men det tok lenger tid her fordi de vil ha full bil på langkjøring, glattkjøring osv og når det ikke er mange som kjører opp med automat og alle må vente til alle er på samme nivå så tar det lenger tid å få fylt en bil. 

Anonymkode: 1ca51...425

 

11 minutter siden, Oddy skrev:

kosta rundt 20tusen

 

På 6.1.2020 den 9.25, AnonymBruker skrev:

Jeg tok automatlappen for 6 år siden, og betalte ikke noe mer enn de som kjørte manuell. Husker ikke helt totalpris, men hadde kun det obligatoriske så veldig dyrt ble det ikke. Vil tro maks 20.000,-. 

Anonymkode: 91b97...bef

 

På 5.1.2020 den 19.47, AnonymBruker skrev:

Kjørte opp for snart 2 år siden, betalte ca 23k. Det obligatoriske pluss én dobbelttime. 

Anonymkode: 2e907...063

Skjønner ikke at dere kan ha brukt så "lite"? Bare grunnpakke med detobligatoriske og 5 timer koster jo 2000.

Også er det timer utenom, oppkjøring, teoriprøve osv. 

Anonymkode: 02fb6...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor "på landet" så det er kanskje billigere her enn i de store byene? 

Anonymkode: 2e907...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...