Gå til innhold

Dere som har lappen!🚘


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det. Tok den på tre uker med mange kjøretimer hver dag. Kosta 40.000

Anonymkode: df39e...363

Som jeg sa, dyrt..

Anonymkode: e9cdd...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte 2 måneder. Hadde 12 kjøretimer og betalte 10 000. Dette var i -96.

Anonymkode: aa59f...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
På 5.1.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Hvor mange måneder brukte du på å ta den?

Hvor mange kjøretimer hadde du?

Hvor mye kostet det totalt?

Anonymkode: 3db5d...bd7

Fra aller første gang jeg satt meg bak rattet til oppkjøring var tre måneder tror jeg. Strøk første gangen. Dro i militæret, øvelseskjørte ikke under perm eller i militæret. Kom hjem et år etterpå og besto uten særlig mer kjøring. Gikk veldig bra følte jeg, kjørte under rush, mye utfordringer og all slags kjøreforhold under den siste oppkjøringen. Så sensor fikk se meg i det meste. Stod på første forsøket med teorien da. 

Anonymkode: c2014...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok alt av obligatoriske kjøretimer, ikke noe mer enn det. Kostet meg 50k. Tok et halvt år. 

Anonymkode: 3c56d...6df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange måneder brukte du på å ta den?
Brukte 6 måneder totalt. 

Hvor mange kjøretimer hadde du?
Tror jeg hadde 25 kjøretimer

Hvor mye kostet det totalt?
Rundt 40.000

Anonymkode: 1cd22...ca6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte kanskje et halvt år på kjøretimer. Ingen i familien hadde manuell, så måtte ta mange kjøretimer. Etter at jeg hadde tatt alle kjøretimer og fått grønt lys fra kjørelærer om å ta oppkjøring strøk jeg på teorien to ganger og ble umotivert. Etter ca. et år tok jeg teorien igjen og besto, fikk oppkjøring to uker etterpå. Hadde ikke kjørt bil siden kjøretimene, men hadde fått god kontroll på giringa, så øvekjørte bare med automat før oppkjøringa. Det var pappa som betalte, men jeg tror det kom på rundt 30.000 kr alt til sammen, men jeg hadde visst valgt den kjøreskolen med de høyeste prisene i byen. Dette var i 2017. 

Anonymkode: 2162b...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var over 25 så trengte ikke trafikalt grunnkurs og de greiene. Brukte fire måneder, øvelseskjørte hjemme i rundt tre måneder, hadde ca 10 dobbeltimer på kjøreskole inkludert det obligatoriske. Betalte rett under 30.000

Anonymkode: 41cf7...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 5.1.2020 den 15.37, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mulighet til å kjøre privat. Tenker å ta automat gir. 

Anonymkode: 3db5d...bd7

Samme her! 😄 fikk en time før corona... 

Anonymkode: d5b9e...d0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte mars (hadde ikke kjørt privat på forhånd), teori i juni og måtte vente 2 mnd på oppkjøring (stor by). 

Hadde 15 kjøretimer.

Kosta rundt 30-35 000 tusen. 4-5 år siden.

Anonymkode: 9feb4...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.3.2020 den 1.20, AnonymBruker skrev:

Jeg tok alt av obligatoriske kjøretimer, ikke noe mer enn det. Kostet meg 50k. Tok et halvt år. 

Anonymkode: 3c56d...6df

Hæ? 50??? Må være tidenes dyreste kjøreskole...

Anonymkode: 9feb4...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 6 mnd, men hadde nok vært i boks på 5 hadde det ikke vært for lang ventetid på oppkjøring. Kjøpte en pakke med 20 kjøretimer og all obligatorisk opplæring. Brukte 22.000kr. Hadde ikke mulighet til å øvelseskjøre hjemme. Var 22 år og bodde alene med samboeren min et stykke unna familie, så hadde ingen jeg kunne kjørt med. Før oppkjøring dro jeg hjem til familien for å kjøre med mamma og pappa 😊

Anonymkode: 8dc89...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte opp og fikk lappen i fjor sommer. Jeg hadde to doble timer i uken i ca 12 måneder...Alt i alt kom dette på 60 000 kr.

Hadde ingen å øvelseskjøre med, og ville egentlig ikke ta lappen, men med to små barn langt fra offentlig transport så måtte jeg. Jeg liker ennå ikke å kjøre bil, og jeg blir 40 år i år. Den kan stå i carporten i ukes hvis om jeg ikke kjører eller leverer barn eller handler. Jeg liker ikke dette og hadde ingen erfaring fra før. 

Alt det obligatoriske koster mye. Glattkjøring, langkjøring, trinnvurderinger, og på selve oppkjøringsdagen koster førerkortet over 700 kr. Så det blir en del penger. 

