Macillah Skrevet 5. januar 2020 #1 Skrevet 5. januar 2020 Jeg begynte på levaxin i mai, og har tatt endel prøver av stoffskifte i etterkant. I følge fastlegen min ligger verdiene der de skal, men er fremdeles utrolig sliten etter jobb. Jobber 100%.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Skrevet 5. januar 2020 Har denne sykdommen, gått over 9 år uten at jeg har funnet riktig dose. Det er dessverre ikke noe annet godt svar enn at du kanskje bør pvente litt mer, om det går over et år så bytt til en bedre lege(som er flink med stoffskiftesykdommer). Er det jeg venter på nå. Anonymkode: 74b63...9e8 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Skrevet 5. januar 2020 Du må være optimal på vitaminer og mineraler. Be om utskrift på blodprøvene og sørg for at ft3 også blir tatt. Dessverre så er kunnskapen relativt dårlig hos legene så du må følge opp selv. Anbefaler deg grupper på fb. Les med gaffel og ta til deg det du kjenner kan passe deg. Anonymkode: 6eb9b...624 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Skrevet 5. januar 2020 Skikkelig godt kosthold og bra medisinering. Har du prøvd plantebasert kosthold? Anonymkode: 07ed2...8a8
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Skrevet 5. januar 2020 Jeg har også slitt med å finne riktig dose. Har hatt lavtstoffskifte i mange år. Innimellom så har jeg hatt det bra. Men, jeg blir lett overmedisinert og får høy puls og en fryktelig uro inni meg. Detter også for lavt fort, og da blir jeg veldig sliten utover ettermiddagen. Det er akkurat som om kroppen ikke lystrer når jeg prøver å bevege meg, føler meg syk. Jeg fikk tips om å starte med jod, så nå tar jeg jod hver dag. Jeg følte meg bedre relativt fort. I løpet av et par uker så var jeg ikke sliten på ettermiddagen. Jeg gikk tom noen uker og da kom slitenheten og følelsen av å være syk tilbake. Så nå passer jeg på at jeg ikke går tom for jod. Jeg tar også D vitamin, men det hadde jeg nok tatt uansett på vinteren. Anonymkode: f0ae7...c90 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, Macillah skrev: Jeg begynte på levaxin i mai, og har tatt endel prøver av stoffskifte i etterkant. I følge fastlegen min ligger verdiene der de skal, men er fremdeles utrolig sliten etter jobb. Jobber 100%. Jeg er også sliten etter jobb og jeg er 100% frisk. Det er naturlig. Det blir bedre av å trene. Anonymkode: 11d96...719 2
Macillah Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #7 Skrevet 6. januar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Skikkelig godt kosthold og bra medisinering. Har du prøvd plantebasert kosthold? Anonymkode: 07ed2...8a8 Nei, det tør jeg ikke. Jeg veier bare 45 kg, og er redd jeg hadde gått ned i vekt med et plantebasert kosthold.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #8 Skrevet 6. januar 2020 Styr unna plantebasert! Har du lavt stoffskifte bør du være forsiktig men bønner, linser og belgfrukter, og spesielt soya. Men enig i at bra kosthold er viktig. Jeg ville testet ut kombinasjonsmedisin med naturlig thyroid sammen med levaxinen. Armour eller erfa. Det er natt og dag for meg. Trening hjelper, men ikke før man har riktig medisinering. Anonymkode: d7047...aa8 5
utakulanini Skrevet 6. januar 2020 #9 Skrevet 6. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Styr unna plantebasert! Har du lavt stoffskifte bør du være forsiktig men bønner, linser og belgfrukter, og spesielt soya. Men enig i at bra kosthold er viktig. Jeg ville testet ut kombinasjonsmedisin med naturlig thyroid sammen med levaxinen. Armour eller erfa. Det er natt og dag for meg. Trening hjelper, men ikke før man har riktig medisinering. Anonymkode: d7047...aa8 Hvorfor skal man være forsiktig med det? Personlig er jeg enormt mye bedre etter at jeg endret til plantebasert, stoffskiftet er mye mer stabilt nå. For øvrig tror jeg trening hver dag er den beste forandringen man kan gjøre for å øke energinivået sitt, uansett hvordan man spiser.
Lady T Skrevet 6. januar 2020 #10 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har hatt lavt stoffskifte i ... tror det er 15 år🤔 Men det siste året har jeg ikke trengt å ta medisiner pga god effekt fra et kosttilskudd. Det er ikke sikkert alle kan kutte ut Levaxin/Lio, men jeg kunne det (i samråd med lege).
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Skrevet 6. januar 2020 Du veier bare 45 kg, da bør du vel trene styrke og bygge muskler, noe som vil øke forbrenningen ? Anonymkode: d3a5a...030
Macillah Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #12 Skrevet 6. januar 2020 11 timer siden, Lady T skrev: Jeg har hatt lavt stoffskifte i ... tror det er 15 år🤔 Men det siste året har jeg ikke trengt å ta medisiner pga god effekt fra et kosttilskudd. Det er ikke sikkert alle kan kutte ut Levaxin/Lio, men jeg kunne det (i samråd med lege). Hvilket kosttilskudd? 1
Macillah Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #13 Skrevet 6. januar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Styr unna plantebasert! Har du lavt stoffskifte bør du være forsiktig men bønner, linser og belgfrukter, og spesielt soya. Men enig i at bra kosthold er viktig. Jeg ville testet ut kombinasjonsmedisin med naturlig thyroid sammen med levaxinen. Armour eller erfa. Det er natt og dag for meg. Trening hjelper, men ikke før man har riktig medisinering. Anonymkode: d7047...aa8 Naturlig thyroid, er det tilskudd eller reseptmedisin? for øyeblikket har jeg ikke overskudd til å trene. Jobber i barnehage, og går godt over 10000 steg om dagen, så det må holde nå mens jeg er så utslitt.
Macillah Skrevet 6. januar 2020 Forfatter #14 Skrevet 6. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du veier bare 45 kg, da bør du vel trene styrke og bygge muskler, noe som vil øke forbrenningen ? Anonymkode: d3a5a...030 Øke forbrenningen? Er det så lurt da?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #15 Skrevet 6. januar 2020 Nt er reseptbelagt, og du får det kun hos endokrinolog på reg.fritak. Du må spise mer! 45 kg? Anonymkode: 79fa2...b93
morhjertegod Skrevet 6. januar 2020 #16 Skrevet 6. januar 2020 Hasimoto ( lavt stoffskifte ), en kjertel som ødelagt og ikke funker noe mer. Jeg ble ikke bra før jeg startet med kombi behandling, levaxin ( t4 ) og liothyronin ( t3). Men lavkarbo har også hjulpet masse, blir syk av mye sukker og stivelse. Jeg 𝐭𝐫𝐞𝐧𝐞𝐫, jobber og sjeldent sliten. Men ting tar tid, tok meg ti år før jeg følte meg optimalt behandlet. Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #18 Skrevet 6. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nt er reseptbelagt, og du får det kun hos endokrinolog på reg.fritak. Du må spise mer! 45 kg? Anonymkode: 79fa2...b93 Min fastlege skriver ut Armour til meg. Må ikke være endokrinolog. Anonymkode: 40a03...a0b 1
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Skrevet 6. januar 2020 På 5.1.2020 den 20.38, AnonymBruker skrev: Jeg er også sliten etter jobb og jeg er 100% frisk. Det er naturlig. Det blir bedre av å trene. Anonymkode: 11d96...719 Har du lavt stoffskifte som ikke er optimalt behandlet, slik som Ts, vil trening ha motsatt effekt. 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Styr unna plantebasert! Har du lavt stoffskifte bør du være forsiktig men bønner, linser og belgfrukter, og spesielt soya. Men enig i at bra kosthold er viktig. Jeg ville testet ut kombinasjonsmedisin med naturlig thyroid sammen med levaxinen. Armour eller erfa. Det er natt og dag for meg. Trening hjelper, men ikke før man har riktig medisinering. Anonymkode: d7047...aa8 Det er ikke alle som reagerer på disse matvarene, men mange gjør det. Jeg ble også ekstremt mye bedre på plantekost. Ellers er jeg helt enig. Begynte på erfa i kombi med litt levaxin og tok ikke lang tid før jeg var helt bra igjen. Gikk fra sengeliggende på levaxin og fine prøver 🙈 Fikk bedre hjelp hos privat lege. Dytt, men absolutt verdt hver krone. Anonymkode: a6da6...9f0 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #20 Skrevet 6. januar 2020 Jeg har hatt denne sykdommen i 19 år.. og er alltid trøtt. Blitt ufør pga det og. Fullførte ikke barneskolen en gang.. Anonymkode: 17e9b...80c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå