Gå til innhold

Drittlei salgsdugnad!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir veldig tungvint for meg med salgsdugnad for idrettslaget. De har ingen andre dugnader enn salg av lodd, dopapir, småkaker og innsamling av pant. Klubber vi var i tidligere hadde kioskvakt, baking, varetelling på butikk, vask av vinduer osv som vi kunne gjøre uten å betale oss ihjel. Vi har ingen familie eller venner her vi bor, jeg er alene med fire barn. Ingen kjøpe noe av oss fordi alle andre klubber selger det samme. Så jeg ender opp med å sitte med regningen selv.  

Er det slik hos dere også? 

Anonymkode: 9561e...c3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i styret og still til valg som kasserer, så organiserer du de andre dugnaden og passer på at klubben får de inntektene den trenger. Jeg er sikker på at du vil bli en viktig støttespiller i klubben. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i dugnadsstyret , så kan du være med å bestemmf

Anonymkode: 54d1f...fbd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir veldig tungvint for meg med salgsdugnad for idrettslaget. De har ingen andre dugnader enn salg av lodd, dopapir, småkaker og innsamling av pant. Klubber vi var i tidligere hadde kioskvakt, baking, varetelling på butikk, vask av vinduer osv som vi kunne gjøre uten å betale oss ihjel. Vi har ingen familie eller venner her vi bor, jeg er alene med fire barn. Ingen kjøpe noe av oss fordi alle andre klubber selger det samme. Så jeg ender opp med å sitte med regningen selv.  

Ja, og jeg er like lei! Har vært et mareritt hele høsten! Har solgt (dvs kjøpt selv)  dopapir, kjeks, sokker, lodd, rabattkort og syltetøy/saft.  Og dette er bare i høst...

Dette er også i tillegg til den dugnaden som jeg synes er ok, som kioskvakt, baking o.l.

Anonymkode: 2546f...917

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Gneis skrev:

Bli med i styret og still til valg som kasserer, så organiserer du de andre dugnaden og passer på at klubben får de inntektene den trenger. Jeg er sikker på at du vil bli en viktig støttespiller i klubben. 

Har stilt til valg i styret, men ble ikke valgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, O.G. skrev:

Sitte med regningen selv?

Har idrettsklubben lov til å pålegge deg det?

Usikker. Men vi fikk regning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Usikker. Men vi fikk regning. 

Som du ikke protesterte på`?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest commeilfaut
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg ender opp med å sitte med regningen selv.  

Synes dette er en litt tåpelig måte å organisere ting på. Skjønner at det kan være kjekt for mennesker med svært lav inntekt å ha dugnad, men denne greia med å selge dopapir, kaffe, småkaker,postkort osv (som gjør at et eller annet "dugnadsfirma" tjener masse penger) må være en veldig fordyrende prosess. Går det an å foreslå å bare overføre det beløpet de regner med å tjene på salget direkte til klubben isteden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke lov å pålegge noen å selge noe. Får dere ikke solgt det, lever det tilbake til idrettslaget. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og dette er grunnen til at jeg gruer meg til mine barn blir store nok til å delta i aktiviteter ! 

Kan ikke folk bare få betale det aktiviteten koster? Dopapiret koster jo en del i innkjøp, så da blir totalregningen høyere og man blir sittende med masse greier man ikke behøver. Jeg er også lei av å ha barna i området løpende rundt her for å selge dopapir, vaskemidler og kjeks. Jeg kan kanskje kjøpe noe av den første som dukker opp, men når en stor andel av barna selger de samme dorullene så behøver jeg faktisk ikke flere sekker ! Og dopapiret er heller ikke særlig billig og kan ikke måle seg med Lambi og lignende. 

Anonymkode: 2549b...a04

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nettopp derfor går ikke mine barn på organiserte aktiviteter.

Anonymkode: 6a688...797

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Sitte med regningen selv?

Har idrettsklubben lov til å pålegge deg det?

Hos oss er dugnad pliktig. Det er et tilbud for de som ønsker lavere treningskontigent. Enten så kan man betale et minstebeløp 650 eller 400, avhengig av hvilken aktivitet det er, eller så kan man selge varer tilsvarende 1300 eller 1000 kr.

Alternativet hadde vært å øke kontigenten tilsvarende, og da vil alle uansett måtte betale og ingen har muligheten til å senke kostnadene ved hjelp av "dugnads"salg. 

Det bør være et alternativ å betale et minstebeløp i stedet for å drive med all dugnaden.

Anonymkode: 06551...2d9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Nå sa jeg at de ikke måtte sende julekalender til oss. Og de kom ikke heller.   har ingen å selge de til. Stille alltod opp på.loddsalgpå senter,  kiosk osv. 

Anonymkode: 06c71...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og nettopp derfor går ikke mine barn på organiserte aktiviteter.

Anonymkode: 6a688...797

Hvilke aktiviteter er det som ikke regnes som organiserte? Vil nødig sende mitt barn til organisere aktiviteter jeg heller.

Anonymkode: 3a6d3...8a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke aktiviteter er det som ikke regnes som organiserte? Vil nødig sende mitt barn til organisere aktiviteter jeg heller.

Anonymkode: 3a6d3...8a1

Jeg har ikke opplevd dugnad på kulturskolen👍 

Men på korps, håndball og fotball💸💸💸

Anonymkode: 2546f...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hos oss er dugnad pliktig. Det er et tilbud for de som ønsker lavere treningskontigent. Enten så kan man betale et minstebeløp 650 eller 400, avhengig av hvilken aktivitet det er, eller så kan man selge varer tilsvarende 1300 eller 1000 kr.

Alternativet hadde vært å øke kontigenten tilsvarende, og da vil alle uansett måtte betale og ingen har muligheten til å senke kostnadene ved hjelp av "dugnads"salg. 

Det bør være et alternativ å betale et minstebeløp i stedet for å drive med all dugnaden.

Anonymkode: 06551...2d9

Med mindre klubben har et slikt opplegg som skisseres her (lavere kontingent hvis man forplikter seg til å selge ting), har ikke klubben lov til å pålegge folk å selge ting. Bare send tingene du ikke får solgt tilbake til klubben TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi aktiv valgt bort fotball, håndball og korps. Litt synd, men jeg har rett og slett ikke overskudd til dugnad. Ting koster og lavt kontingent betyr jo at pengene må inn på andre måter. Dermed dugnad.

Våre barn går på kampsport. Da betaler vi en del mer men har ingen forpliktelser annet enn levere ungene til rett tid. Ungene får seg en annen sosial arena (håndball og fotball er for det meste klassekamerater) og disiplin er en del av trening.

Anonymkode: 4d685...ba0

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et tantebarn som går på ungdomsskolen hvor de blir tvunget til å gå rundt å selge noe greier ingen vil ha fordi de har kjøpt av klassekameratene.. Må bruke store deler av fritiden sin.. Stakkar!! Foreldrene har sagt at hun ikke trenger, men da blir hun lite populær i klassen for å si det slik.

Anonymkode: 9eed6...196

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...