Gå til innhold

Samboer har gjeld opp over øra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Løp . Dumpet en mann med enorm gjeld , betalings anmerkninger og brev fra namsmann . Han brukte all lønn på røyk og øl , jeg måtte betale for alt . 

Anonymkode: 2c74f...790

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts.

Det er ikke din jobb og rydde opp etter denne mannens økonomiske rot. Kom deg ut av dette forholdet før han begynner å stifte gjeld i ditt navn også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg hadde orket..kom deg unna. Er redd du må ta hånd om alt og fungere som en forelder for ham. Er dette noe du ønsker? Hadde han tatt tak i ting og vært ansvarlig hadde han ikke vært i denne situasjonen først og fremst tenker jeg. 

Anonymkode: 54fc7...cef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

 

Hvor lenge hadde dere vært sammen da han avslørte dette?

 

Jeg spør fordi folk har en tendens til å være ærlig om sånt når de tror den andre er så forelsket at de vil finne seg i alt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, jeg skjønner skepsisen til folk, men at man automatisk skal løpe fordi partneren har et problem av et eller annet slag,  det er jaggu overfladisk. Synes det er utrolig fint at du ser etter løsninger først! Det er to vesentlige ting her, og det er om han er klar over alvoret i problemet og er villig til å motta hjelp, samt om han faktisk kommer til å følge opp spareplaner/betalingsplan. Dersom han avfeier problemet er det et megastort varselflagg... da må du sette krav!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, O.G. skrev:

TS

 

Hvor lenge hadde dere vært sammen da han avslørte dette?

 

Jeg spør fordi folk har en tendens til å være ærlig om sånt når de tror den andre er så forelsket at de vil finne seg i alt. 

Jeg fortalte om mine problemer når jeg skjønte at vi begynte å bli for glad i (og forelsket forsåvidt, men vår forelskelse har vært nedtonet) hverandre. Jeg følte jeg ikke lenger kunne holde det skjult, jeg kunne la oss bli mer glad i hverandre, for så å risikere at det raknet når ting ble avslørt. Fatter ikke en gang tankegangen du nevner. 

Anonymkode: a27fd...dc4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fortalte om mine problemer når jeg skjønte at vi begynte å bli for glad i (og forelsket forsåvidt, men vår forelskelse har vært nedtonet) hverandre. Jeg følte jeg ikke lenger kunne holde det skjult, jeg kunne la oss bli mer glad i hverandre, for så å risikere at det raknet når ting ble avslørt. Fatter ikke en gang tankegangen du nevner. 

Anonymkode: a27fd...dc4

Vel, men hvis du er sånn nedsyltet i gjeld at du ikke lenger kan ta vare på deg selv alene så har du ingenting med å trekke folk ned med deg i dragsuget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du enn gjør, om du vil være sosionomen hans i all fremtid, eller dumpe han, IKKE la det gå ut over din betalingsevne. Det er altfor mange kvinner som har blitt med ned i dragsuget fordi de har tilbydd seg å betale, eller ha en felleskonto som blir misbrukt osv osv.

 

Anonymkode: f5054...aec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 16.58, Anim92 skrev:

Wow, jeg skjønner skepsisen til folk, men at man automatisk skal løpe fordi partneren har et problem av et eller annet slag,  det er jaggu overfladisk. Synes det er utrolig fint at du ser etter løsninger først! Det er to vesentlige ting her, og det er om han er klar over alvoret i problemet og er villig til å motta hjelp, samt om han faktisk kommer til å følge opp spareplaner/betalingsplan. Dersom han avfeier problemet er det et megastort varselflagg... da må du sette krav!

Enig. Folk svarer på auto og tror de vet alt.

Neppe.

Anonymkode: 5d7f2...bdd

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandle med kreditorene slik at gjelden blir nedbetalt, ekstra jobb, etc etc etc.

 

Anonymkode: 0aed5...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Folk svarer på auto og tror de vet alt.

Neppe.

Anonymkode: 5d7f2...bdd

Det er forskjell på å stille opp for en livspartner/ektefelle gjennom flere år, hvis man deler barn og hjem, som har dritt seg ut/gått på en smell, kontra å etablere seg med et menneske som ikke engang kan opprette et mobilabonement i sitt eget navn. 

Denne mannen tar ikke engang tak i eget uføre. Det er hun, ts som må spørre inne på et anonymt nettforum for HAM.

Det er jo galskap å starte et samliv/famile på denne måten. Jeg forstår ikke at folk vil seg selv så vondt.

 

Endret av Perle
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.1.2020 den 16.58, Anim92 skrev:

Wow, jeg skjønner skepsisen til folk, men at man automatisk skal løpe fordi partneren har et problem av et eller annet slag,  det er jaggu overfladisk. Synes det er utrolig fint at du ser etter løsninger først! Det er to vesentlige ting her, og det er om han er klar over alvoret i problemet og er villig til å motta hjelp, samt om han faktisk kommer til å følge opp spareplaner/betalingsplan. Dersom han avfeier problemet er det et megastort varselflagg... da må du sette krav!

Veldig enig. Når jeg traff mannen min fortalte han meg veldig tidlig at han slet med økonomien pga tidligere dumskap/umodenhet. Han hadde nå en godt betalt jobb og jobbet for å finne en løsning. Etter at vi ble kjærester tok foreldrene hans opp et lån (ca 150 000 så så stor gjeld hadde han ikke) som han nedbetalte. Han levde på lite og betalte dette ned fort. Nå eier vi egen bolig og han har stålkontroll på økonomien. Det er fint mulig å vokse på og lære av sine feil. 

Anonymkode: a261f...5ff

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Perle skrev:

Det er stot forskjell på å stille opp for en livspartner/ektefelle gjennom flere år, his man deler barn og hjem med, kontra å etablere seg med et menneske som ikke engang kan opprette et mobilabonement i sitt eget navn. 

Denne mannen tar ikke engang tak i sitt eget uføre. Det er hun, ts som må spørre inne på et anonymt nettforum for HAM.Det er galskap å starte et samliv/famile på denne måten. Jeg forstår ikke at folk vil seg selv så vondt.

Og hvor har du dette fra?

Anonymkode: 5d7f2...bdd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Folk svarer på auto og tror de vet alt.

Neppe.

Anonymkode: 5d7f2...bdd

Ufattelig irriterende for oss som faktisk gjør det!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, nomore82 skrev:

Ufattelig irriterende for oss som faktisk gjør det!!

Gjør hva? Vet alt?

Neppe.

Anonymkode: 5d7f2...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Perle skrev:

Det er stot forskjell på å stille opp for en livspartner/ektefelle gjennom flere år, hvis man deler barn og hjem med aom har dritt seg ut/gått på en smell, kontra å etablere seg med et menneske som ikke engang kan opprette et mobilabonement i sitt eget navn. 

Denne mannen tar ikke engang tak i sitt eget uføre. Det er hun, ts som må spørre her inne på et anonymt nettforum for HAM.

Det er galskap å starte et samliv/famile på denne måten. Jeg forstår ikke at folk vil seg selv så vondt.

 

Blir som å ha en unge man puler. Helt sjukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så flaut av han. I tillegg til denne gjelden så skal han la DEG fikse dette, som er helt uskyldig i problemet. jeg ville løpt! Fortere enn du kan si luksusfellen!

Anonymkode: 783ea...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...