Gå til innhold

Er økonomi viktig ved partnervalg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg tjener penger og kan forsørge meg sjøl. Penger styrer ikke livet mitt. Og status er veldig uviktig! 

Anonymkode: 9c5ee...db9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men han må klare å forsørge seg selv. Og ikke ha stor forbruksgjeld. 

Men nå er jeg 45 år, eier min egen store bolig, og klarer fint å forsørge meg selv. Men rik er jeg ikke. Så jeg trenger ingen til å forsørge meg, men jeg ønsker heller ikke å forsørge noen. 

Anonymkode: b69c1...eb6

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, O.G. skrev:

Nå ja, økonomi betyr mye. 

Vi har et digert forum med vitnesbyrd fra folk som er iferd med å få livene sine ødelagt pga de ble ilag med en fyr som etter 5-8 måneders samboerskap avslørte en forbruksgjeld på adskilig mer enn noen hundretusen. Mange av disse damerne tyr ikke til vettet en gang når disse mennene har tatt opp forbrukslån i deres navn heller.

Nå er du å roter borti 1% gruppa. Der er det stygge tall uansett hvilken gren du sitter på.

Så til trådstarter.

Normalt bør det ikke ha så masse å si annet enn at man har jobb og normalt forbruk, men opplever at en del damer higer etter pengesterke menn. Sikkert likedan motsatt også. Da skinner det raskt igjennom at det ikke er nødvendigvis kjærlighet som trekker mest.

AnonymBruker
Skrevet

Ja, for meg er det viktig. Jeg ønsker ikke å forsørge en partner, og jeg ønsker heller ikke å bli forsørget. Så jeg vil helst ha en partner som tjener omtrent det samme som meg. 

Anonymkode: b7403...448

AnonymBruker
Skrevet

Ordna økonomi, og fast jobb. Tjen gjerne 400.000,- for min del, så lenge du er stabil og vet hvordan penger fungerer. 

Anonymkode: dcfd4...71f

Skrevet
1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Nå er du å roter borti 1% gruppa. Der er det stygge tall uansett hvilken gren du sitter på.

Så til trådstarter.

Normalt bør det ikke ha så masse å si annet enn at man har jobb og normalt forbruk, men opplever at en del damer higer etter pengesterke menn. Sikkert likedan motsatt også. Da skinner det raskt igjennom at det ikke er nødvendigvis kjærlighet som trekker mest.

Og menn higer etter vakre kvinner og det skinner gjennom at det ikke er kjærlighet som trekker dem mot disse kvinnene.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Og menn higer etter vakre kvinner og det skinner gjennom at det ikke er kjærlighet som trekker dem mot disse kvinnene.

Fysisk tiltrekkning er vel noe som har eksistert i hele universets tid. Ihvertfall den tiden det har eksistert dyr her.

Noe annet er det med dem som går etter pengeboka. Ser aldri dagligdama henger med millionæren for å si det litt enkelt. 

Skrevet
8 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Fysisk tiltrekkning er vel noe som har eksistert i hele universets tid. Ihvertfall den tiden det har eksistert dyr her.

Noe annet er det med dem som går etter pengeboka. Ser aldri dagligdama henger med millionæren for å si det litt enkelt. 

Jeg ser aldri noen damer renne etter rikinger, derimot ser jeg plenty av normalt utseende menn renne etter damer de ikke har draget på og vet de ikke har draget på.

Skrevet

Vel, ja. Men altså...

Mer som et symptom, kanskje, enn pengene i seg selv. Så da er det ikke det at h*n er rik, men mer at økonomien er på stell. 100.000 kr. i kredittkortgjeld utgjør et tegn på noe man ikke vil ha inn i livet sitt...

Jeg har blåst av opplegg med kvinner som har hatt en sånn og sånn forbindelse med arbeidslivet og ingen planer om å skaffe seg noen som helst kvalifikasjoner.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg ser aldri noen damer renne etter rikinger, derimot ser jeg plenty av normalt utseende menn renne etter damer de ikke har draget på og vet de ikke har draget på.

Tja da tror jeg du må sjekke styrken på brillene for det florerer av dem som er lykkejegere. Men når man selv ikke er i den gruppa så er det ikke sikkert du vil legge merke til dem og det er greit nok det. Du går ikke glipp av noe. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev:

Tja da tror jeg du må sjekke styrken på brillene for det florerer av dem som er lykkejegere. Men når man selv ikke er i den gruppa så er det ikke sikkert du vil legge merke til dem og det er greit nok det. Du går ikke glipp av noe. 

Jeg synes ikke kvinner er lykkejegere når de ikke vil bli sammen med menn som ikke har sin økonomi i orden.

Skrevet

For meg har det vært viktig med ryddig økonomi ihvertfall. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg er kjemi viktigere. Mannen kan være så rik han bare vil, men så lenge kjemien mangler og jeg synes han er en dust, er det ikke noe håp. 

Nå er jeg ikke den rikeste selv heller, så kanskje det er der det ligger.

Anonymkode: 70fbb...679

Enig 

Anonymkode: eba02...f67

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

Jeg synes ikke kvinner er lykkejegere når de ikke vil bli sammen med menn som ikke har sin økonomi i orden.

Det jeg leser her inne er at mange damer er naive, tar ofte veldig dumme valg gang på gang og i tillegg er bitter. 

Da blir du et lett offer for en som ligger på lur bak busken til nabodama. 

Skrevet
Akkurat nå, Hr. Aktiv skrev:

Det jeg leser her inne er at mange damer er naive, tar ofte veldig dumme valg gang på gang og i tillegg er bitter. 

Da blir du et lett offer for en som ligger på lur bak busken til nabodama. 

Hva har det her med det jeg skrev?

AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg har foreldre som har hver sin store gjeld og jeg hadde en helt grei barndom. Jeg flyttet riktig nok mange ganger da. 

Anonymkode: ee0bc...8d4

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Var viktig å finne noen med samme prioriteringer og innstilling til økonomi. Og noen som tjente omtrent det samme som meg, og evnet å spare. 

Økonomi blir lett en kilde til konflikt i et forhold. Både ulik inntekt, og ulik forhold til forbruk. At dette er likt gir bedre forutsetninger for å lykkes. og på 12 år har vi aldri hatt en krangel om økonomi, selv om alt er felles. 

Anonymkode: c864f...3eb

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, O.G. skrev:

Hva har det her med det jeg skrev?

Jeg ser at jeg har skrevet litt på siden her, men mange damer er nettopp lykkejegere. Mange flere enn det du tror. 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du god økonomi er et aspekt når du ser etter en partner? Vil det være negativt om mannen/dama har en ufaglært jobb med minimale utviklingsmuligheter for eksempel?

Mitt inntrykk er at økonomi ikke betyr noe som helst for de yngste, men så når man begynner voksenlivet innser man at det ikke er så uviktig og overfladisk likevel.

Anonymkode: b611c...5b1

Enig. Som ung brydde jeg meg ikke. I dag er det veldig viktig. 

kvinne 34. 

Anonymkode: ef94f...25c

Skrevet
3 minutter siden, Hr. Aktiv skrev:

Jeg ser at jeg har skrevet litt på siden her, men mange damer er nettopp lykkejegere. Mange flere enn det du tror. 

Men hvorfor har du et problem med det at så mange (din påstand) damer er lykkejegere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...