Gå til innhold

Er Kindle fortsatt brukendes?


Neutral90

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Okapi skrev:

Du må vel fortsatt via en annen enhet, og overfører bøker via epost eller kabel? Tenkte først og fremst på at du ikke kan kjøpe direkte på enheten. Eller kan man det?

Sist jeg prøvde var det et salig styr, med kjøp på Bokskya (den er kanskje vekk nå?), fjerning av DRM og konvertering til mobi via Calibre, før overføring til Kindle. Godt å høre at norske forlag har tatt til vettet da.

E-bok.no har en «send til kindle»-funksjon. Går selvsagt trådløst og sømløst. 

Anonymkode: 79e42...9e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker min Kindle Paperwhite som jeg kjøpte i...2013. Bruker den så godt som hver dag og har nesten ikke lest papirbøker etter jeg kjøpte den. Veldig glad i baklysfunksjonen så jeg slipper ha på fullt lys i stua når jeg leser, og jeg er etterhvert enda mer glad i at jeg har muligheten til å justere font. Av en eller annen grunn er skriften i vanlige bøker blitt så mye mindre etter jeg rundet 50 :ler: . 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
6 hours ago, Okapi said:

Du må vel fortsatt via en annen enhet, og overfører bøker via epost eller kabel? Tenkte først og fremst på at du ikke kan kjøpe direkte på enheten. Eller kan man det?

Sist jeg prøvde var det et salig styr, med kjøp på Bokskya (den er kanskje vekk nå?), fjerning av DRM og konvertering til mobi via Calibre, før overføring til Kindle. Godt å høre at norske forlag har tatt til vettet da.

Nei, flere norske nettbutikker har nå en knapp for å sende til Kindle. Du må bare registrere din Kindle-adresse. Er nesten enklere enn å kjøpe direkte via Amazon på brettet (fordi brettbutikken er så treg), hvertfall hvis du har smarttelefon og har lagret kortet ditt i nettbutikken... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.1.2020 den 12.25, neidaså skrev:

Det finnes ikke knotete, hverken på ark, ebok eller bokklubben f.eks. 
Jeg elsker og hadde kjøpt ny på flekken om den hadde gått i stykker.

Enig!!

På 5.1.2020 den 12.51, Okapi skrev:

Du må vel fortsatt via en annen enhet, og overfører bøker via epost eller kabel? Tenkte først og fremst på at du ikke kan kjøpe direkte på enheten. Eller kan man det?

Sist jeg prøvde var det et salig styr, med kjøp på Bokskya (den er kanskje vekk nå?), fjerning av DRM og konvertering til mobi via Calibre, før overføring til Kindle. Godt å høre at norske forlag har tatt til vettet da.

Som flere sier over her er det flere butikker som nå sender rett til Kindle, det er HELT fantastisk. Jeg leste også mest engelsk i starten da man måtte konvertere og cia Calibre og slikt, men de siste årene har det gått helt sømløst ❤️ Ark-appen er for eksempel helt suveren å både handle og sende over med. Ebok.no er også knall!

(Og har for øvrig mange gode tilbud nå).
 

19 timer siden, Neutral90 skrev:

Takk alle sammen, bestilte en Kindle til han i kveld :)

Da blir han nok glad 😄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Hei! Om det er noen som søker opp denne tråden i fremtiden: vi er kjempefornøyd med Kindle og savner ikke analoge bøker 😍

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...