elien Skrevet 4. januar 2020 #21 Skrevet 4. januar 2020 (endret) 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et spørsmål som ikke har med mengde mat å gjøre... Jeg lager alltid chili con carne med oksekjøtt, som flatbiff, ytrefilet. Er det ikke det som er mest vanlig 🙄? Sikkert litt dyrere, men bruker ofte stykker på 500-600 gr fra Coop Extra el.lign. Og har sous vide maskin, så blir mørt uansett. Bruker dere alltid kjøttdeig? Anonymkode: d6709...032 Jeg bruker en blanding av biffdeig og kjøtt, liker best å bruke entrecote, eller annet kjøtt med litt mer fett i. Den komboen er en god mix, og langkoker gryten. Men blir alltid best dagen etterpå Endret 4. januar 2020 av elien lagt til en bokstav
Gjest O.G. Skrevet 4. januar 2020 #22 Skrevet 4. januar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: 4,og masse bønner, gulrot, løk, paprika, hakket tomat, soltørket tomat Anonymkode: 43e68...c84 4 pakker kjøttdeig på 17 damer.....
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #23 Skrevet 4. januar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste som klager på små porsjoner ser ut som de har spist for store porsjoner.... Innlegget ditt er forresten ikke veldig opplysende da vi ikke vet om du lager mat til 20 eller 40 personer, og det er heller ikke mengden kjøtt som avgjør om det er nok. Jeg metter stadig vekk hele familien med måltider som ikke inneholder et eneste gram kjøtt Anonymkode: 78191...0cb Det legger jeg meg ikke borti, hvordan folk ser ut. Og antallet mennesker sto i HI, så da tok jeg det for gitt at det var greit. Presiserer også, at det er salat og tilbehør til- pasta, ris, poteter hva som helst. Masse grønnsaker og mange ganger bønner også. Mulig folk er mer sulten på jobb, enn på et selskap, men det går myye mat på jobb til lunsj. Skulle det bli for mye, så er rester deilig, enten i fryseren eller dagen etterpå🤗. Og ja, jeg har laget lunsj på jobb heeelt uten kjøtt og de ble mette. Samme som meg og min familie hver eneste dag😅. Anonymkode: 115e0...384
Gjest Blondie65 Skrevet 4. januar 2020 #24 Skrevet 4. januar 2020 På generell basis ville jeg gjort det slik at alle gjester kan forsyne seg to ganger av hovedrett. Skulle jeg beregnet Chili Con Carne til et visst antall personer ville jeg ha tenkt 200 gram karbonadedeig eller kjøtt pr person. Chili Con Carne lager jeg uansett alltid stort for å fryse ned. Så eventuelle rester kan man fint fryse.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #25 Skrevet 4. januar 2020 På 3.1.2020 den 16.26, AnonymBruker skrev: Det er jeg enig i 😊 Personlig hadde jeg nok sikret meg med 5 kjøttdeiger, men 4 skal i teorien være rikelig. Anonymkode: ceba2...c96 Tenker det samme som deg. Tryggest å sikre seg. Anonymkode: 5d9d2...78b
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2020 #26 Skrevet 5. januar 2020 På 4.1.2020 den 15.56, O.G. skrev: 4 pakker kjøttdeig på 17 damer..... Jeg brukte 5 pakker, dvs 2 kilo. Vi ble bare 13 da det ble frafall. Jeg hadde 5-6 porsjoner igjen så det var nok. Mange forsynte seg to ganger. Når man lager gryte trenger man ikke masse kjøtt pr porsjon slik man trenger om man f.eks serverer stek. Og å servere kjøttfri gryte til fest er bare ikke aktuelt. Gryta klappet sammen/sank når grønnsakene ble kokt så jeg hadde nok bare 8-9 liter. Bruker oftest kjøttdeig til slike retter da kjøtt med fett setter mye bedre og mer smak på gryter. Takker for svar damer Anonymkode: 43e68...c84 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå