AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #1 Del Skrevet 5. januar 2020 Jeg er 168 høy og veier 55 kg. Vil gjerne gå ned i fettprosent rundt magen. Usikker på hvordan jeg gjør dette. Om jeg kan trene hard styrke og spise sunt og mer enn jeg forbrenner (for å bygge muskler), eller om jeg må holde på med såkalt typisk slanking? Altså trene kardio og gå i kaloriunderskudd? Skal sies at jeg er tynn ellers på kroppen. Er egentlig bare rundt magen jeg ønsker å bli slankere, men vet at man ikke kan punktforbrenne.. Anonymkode: 84005...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #2 Del Skrevet 5. januar 2020 Styrke og spise sunt. Mye grønnsaker, og rent kjøtt. Du er tynnfeit, lite muskelmasse. Anonymkode: ae53d...f60 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #3 Del Skrevet 5. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Styrke og spise sunt. Mye grønnsaker, og rent kjøtt. Du er tynnfeit, lite muskelmasse. Anonymkode: ae53d...f60 Hehe, ja, det har du nok rett i. Men må man ikke gå i kaloriunderskudd for å forbrenne fett? Med andre ord, vil jeg kunne gå ned i fettprosent rundt magen med å trene styrke og gå i kalorioverskudd (for det er vel det man må for å bygge muskler)? ts Anonymkode: 84005...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #4 Del Skrevet 5. januar 2020 Min erfaring er at motbakkeintervaller virker aller best når flat og formet mage er målet. Trener jeg mage direkte ser magen større ut. Anonymkode: 9b55f...86e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #5 Del Skrevet 5. januar 2020 59 minutter siden, AnonymBruker said: Hehe, ja, det har du nok rett i. Men må man ikke gå i kaloriunderskudd for å forbrenne fett? Med andre ord, vil jeg kunne gå ned i fettprosent rundt magen med å trene styrke og gå i kalorioverskudd (for det er vel det man må for å bygge muskler)? ts Anonymkode: 84005...45f Ikke som helt ferskis Da får du mye gratis. Pluss at muskler tar mye mindre plass enn fett. Hvis du f eks ser på typiske fitnessjenter på insta, som legger ut før og etter bilder. Så veier de mer på "etter" bildene. Selv om du ser musklene i kroppen tydelig, mens de før var tynne men mer kvapsete. Du forandrer rett og slett sammensetningen i kroppen, ved å få mer muskler. Anonymkode: ae53d...f60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #6 Del Skrevet 5. januar 2020 Høres ut som om du er blant de av oss som har det som kalles epleform, der fett har en tendens til å legge seg omkring mage/bryst (i motsetning til pæreform, der det legger seg mest på rumpe/lår). Uansett umulig å punktslanke seg. Noe som sikkert kunne vært gunstig for deg, er å trene styrke, og slik sett bidra til å forme egen kropp litt 🙂 Anonymkode: 01766...418 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #7 Del Skrevet 5. januar 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om du er blant de av oss som har det som kalles epleform, der fett har en tendens til å legge seg omkring mage/bryst (i motsetning til pæreform, der det legger seg mest på rumpe/lår). Uansett umulig å punktslanke seg. Noe som sikkert kunne vært gunstig for deg, er å trene styrke, og slik sett bidra til å forme egen kropp litt 🙂 Anonymkode: 01766...418 Legger seg lite rundt brystene hos meg. Har liksom bare denne ekstra fettbulen nederst på magen (som jeg synes er litt for stor, spesielt etter graviditet). Men mulig det er dette som kalles epleform 🤷🏼♀️ Vil jeg da burde kutte ut det meste av karbohydrater? Eller vil styrketrening og et normalt sunt kosthold være nok? ts Anonymkode: 84005...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #8 Del Skrevet 5. januar 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres ut som om du er blant de av oss som har det som kalles epleform, der fett har en tendens til å legge seg omkring mage/bryst (i motsetning til pæreform, der det legger seg mest på rumpe/lår). Uansett umulig å punktslanke seg. Noe som sikkert kunne vært gunstig for deg, er å trene styrke, og slik sett bidra til å forme egen kropp litt 🙂 Anonymkode: 01766...418 Ikke TS. Men jeg har hofte og skuldre, og veldig smal midje. Men problemet er denne lille "kulen" nederst som har kommet med alderen. Er jeg flink med treningen er den helt flat. Men om ikke føler jeg meg ikke helt komfortabel i for eksempel en kroppsnær kjole uten hold-in under. Så trening har mye å si for akkurat dette. Anonymkode: 9b55f...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlikkFlakk Skrevet 5. januar 2020 #9 Del Skrevet 5. januar 2020 Situps og andre punktøvelser rettet mot mage virker veldig bra på meg. For å bygge muskler så forbrenner man fett (hvis du skjønner hva jeg mener?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #10 Del Skrevet 5. januar 2020 Noen hevder at stress, kaffe, nikotin, alkohol og mye karbohydrater gjør at fettet setter seg på magen i steden for å bli jevnt fordelt. Har ikke sett det dokumentert, men kan jo være verdt et forsøk å redusere på slikt uansett. 🤔 Anonymkode: 5ede9...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2020 #11 Del Skrevet 6. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: NNoen hevder at stress, kaffe, nikotin, alkohol og mye karbohydrater gjør at fettet setter seg på magen i steden for å bli jevnt fordelt. Har ikke sett det dokumentert, men kan jo være verdt et forsøk å redusere på slikt uansett. 🤔 Anonymkode: 5ede9...b5d Kaffe, nikotin og alkohol er ikke noe jeg forholder meg til i det hele tatt. Karbohydrater derimot, skal jeg innrømme at jeg er glad i 😅 Dog ikke i form av snop o.l, men pasta, ris, brød osv. Et kosthold bestående av kun rent kjøtt og grønnsaker blir nok for kjedelig for meg, men å kutte ned på det usunne skal jeg definitivt prøve på. Takk for tips, dere! ts Anonymkode: 84005...45f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå