AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #41 Skrevet 5. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hørte NRK sin podcast om Åsta ulykken for noen uker siden. For en forferdelig ulykke! Og så grusomt det må ha vært for de som var med i den. Husker ulykken, men det er så lenge siden så detaljene var glemt. Å høre overlevende fortelle om sine opplevelser var sterkt. Anonymkode: 8de1c...33c Hvem var med i podcasten? Kristoffer og de to som var med på tv2? Hun ene har blitt ufør pga overlevelsesskyld? Jeg mener det var det. Kristoffer brakk begge beina i skinnleggen og måtte dra seg frem i snøen, siden han ikke klarte å gå. Anonymkode: 4527f...614
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #42 Skrevet 5. januar 2020 Noen som vet om noe slikt kunne skjedd nå 20 år etter? Føler plutselig angst for å reise etter å ha lest dette grusomme artikkelen stakkars folk. Anonymkode: 4f4de...e7e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #43 Skrevet 5. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet om noe slikt kunne skjedd nå 20 år etter? Føler plutselig angst for å reise etter å ha lest dette grusomme artikkelen stakkars folk. Anonymkode: 4f4de...e7e Frontkollisjon med tog? Høyst usannsynlig. Grunnen til at tog står i tide og utide pga signalfeil, er at systemene som skal forhindre nettopp denne type ulykker er så sensitive at de reagerer på alt og ingenting. Anonymkode: a9c96...84b 9 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #44 Skrevet 5. januar 2020 Jeg leste at de også la jakker over de bedøvede menneskene. Hvilken hensikt hadde det? Anonymkode: 3c040...dbc
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #45 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Frontkollisjon med tog? Høyst usannsynlig. Grunnen til at tog står i tide og utide pga signalfeil, er at systemene som skal forhindre nettopp denne type ulykker er så sensitive at de reagerer på alt og ingenting. Anonymkode: a9c96...84b Aha, bra og vite ihvertfall... Aldri likt transport som tog, ferger, fly uansett XD men jeg er generelt en engstelig person Anonymkode: 4f4de...e7e
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #46 Skrevet 5. januar 2020 Husker det sto om dette i nyhetene, og ble overrasket over at det var utelatt i den dokumentaren som gikk på tv for en stund siden. Der ble det bare sagt at det var helst stille i vogna. Men sannheten var vel kanskje for brutal. Avgjørelsen som ble tatt om å bedøve dem er selvsagt den eneste rette, alternativet er ikke til å tenke på. Anonymkode: 2ef89...b39 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #47 Skrevet 5. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Husker det sto om dette i nyhetene, og ble overrasket over at det var utelatt i den dokumentaren som gikk på tv for en stund siden. Der ble det bare sagt at det var helst stille i vogna. Men sannheten var vel kanskje for brutal. Avgjørelsen som ble tatt om å bedøve dem er selvsagt den eneste rette, alternativet er ikke til å tenke på. Anonymkode: 2ef89...b39 Hva mener du?? hva utelatt Anonymkode: 4f4de...e7e
Kjetil E Skrevet 5. januar 2020 #48 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, Blondie65 skrev: Når du sitter fastklemt i et tog og ikke kan reddes ut er det helt rett å gi smertestillende. Det er mulig at røyken ville tatt dem lenge før flammene, men før det er man faktisk fastklemt (det ble blant annet vurdert amputasjon for å få dem løs) er i seg selv smertefullt. I tillegg sitter man altså og venter på at røyk og flammer skal komme og "ta en". Helt rett å gjøre det man kunne for å lindre det som så uungåelig ut. Nå var vel begge togene diseltog, men nordgående var motorvognsett mens sydgående var loktrukket. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #49 Skrevet 5. januar 2020 Burde være en selvfølge i alle akutte situasjoner hvor det er stor risiko av vedkommende dør på stedet før de kan reddes. Så absolutt en god avgjørelse. Leste om ei som brukte 3 dager på å dø, og hun var omringet av folk. Omayra Sánchez heter hun. De tok bilder av henne og alt, og hun satt fast og døde sakte men sikkert. Altså jeg forstår at de kanskje ikke hadde medisinene de trengte... men skulle ønske hun fikk det. De bildene får jeg mareritt av, men tenker ofte på at jeg skulle ønske hun fikk narkose. For 3 dager er lenge. Anonymkode: 005fd...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #50 Skrevet 5. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Burde være en selvfølge i alle akutte situasjoner hvor det er stor risiko av vedkommende dør på stedet før de kan reddes. Så absolutt en god avgjørelse. Leste om ei som brukte 3 dager på å dø, og hun var omringet av folk. Omayra Sánchez heter hun. De tok bilder av henne og alt, og hun satt fast og døde sakte men sikkert. Altså jeg forstår at de kanskje ikke hadde medisinene de trengte... men skulle ønske hun fikk det. De bildene får jeg mareritt av, men tenker ofte på at jeg skulle ønske hun fikk narkose. For 3 dager er lenge. Anonymkode: 005fd...3d3 3 dager på og dø av hva? Jeg synes det var bra de iverksatte narkose også, men samtidig klarer jeg ikke se det helt for meg.. Altså det ser veldig ''kontete'' ut i hodet mitt å gi alle som satt fast narkose... var det noen de ikke kunne nå f.eks? Anonymkode: 4f4de...e7e
Gjest Blondie65 Skrevet 5. januar 2020 #52 Skrevet 5. januar 2020 7 minutter siden, Kjetil E skrev: Nå var vel begge togene diseltog, men nordgående var motorvognsett mens sydgående var loktrukket. Litt usikker på relevansen for mitt innlegg du svarer på her?
