AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #21 Skrevet 4. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har kun med en sekk med 2 tskjorter, boxers og 2 shorts av klær. Resten kjøpes og hives på turen. Anonymkode: 3db51...058 En ting er flyskam, det synes jeg ikke noe om, men å kjøpe nye klær på ferie for så å kaste dem med en gang, det bør du skamme deg over. Håper i det minste du gir de bort, men du støtter uansett opp under en latterlig forbrukskultur. TS, jeg ville tatt med 2-3 shorts, 2-3 skjørt, 2-3 kjoler, alt ettersom hva du bruker. 4-5 topper/t-skjorter(flere hvis du ikke bruker kjole, færre hvis du tar med flere kjoler), 2-4 bikinier, ett par sandaler, ett par joggesko(fly i disse), skal dere gå tur og slikt kan du jo ta med deg en sports-BH, shorts og topp til det. Kanskje en linskjorte eller noe sånt? En cardigan og skjerf til flyturen eventuelt opphold innendørs. Jeg synes det er kaldt på flyet, så ville nok hatt en varm nok cardigan til å ha på der. Inne hvor det er air-condition kan det også bli kaldt. + en god del sokker og undertøy. I håndbaggasjen: medisiner, kamera og annet dyrt utstyr, litt toalettsaker, bok/strikketøy/ipad/annen underholdning kan være greit, nakkepute hvis du vil, ekstra undertøy og t-skjorte. Anonymkode: 4a54a...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #22 Skrevet 5. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: En ting er flyskam, det synes jeg ikke noe om, men å kjøpe nye klær på ferie for så å kaste dem med en gang, det bør du skamme deg over. Håper i det minste du gir de bort, men du støtter uansett opp under en latterlig forbrukskultur. TS, jeg ville tatt med 2-3 shorts, 2-3 skjørt, 2-3 kjoler, alt ettersom hva du bruker. 4-5 topper/t-skjorter(flere hvis du ikke bruker kjole, færre hvis du tar med flere kjoler), 2-4 bikinier, ett par sandaler, ett par joggesko(fly i disse), skal dere gå tur og slikt kan du jo ta med deg en sports-BH, shorts og topp til det. Kanskje en linskjorte eller noe sånt? En cardigan og skjerf til flyturen eventuelt opphold innendørs. Jeg synes det er kaldt på flyet, så ville nok hatt en varm nok cardigan til å ha på der. Inne hvor det er air-condition kan det også bli kaldt. + en god del sokker og undertøy. I håndbaggasjen: medisiner, kamera og annet dyrt utstyr, litt toalettsaker, bok/strikketøy/ipad/annen underholdning kan være greit, nakkepute hvis du vil, ekstra undertøy og t-skjorte. Anonymkode: 4a54a...e5f Nei. Jeg kjøper omtrent aldri klær ellers. Ikke et plagg i 2019. Knapt nok et plagg i 2018. Om jeg kjøper 5-8 tskjorter og 4-5 shorts og hiver når jeg drar hjem, er ikke hva jeg kaller en "latterlig forbrukskultur". Jeg er der tross alt i ukesvis. Anonymkode: 3db51...058
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #23 Skrevet 5. januar 2020 Skal du til Thailand er det viktig å ta med deg brunosten. Ikke glem ostehøvel da de ikke selger det der. Ellers må du passe på samboeren din i Phuket. Thaidamene i Phuket er meget vakre og forføriske. Typen din kan feks bli tilbudt helt vanlig seriøs massasje, men ender opp med at massøsen runker han, suger snoppen og endatil trer seg nedpå han og begynner å jukke. Anonymkode: b8c28...e1c
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #24 Skrevet 5. januar 2020 Ta med deg en kulepenn i håndbagasjen. Anonymkode: 6abf6...b0f 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #25 Skrevet 5. januar 2020 Og ta godt vare på "departure card" når du fyller ut immigrasjonskortet. Slipper mye knot på hjemreisen dersom du sørger for å ikke miste den. Før pleide de å stifte den fast i passet ditt. Det gjør de ikke lenger. Lett å miste. Anonymkode: 6abf6...b0f
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #26 Skrevet 5. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ta med deg en kulepenn i håndbagasjen. Anonymkode: 6abf6...b0f Ja, viktig viktig!! Husker vi var sikkert 200 mennesker fordelt på typ fem penner og mildt sagt litt kaos og stress for å rekke bussen osv! Har siden alltid hatt penn i veska mi på ferie😅 Anonymkode: f8e75...f6a
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #27 Skrevet 5. januar 2020 Tusentakk for så mange gode råd! noe så enkelt som penn, men ikke tenkes på👍🏻 og varme sokker til flyreisen!! ts Anonymkode: 62cf3...a7a
tirben Skrevet 6. januar 2020 #28 Skrevet 6. januar 2020 På 5.1.2020 den 12.32, AnonymBruker skrev: Tusentakk for så mange gode råd! noe så enkelt som penn, men ikke tenkes på👍🏻 og varme sokker til flyreisen!! ts Anonymkode: 62cf3...a7a Jeg pleier alltid å ha med en kjole, sandaler og bikini i håndbagasjen, sånn i tilfelle kofferten forsvinner eller blir forsinket. Da har du klær den første dagen til kofferten dukker opp, eller til du får handlet noe nytt. God tur!!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå