Gå til innhold

Dere som har lappen!🚘


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mange måneder brukte du på å ta den?

Hvor mange kjøretimer hadde du?

Hvor mye kostet det totalt?

Anonymkode: 3db5d...bd7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte 4 mnd, 10 kjøretimer og 13 000 kr. Men dette er en stund siden, nå er det trafikalt grunnkurs og obligatorisk teorikurs, samt en generell prisøkning. I min tid kunne man lese teorien selv. 

Anonymkode: e9cdd...5a4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 4 mnd, 10 kjøretimer og 13 000 kr. Men dette er en stund siden, nå er det trafikalt grunnkurs og obligatorisk teorikurs, samt en generell prisøkning. I min tid kunne man lese teorien selv. 

Anonymkode: e9cdd...5a4

Så du kjørte ca bare 2,5 ganger i måneden?

Håper dere som øvelseskjørte hjemme kommer med det som en tilleggsopplysning😊

Anonymkode: 3db5d...bd7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 mnd og 11tusen kroner. 3 kjøretimer + obligatorisk langkjøring, mørkekjøring, glattkjøring. Det kommer ikke på denne prisen i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 4 mnd, 10 kjøretimer og 13 000 kr. Men dette er en stund siden, nå er det trafikalt grunnkurs og obligatorisk teorikurs, samt en generell prisøkning. I min tid kunne man lese teorien selv. 

Anonymkode: e9cdd...5a4

Teorikurs er vel ikke obligatorisk? Det er 3,5 år siden jeg holdt på. Siden jeg var over 25 slapp jeg trafikalt grunnkurs.

Det vi hadde som gruppe var sikkerhetskurs på bane m/lasting og sikring, førstehjelpskurs og mørkekjøring. Hadde ikke noe teori utover dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder det å kjøpe en sånn pakke? Får man alt man trenger da? Ser det koster ca 20.000.

Anonymkode: 3db5d...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, applestories skrev:

Teorikurs er vel ikke obligatorisk? Det er 3,5 år siden jeg holdt på. Siden jeg var over 25 slapp jeg trafikalt grunnkurs.

Det vi hadde som gruppe var sikkerhetskurs på bane m/lasting og sikring, førstehjelpskurs og mørkekjøring. Hadde ikke noe teori utover dette.

Hadde ikke førstehjelpskurs eller sikkerhetskurs. Eneste obligatoriske var langkjøring, glattkjøring og mørkekjøring.

Og selvfølgelig øvekjørte jeg privat. Mest ved at det var jeg som kjørte på naturlige transportetapper. Pluss at jeg oppsøkte rushtrafikk i bykjernen noen ganger for å øve på stressmestring. Anbefaler det, har inntrykk av at det er stress som feller de som styrker og ikke manglende kjøreferdigheter.

Anonymkode: e9cdd...5a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Holder det å kjøpe en sånn pakke? Får man alt man trenger da? Ser det koster ca 20.000.

Anonymkode: 3db5d...bd7

Vil avhenge av hvor mye du får øvd privat. Å basere seg utelukkende på kjøretimer kan bli dyrt.

Anonymkode: e9cdd...5a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 8 mnd, jobbet og gikk på skole ved siden av, så tok litt tid.

Hadde alle obligatoriske, pluss en del kjøretrening, siden jeg var så elendig på å gire. 
 

betalte ca 25000, dette er tre år siden.

Anonymkode: cf71e...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mulighet til å kjøre privat. Tenker å ta automat gir. 

Anonymkode: 3db5d...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke mulighet til å kjøre privat. Tenker å ta automat gir. 

Anonymkode: 3db5d...bd7

Da må du nok regne med å måtte legge inn langt flere timer enn basispakken.

Tenk deg godt om på hvorvidt du ikke har mulighet til å ta det privat. Kan du f eks være barnevakt for en venninne mens hun trener mot at hun øvekjører med deg?

Anonymkode: e9cdd...5a4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca. 5 måneder. Hadde ekstremt angst for bilkjøring, så startet fra skratsj på kjøreskolen. Kjørte hjemme etterhvert som jeg ble trygg bak rattet. Brukte nesten 50k, men ble en trygg og god sjåfør :) 

Anonymkode: 2ff05...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med timer i januar, fikk lappen i august.

Den kostet rundt 30 000kr

Aner ikke hvor mange timer, men mer en jeg ønsket å ha, hadde en lærer som ikke var flink, ting gikk mye fortere når jeg fikk byttet :) 

Tok lappen for rundt 10 år siden, så noen ting kan ha endret på seg i forhold til pris på timer og hvor mange timer som er obligatoriske i forhold til alt mulig en skal gjennom.

Anonymkode: 13717...850

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brukte 10 år 😂 begynte med timer da jeg var 18, så ble det et opphold grunnet ulike ting. Til sammen har jeg vel brukt 20.000 ca 

Anonymkode: c35f7...822

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange måneder brukte du på å ta den?

Hvor mange kjøretimer hadde du?

Hvor mye kostet det totalt?

Anonymkode: 3db5d...bd7

Noen måneder. Husker ikke. 

Husker ikke.

Husker ikke. Mange 1000 i alle fall. Synes ikke det var så ille.

Som sagt så husker jeg ikke så mye siden det er over 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte i slutten av januar 2019, hadde kjørt en del da jeg var 16, og var 24 da, men ikke fått kjørt noe privat.

Hadde ca en måneds pause på grunn av påskeferie og måtte spare litt penger, men fikk lappen i begynnelsen av august. Mot slutten var jeg heldig og fikk kjørt litt privat, det hjalp mye.

Manuell gir. Ca 15 kjøretimer vil jeg tro, utenom det obligatoriske. Brukte i underkant av 35 000, kanskje 33 000 med alt.

Det er bare å begynne, sier jeg! Jeg har selv utsatt og utsatt. Deilig å være ferdig.😀

Lykke til 🍀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøpte minimumspakken. Husker ikke prisen, men er uansett mer relevant med å se hva det koster nå. 

Brukte 1-2 måneder fra første kjøretime, til oppkjøring. 

Øvelseskjørte med mannen (den gangen samboer). Kjørte i praksis overalt det siste halvåret før jeg begynte hos trafikkskole, og vi trente mer målrettet på ting som rygging, lukeparkering, filskifte og bykjøring rett før oppkjøring. 

 

Anonymkode: 7b852...439

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med timer i januar, fikk lappen i august.

Den kostet rundt 30 000kr

Aner ikke hvor mange timer, men mer en jeg ønsket å ha, hadde en lærer som ikke var flink, ting gikk mye fortere når jeg fikk byttet :) 

Tok lappen for rundt 10 år siden, så noen ting kan ha endret på seg i forhold til pris på timer og hvor mange timer som er obligatoriske i forhold til alt mulig en skal gjennom.

Anonymkode: 13717...850

Hadde også en lærer som jeg tror melket elevene sine. Føler meg lurt faktisk. Ung og dum var jeg nok. 20 år siden nå da men. Fikk aldri kvittering for kjøretimene. Han tok alltid for dobbelt timer. Dukket aldri opp før det hadde gått en kvarter for sent, slik at jeg fikk 60 min istede for 90 min. Nektet å melde meg opp på førerprøva før jeg hadde minst 49 kjøre timer. 
 

Så til dagens ungdom, det er lov å bytte kjørelærer når dere føler at noe ikke stemmer. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Vil avhenge av hvor mye du får øvd privat. Å basere seg utelukkende på kjøretimer kan bli dyrt.

Anonymkode: e9cdd...5a4

Jeg gjorde det. Tok den på tre uker med mange kjøretimer hver dag. Kosta 40.000

Anonymkode: df39e...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte én måned, 8t, ca 4000kr. Du skjønner dette er lenge siden...

Anonymkode: 37965...50b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...