Gå til innhold

Er Kindle fortsatt brukendes?


Neutral90

Anbefalte innlegg

Mannen blir 30 og er ivrig leser. Blir like frustrert hver gang han har lest ut en bok uten å ha ny klar, med 45 min til nærmeste bokhandel. 

Er Kindle en god ide? Vet det var mye brukt 7-8 år siden, men er det brukendes i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min søster bruker fremdeles den jeg tok med fra USA flittig. Det er en slik der man må ha leselampe el. 
Selv bruker jeg iPad. Bruker app for Kindle, bokkilden, Ark...slipper leselys, men er tung å holde om man feks ligger på rygg og leser. 

Anonymkode: 44954...e8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullt brukendes. Vil tro man kan få kjøpt samtlige bøker i format for Kindle. Kjøp en med backlight så trenger du ikke å tenke på leselys som en skriver. Mye bedre leselys og behagelig for øynene enn et nettbrett. 

Anonymkode: 4b6fa...722

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs helt hva han leser. Det er litt knotete med bøker som ikke er kjøpt hos Amazon, så går det i norsk krim finnes det bedre valg. Selve dingsen er topp kvalitet, så hvis han er fornøyd med utvalg og priser på bøker er det bare å kjøre på. Anbefaler Paperwhite, den er et greit kompromiss på pris og funksjonalitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med min Kindle. Ebok.no har de fleste bøker til den. Min har innebygget lys, og det er velsig greit, for da kan jeg lese på sengen uten å forstyrre samboer.... Tror min er fra 2014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk paperwhite i julegave forrige jul, og jeg elsker den. 😍

Anonymkode: a67f7...71b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Okapi skrev:

Spørs helt hva han leser. Det er litt knotete med bøker som ikke er kjøpt hos Amazon, så går det i norsk krim finnes det bedre valg. Selve dingsen er topp kvalitet, så hvis han er fornøyd med utvalg og priser på bøker er det bare å kjøre på. Anbefaler Paperwhite, den er et greit kompromiss på pris og funksjonalitet.

Knotete? Det er bare å kjøpe bøker på ebok.no og få de overført til kindle’n det. Ikke knotete i det hele tatt. 
 

Jeg er for øvrig veldig fornøyd med min paperwhite kindle :) veldig behagelig å lese på. Mye bedre enn nettbrett. 

Anonymkode: 87b2e...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krampus

Jeg bruker min hver dag. Men jeg handler på Amazon og leser på engelsk, vet ikke hvordan utvalg og pris er på norske ebøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg elsker kindlen jeg kjøpte for 6 år siden. Leser engelske bøker fra Amazon på den. 

Få et nettbrett som er enklest å bruke med det språket han liker best. 

Det geniale er at man kan lese i senga uten å forstyrre partneren med å ha nattlampa på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig, takk så mye for gode svar! 

Det går nok mest i norske bøker, gjerne Krim, så tror jeg skal vurdere f.eks pocketbook også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Neutral90 skrev:

Herlig, takk så mye for gode svar! 

Det går nok mest i norske bøker, gjerne Krim, så tror jeg skal vurdere f.eks pocketbook også. 

Jeg leser ofte norske bøker på Kindle, det er virkelig ikke problematisk når man først har satt det opp. Jeg er veldig fornøyd og leser mye mer etter jeg fikk den :jepp:

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser på min Kindle hver kveld. De fleste nettbutikker som selger bøker sender bøker til Kindle og det er lett å overføre. Jeg handler stadig vekk bøker på ebok.no og ark.no f.eks. Har en Kindle hvor jeg ikke trenger leselys, kan bruke den på stranden og den husker hvor jeg avsluttet lesingen hvis jeg sovner uten å lukke dekselet. 

Anonymkode: b0251...e3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Kindle, leser for det meste på engelsk. Har dog kjøpt noen e-bøker via Norli, og det fungerer veldig fint det også! Veldig fornøyd med Kindle. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ikke knotete, hverken på ark, ebok eller bokklubben f.eks. 
Jeg elsker min og hadde kjøpt ny på flekken om den hadde gått i stykker.

Endret av neidaså
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Knotete? Det er bare å kjøpe bøker på ebok.no og få de overført til kindle’n det. Ikke knotete i det hele tatt. 
 

Jeg er for øvrig veldig fornøyd med min paperwhite kindle :) veldig behagelig å lese på. Mye bedre enn nettbrett. 

Anonymkode: 87b2e...0d3

Du må vel fortsatt via en annen enhet, og overfører bøker via epost eller kabel? Tenkte først og fremst på at du ikke kan kjøpe direkte på enheten. Eller kan man det?

Sist jeg prøvde var det et salig styr, med kjøp på Bokskya (den er kanskje vekk nå?), fjerning av DRM og konvertering til mobi via Calibre, før overføring til Kindle. Godt å høre at norske forlag har tatt til vettet da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, Okapi skrev:

Du må vel fortsatt via en annen enhet, og overfører bøker via epost eller kabel? Tenkte først og fremst på at du ikke kan kjøpe direkte på enheten. Eller kan man det?

Sist jeg prøvde var det et salig styr, med kjøp på Bokskya (den er kanskje vekk nå?), fjerning av DRM og konvertering til mobi via Calibre, før overføring til Kindle. Godt å høre at norske forlag har tatt til vettet da.

Kindlen min har wifi så det er ikke noe problem å få overført:) 

Anonymkode: b0251...e3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Kindle, men jeg bruker den ikke lenger fordi jeg bruker appen på mac, iphone og ipad. Jeg bruker for det meste appen. Samtidig kan jeg godt skjønne at man bruker en Kindle om man leser mange ebøker, fordi min Kindle får sidene til å se ut som papir og ikke en skjerm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker min hver dag, har den med backlight og elsker den. Har alltid med med bøker på reise, veier ingenting (jeg leser mye 1000+ siders fantasy), og om jeg skulle sovne mens jeg leser skrur den seg av etter noen minutter.

Det er også en bonus for kjæresten - når jeg leser på kindelen før jeg sovner slipper jeg å ha på nattbordlampen, som plager han. Lyset fra kindle plager han ikke :) Har lest mye mer etter at jeg fikk kindelen min for et par år siden.

Anonymkode: fad9b...5bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...