Kjetil E Skrevet 5. januar 2020 #53 Skrevet 5. januar 2020 2 minutter siden, Blondie65 skrev: Litt usikker på relevansen for mitt innlegg du svarer på her? Beklager var AB som hadde svart over deg jeg skulle sitere. Beklager så mye min feil.
Kjetil E Skrevet 5. januar 2020 #54 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var med i ulykka. En av de overlevende fortalte at hun satt ved siden av ei dame som kun satt fast i foten, men var ellers fin. Pga dieselen som startet å brenne, kunne de ikke gjøre noe. Jeg regner med at hun var en av dem. På samlingen rett etter ulykken, fikk vi beskjed om at det kun var en som hadde fått bedøvelse. Men ser nå at det var flere som fikk. Er dere klar over at dieseltoget pløyde seg gjennom første vogn i nordgående tog, og at dieseltoget fikk en knekk? Anonymkode: 4527f...614 Nå var vel begge togene diseltog, men nordgående var motorvognsett mens sydgående var loktrukket. 1
anno1 Skrevet 5. januar 2020 #55 Skrevet 5. januar 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Hørte NRK sin podcast om Åsta ulykken for noen uker siden. For en forferdelig ulykke! Og så grusomt det må ha vært for de som var med i den. Husker ulykken, men det er så lenge siden så detaljene var glemt. Å høre overlevende fortelle om sine opplevelser var sterkt. Anonymkode: 8de1c...33c Anbefaler å se dokumentaren. Tror det var NRK eller TV2 som har en doku serie med Norges værste katastrofer.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #56 Skrevet 5. januar 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du?? hva utelatt Anonymkode: 4f4de...e7e Det denne tråden handler om, altså at flere satt innesperret og ble bedøvet. Anonymkode: 2ef89...b39 4
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #57 Skrevet 5. januar 2020 Noen som vet hvor det er best å sitte i tog mtp ulykke? Det står i artikkelen at de som satt i fremste vogn klarte seg fint, men vil jo tro at det er tryggest å sitte bakerst når man krasjer med et motgående tog? Anonymkode: 9d294...80b 3
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #58 Skrevet 5. januar 2020 5 timer siden, Strålende skrev: Røyken dreper før flammene så det spilte ingen rolle. De fikk bare litt mindre tid å tenke på sine kjære før de mistet bevisstheten. Flammene og røyken nærmet seg, og på den måten ville pasienten sovne istedenfor å ha forferdelige smerter. https://www.nrk.no/innlandet/20-ar-siden-asta-ulykken-pa-rorosbanen-1.14845070 Anonymkode: 75213...478
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #59 Skrevet 5. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen som vet hvor det er best å sitte i tog mtp ulykke? Det står i artikkelen at de som satt i fremste vogn klarte seg fint, men vil jo tro at det er tryggest å sitte bakerst når man krasjer med et motgående tog? Anonymkode: 9d294...80b I denne ulykken, ble første vogn gjennompløyd i nordgående, og sørgående fikk en knekk etter de første vognene. Samt de som satt i førerhuset overlevde jo ikke. Ei som overlevde kasta ut en matboks, og fikk dermed en brannslange som hun kunne bruke til brannen var over. Anonymkode: 4527f...614
Juniper Skrevet 6. januar 2020 #60 Skrevet 6. januar 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leste at de også la jakker over de bedøvede menneskene. Hvilken hensikt hadde det? Anonymkode: 3c040...dbc Nå spekulerer jeg, men det kan ha vært brannmannsjakker som ble lagt over dem. De tåler en del varme. Mulig det var et slags fåfengt håp. Videre, er dere klar over at det ikke var helsepersonell som ga narkosen, men brannmennene? Helse hadde ikke mulighet til å gå inn pga varmen. Har ofte tenkt på hvordan de hadde det i etterkant. 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå