Gå til innhold

14 dager Thailand

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og samboer har bestilt oss tur til Thailand/Phuket, jeg har aldri vært der så hva i alledager skal man pakke med seg av klær??

Reiser med Sunclass så 8 kg i håndbagasje og 14 kg i innsjekket bagasje, syns det hørtes så lite ut😦

Så tar veldig gjerne imot forslag og tips☀️

Anonymkode: 62cf3...a7a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta med deg solkrem hjemmefra. All kosmetikk i Thailand innholder kjemikalier for å få hvitere hud.

Anonymkode: 6abf6...b0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lite ut? Klær i Thailand koster ikke all verden om du trenger mer. Du trenger da bare lette sommerklær.

Anonymkode: 0a0c8...35a

AnonymBruker
Skrevet

Pakker som jeg gjør til «vanlig» sydentur. Kommer litt ann på når dere skal, men har vært der tre ggr, og har aldri hatt behov for noe annet en badetøy, shorts, sommertopper/ og noen sommerkjoler/antrekk til kveldsbruk. Jeg liker å pynte meg og stelle meg før vi går ut og spiser på restaurant på kveldstid, men det er jo individuelt hva man gjør. D fins jo alt fra streetfood til fine restauranter der. Tenk antrekk som kan kombineres på ulike måter og kjoler som kan dresses opp/ned. Ellers har de fleste hoteller bassenghåndklær og de selger jo alt av sommertøy og bikinier, (små str) så i utg pkt kan du pakke pass, piller og penger og være good to go. Thailand r herlig, god tur. 

Anonymkode: 9d4f6...1ac

AnonymBruker
Skrevet

Maxikjole og tynt sjal til templer, kortere kjoler/skjørt, shorts, singletter og badetøy. 

Anonymkode: 1d889...46d

Skrevet

En ferjebilett bort fra Phuket til Ao Nang / Krabi.

Mulig det er bedre andre steder, Patong var iallfall helt grusomt, håper du ikke skal være der.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og forresten fins d dritbillige vaskerier overalt, så jeg pleier å vaske underveis og vaske alt tøyet før hjemreise. Genialt, koster «ingenting»

• Liker 2
Skrevet

Det du trenger er pass og visakort nær sagt. Vis du er stor kan det være lurt og ta med seg underbukser. Jeg har reist til Asia snart i 20 år og fortsatt ikke funnet ei truse som passer til en 2meter høy mann.

AnonymBruker
Skrevet

Når skal dere dit? Thailand er enten varmt eller dritvarmt. Du svetter hele tiden. Ta med singleter, t-skjorter, shorts, tynne kjoler eller skjørt. Det er ikke innafor å vise FOR mye kropp. Skal du til templer må du ha noe som dekker knær og skuldre. Ikke ta med deg de dyreste klærne dine. Husk at du fryser ikke på kvelden, det et bare litt mindre dritvarmt enn på dagen. Du kan kjøpe klær der, men mye er helt elendig kvalitet og varer i ca to uker. Størrelsene er også små. Ja, og så må du ha flip-flops og et par gode sko. Fottøyet blir fort stygt, så ikke ta med det dyreste og lekreste. 

Anonymkode: c3223...55a

AnonymBruker
Skrevet

«Bare litt mindre dritvarmt enn på dagen😂» haha, fantastisk👍🏻
så bra da har jeg begynt å skrive ned hva som skal pakkes!
TusenTakk alle sammen for tilbakemeldinger!
Hva er et must å pakke i håndbagasje fortesten?

Vi reiser i begynnelsen av Februar, har hørt det er fint der da.. 
vi kan kansje også bestille vask av klær på hotellet også.

ts

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Hvis du har medisiner, så ha det i håndbagasjen. Og ellers ting du skal ha med og er liiiivredd for å miste. Februar er fint, men det begynner å bli HETT da (hot season). Klesvask på hotellet er dyrere enn vaskesjappa rett utenfor. Og like bra. :)

AnonymBruker
Skrevet

I håndbagasjen kan d være greit å ha et skift, en bikini, Evt lesestoff, også et skopar/flipflops. 8 kg er jo en del, så du kan jo avlaste en del fra kofferten der. 

