Gå til innhold

Er økonomi viktig ved partnervalg?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes du god økonomi er et aspekt når du ser etter en partner? Vil det være negativt om mannen/dama har en ufaglært jobb med minimale utviklingsmuligheter for eksempel?

Mitt inntrykk er at økonomi ikke betyr noe som helst for de yngste, men så når man begynner voksenlivet innser man at det ikke er så uviktig og overfladisk likevel.

Anonymkode: b611c...5b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke betale hva det koster å leve med luft og kjærlighet. Det finner de fleste ut når forelskelsen har gitt seg.

Anonymkode: e74fa...3dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De fleste har råd til å leve uten en partner. Spørsmålet er hvilke ambisjoner man har sammen. Vil man kjøpe en svær kåk, reise jorda rundt, få en drøss med barn eller ete indrefilet til middag hver dag, er selvsagt økonomi viktigere enn om man er mer interessert i å drikke te, gå tur i skogen, spille brettspill og se film.

Anonymkode: c0818...1f8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er svært viktig. Men det er viktig at han har en fast jobb og inntekt, og er flink med økonomi, ikke setter seg i usikret gjeld eller sløser vekk store summer på tull. Ikke nødvendigvis så viktig at han tjener så mye. Forbruksgjeld er fullstendig dealbreaker. 

Anonymkode: 54ecc...cb7

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Økonomi er ikke viktig utover at den er i orden! At man ikke sliter stort med dette, det vil bare ende i konflikter inn i neste forhold også, så utover et noenlunde ordnet liv på dette området nei. Trenger ikke være en rik partner for å si det slik.

Anonymkode: 6e976...69f

• Liker 4
Skrevet

Økonomi er i utgangspunktet ganske uvesentlig, bare man ikke er i økonomisk trøbbel, har null kontroll osv. 

Mange som bør reflektere mer rundt dette og ikke være for kravstore angående økonomi. 

• Liker 1
Skrevet

Nå ja, økonomi betyr mye. 

Vi har et digert forum med vitnesbyrd fra folk som er iferd med å få livene sine ødelagt pga de ble ilag med en fyr som etter 5-8 måneders samboerskap avslørte en forbruksgjeld på adskilig mer enn noen hundretusen. Mange av disse damerne tyr ikke til vettet en gang når disse mennene har tatt opp forbrukslån i deres navn heller.

Skrevet

Ja.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte ikke på penger i det hele tatt da jeg fikk barn med kjæresten. Men nå som han er iferd med å miste jobben bekymrer jeg meg masse. Jeg har knapt nok inntekt til ungen og meg. Men, ville nok valgt han allikevel som far til ungen. Han er en bra pappa, men skulle levd i en tid med lavere krav på arbeidsmarkedet. Jeg også forsåvidt. Hater konkurransesamfunnet!

Anonymkode: 81a46...f85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja.

Det kompenserer jo ikke for ting som mangler i forholdet, men jeg har aldri opplevd at jeg har måttet velge. 

Anonymkode: a5667...9f0

Skrevet

Jeg tror nok økonomi i stor grad er viktig med tanke på faktorer en ikke er bevisst på. De færreste tenker nok at deres partner må tjene en gitt sum, men de fleste kvinner vil nok sette pris på en partner som kan spandere på dem, har en interessant jobb, kan ta dem med på og gjøre ting som koster litt og som har en fin bolig. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er kjemi viktigere. Mannen kan være så rik han bare vil, men så lenge kjemien mangler og jeg synes han er en dust, er det ikke noe håp. 

Nå er jeg ikke den rikeste selv heller, så kanskje det er der det ligger.

Anonymkode: 70fbb...679

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er mann på 32. Dama kan godt ha lite penger, men hadde ikke orket en som hadde null kontroll på egen økonomi. Har tidligere vært sammen med en jeg måtte passe på betalte regningene sine. Det orker jeg ikke igjen. 

Klart det er bonus om dama har god økonomi, men for meg har det aldri vært viktig å kunne reise på dyre ferier og bo dyrt. 

Anonymkode: 24967...dc5

• Liker 2
Skrevet

Hvis man ønsker seg et behagelig liv med et bra hus og en smule frihet er økonomi viktig. Jeg har aldri ønsket meg en mann med god økonomi for at han skal spandere på meg, men for at han skal ha mulighet til samme livsstil som meg og for at jeg skal kunne fortsette å ha den livsstilen selv om jeg lever med en mann. At vi ikke må gå ned i standard fordi han tjener mindre, altså.

• Liker 2
Skrevet

Ja, økonomi er ekstremt viktig. Ikke nødvendigvis at motparten skal tjene så grassalt mye i året, men han skal ha KONTROLL og være klok med pengene sine! Og ha nok til å klare seg selv i det daglige, og kunne betjene boliglånet sitt osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke viktig for meg. Jeg ønsker ikke en samboer, og vil heller ikke ha barn, og så lenge han greier seg selv kan han gjøre hva han vil for min del. Snyltere er selvsagt ikke sjarmerende, men det går under "greie seg selv"

Anonymkode: 16700...0f2

• Liker 2
Skrevet

Økonomi er viktig, mye penger mindre viktig. Altså, det er viktig at han har orden på egen økonomi og tjener egne penger i den grad at han kan forsørge seg selv og eventuelle barn som fremdeles ikke er gamle nok til å stå for egen økonomi. Det er derimot ikke viktig at han er "rik". 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var yngre brydde jeg meg ikke, men da hadde jeg ikke så god økonomi selv. Nå synes jeg det er viktig å ha en noenlunde lik økonomi, for å kunne gjøre ting, reise og dele på uventede utgifter. Forventer også en fornuftig pensjonssparing.

Anonymkode: cc895...840

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tatt i en mann med forbruksgjeld med ei ildtang. Det spiller liten rolle hvor mye han tjener men han må ha ryddig økonomi.

Anonymkode: 5ad65...fa4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikkje blitt i lag med ei dame som baserte seg på livnære seg på meg pga uvettig økonomi eller mangel på eiga inntekt.

Tenar ok+ og har ingen problem å putte mest i fellespotten, men krev ei dame med økonomisk sans for å ville gjere det.

Anonymkode: aa6ba...ada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...