Øvet mye på teroritentamen sine sider også, det koster jo penger. Etter bare å få 80% riktig i lang tid gav jeg F! å meldte meg opp til teoriprøve på biltilsynet, bestod med glans. Så var jeg endelig ferdig med alt det obligatoriske, så måtte jeg vente 3 måneder på å kjøre opp, KØ i Oslo. Så jeg sparte noen uker å tok den i Lillestrøm. Hipp som happ for meg. Kan man å kjøre bil så er det samme hvor man er.

 

Jeg skulle kjøre i Oslo med to små barn i bilen så jeg måtte være veldig flink, ikke bare litt god. Noen bruker de første to årene på å trene/øvelseskjøre alene, jeg følte jeg måtte gjøre dette med kjørerlærer for å virkelig klare meg godt i Oslotrafikken. Så jeg hadde litt andre utgangspunkt enn flere her inne. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Så jeg hadde litt andre utgangspunkt enn flere her inne

Ja, du er nok skikkelig spesiell du 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok lappen på ca 10 mnd i 2013. Brukte ca 36000 på alt. Kjørte ikke privat. Studerte samtidig 

 

Anonymkode: 7c7f9...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 21.49, poli10 skrev:

Ja, du er nok skikkelig spesiell du 🙄

Slutt. Slike kommentarer er helt unødvendig. Mine premisser er ikke lik noen andre her inne, tipper dere andre ikke bruker over ett år og kr 60 000. Eller bor i Oslo med to små barn. De fleste tar lappen som ung. Etter å lest innleggene tenkte jeg å være oppklarende, ikke sette meg over noen ander. Om du synes noe annet så får det være din opplevelse. Ser ikke helt hvordan du skulle komme inn her å være slik egentlig... det er jo unødvendig. 

Endret av GjestSiden2006
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2020 den 21.49, poli10 skrev:

Ja, du er nok skikkelig spesiell du 🙄

Wow. Du tok vel lappen på 1 mnd og stod på første oppkjøring tenker jeg. Flinke deg!

Sykt unødvendig kommentar. 

-

Brukte ca 1 år, litt av og på. Totalt 25k i 2012/13. Kjørte mye med pappa, som bank i bordet, jobber som sensor. Brukte et år fordi jeg ikke bodde hjemme, tidskjema skulle gå opp med skole og jobb. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 5.1.2020 den 15.01, AnonymBruker skrev:

Hvor mange måneder brukte du på å ta den?

Hvor mange kjøretimer hadde du?

Hvor mye kostet det totalt?

Anonymkode: 3db5d...bd7

Begynte i januar, hadde oppkjøring i august.

Hadde mange kjøretimer, jeg aner ikke hvor mange, men en del.

Kostet ~30 000kr

Anonymkode: 13717...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Slutt. Slike kommentarer er helt unødvendig. Mine premisser er ikke lik noen andre her inne, tipper dere andre ikke bruker over ett år og kr 60 000. Eller bor i Oslo med to små barn. De fleste tar lappen som ung. Etter å lest innleggene tenkte jeg å være oppklarende, ikke sette meg over noen ander. Om du synes noe annet så får det være din opplevelse. Ser ikke helt hvordan du skulle komme inn her å være slik egentlig... det er jo unødvendig. 

Jeg er i lignende situasjon,har to små barn og er i jobb,bor i Bergen, straks 40, har akkurat begynt på lappen, hadde vel ca 3 dobbelttimer før corona. Har ikke øvelseskjørt før. Kommer sikkert til å bruke ca ett år. Og mye penger...Men er veldig motivert,vil veldig gjerne ha lappen.

Anonymkode: 1916f...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GjestSiden2006 skrev:

Slutt. Slike kommentarer er helt unødvendig. Mine premisser er ikke lik noen andre her inne, tipper dere andre ikke bruker over ett år og kr 60 000. Eller bor i Oslo med to små barn. De fleste tar lappen som ung. Etter å lest innleggene tenkte jeg å være oppklarende, ikke sette meg over noen ander. Om du synes noe annet så får det være din opplevelse. Ser ikke helt hvordan du skulle komme inn her å være slik egentlig... det er jo unødvendig. 

Mine premisser er nok heller ikke lik noen andre her inne, jeg skryter likevel ikke av hvor unik jeg er. 😉 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en pakke, tok minstekravet av antall kjøretimer. Øvelseskjørte en del ved siden av (både pappa og stefar hjalp meg der), prøvde å kjøre noen timer mellom hver kjøretime, så jeg slapp å bruke masse tid på de samme tingene, og slapp å kjøpe mer timer enn minstekravet. Dette er 10 år siden, lurer på om pakken kostet 20-30k. Husker ikke helt hvor lang tid jeg brukte, kanskje et halvt år? Øvelseskjørte litt før jeg gikk på kjøreskolen.

Anonymkode: 1c42a...299

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...