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Med mindre du her mer penger enn du vet hva skal gjøre av de så ikke sats på å vask gjennom hotellet. Det er som regel dritdyrt. En bunke klær blir fort 500 norske kroner.

Kjøp reisevaskemidler og vask i vasken eller badekaret. Evetnuelt finn et myntvaskeri. Eller hvis du gjør mye reaserch så finner du sikkert noen som vasker pr kilo, men de er det få av. Men hvis du finner så er et tips å be de ikke bruke så mye tøymykner. Det stinker billig parfyme av det og klærne kjennes rare ut. Generelt får du det du betaler for. Er det billig så forvent kvalitet deretter.

Anonymkode: 26b7a...beb

AnonymBruker
Skrevet

Har alltid brukt vaskerisjappene i Thailand, d r helt genialt. Mer parfymert enn i Norge, men klærne blir rene og brettes pent sammen. Jeg ville ikke tatt min fineste kjole eller dyreste undertøy der, men hverdagsklær og badehåndklær går helt fint. Solkrem ville jeg kjøpt på taxfree i Norge, høy faktor(30) da sola er VELDIG sterk. 

AnonymBruker
Skrevet

Mange år siden jeg har vært i Thailand, men husker jeg hadde store problemer med å finne tamponger. Bind var ikke noe problem, men tamponger var ikke å oppdrive noe sted.

Anonymkode: f81c3...51f

AnonymBruker
Skrevet

Har kun med en sekk med 2 tskjorter, boxers og 2 shorts av klær. Resten kjøpes og hives på turen.

Anonymkode: 3db51...058

AnonymBruker
Skrevet

Det er VARMT, trenger ikke mye om du ikke er som meg som aldri(nesten) kan bruke samme outfitet flere ganger da😅 LETTE, tynne klær er et must. Jeg bor i kjoler når jeg er der, for man blir klam overalt. Og badetøy da!

Anbefaler IKKE å bruke vaskeri der nede jeg da, kjæresten fikk ødelagt klærne sine av det(de fikk skikkelig surlukt som aldri gikk bort, og de hvite skjortene fikk flekker som ikke gikk bort. Sendte heldigvis ikke noe verdifullt dit da.).

Anonymkode: f8e75...f6a

AnonymBruker
Skrevet

Ikke pakk kofferten full, du kommer sikkert til å kjøpe masse der. Strandkjoler og lignende er billig på markedene. Det du bør ta med (bortsett fra pass, penger og billett) er solkrem, evt. bind/tamponger, undertøy og et par bikinier. Strandhåndkle behøver du meste sannsynligvis ikke, jeg har bodd på nærmere et dusin hoteller i Thailand og alle har hatt håndklær til utlån (det eneste stedet det var litt problematisk var på Phi Phi, den dagen båten fra vaskeriet ikke hadde ankommet) 

Flipp flopper er kjekt å ha, men det får du jo også kjøpt der. 

Dropp høye hæler, sminke og parfyme. Du kommer til å svette så mye at det er unødvendig uansett. 

Anonymkode: e1ab1...9d9

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange år siden jeg har vært i Thailand, men husker jeg hadde store problemer med å finne tamponger. Bind var ikke noe problem, men tamponger var ikke å oppdrive noe sted.

Anonymkode: f81c3...51f

Nå får man tak i tamponger på 7 eleven.

Og når det gjelder klesvask: sorter det før du leverer det fra deg. Ellers vasker de rødt, svart og hvitt i samme maskin. 😮 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei!

Jeg og samboer har bestilt oss tur til Thailand/Phuket, jeg har aldri vært der så hva i alledager skal man pakke med seg av klær??

Reiser med Sunclass så 8 kg i håndbagasje og 14 kg i innsjekket bagasje, syns det hørtes så lite ut😦

Så tar veldig gjerne imot forslag og tips☀️

Jeg er i Phuket nå. Ser du har fått masse gode tips allerede. Støtter det å ta med bare lette sommerklær. Ellers er det praktisk å ha med en sarong, men det kan du jo bare kjøpe når du er der. Det er varmt og klamt her , høy luftfuktighet. Ingen vits i å bruke rettetang for å si det sånn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...