Gå til innhold

Voksen stesønn som ikke kan klokka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du kan jo sette deg ned med han å øve på klokken. Kjøp en stor klokke fra jysk for eksempel også kan du først begynne å lære han hva klokken er når den er hel for det er enklest. Når han skjønner det så kan du ta steget videre å lære han når klokken er halv. Sakte men sikkert så vil han lære klokken etter hvert! :) Lykke til :)

Anonymkode: 56d41...4e3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fasade? Hva er det du overtenker. Jeg er oppriktig glad i gutten/mannen, interesserer meg for han og hans virke. Grunnen til at jeg inviterer på middag er fordi han er student og ikke har et pengetre i hagen. Far og sønn kunne nok hatt bedre kontakt, jeg og stesønn også. På den annen side har unge voksne det travelt og vi blir ikke så prioritert som vi skulle ønske. Mine barn er likedan, men de kommer på tiden om de har takket ja.

Anonymkode: a036d...18e

"Jeg er oppriktig glad i gutten/mannen,....."

"Grunnen til at jeg inviterer på middag er fordi han er student og ikke har et pengetre i hagen"

Inviterer du fordi du er oppriktig glad i gutten, eller inviterer du fordi han er student og ikke har pengetre i hagen?

Jeg er enig i at når man er invitert til middag, så holder man tiden og kommer presis. Så det bør han absolutt skjerpe seg med.

For at han skal lære det, så må dere la være å ta hensyn og holde middagen varm, klar til ham senere. Da må han ordne seg noe selv.

Men kjefting og klaging gjør det ikke bedre, heller mindre lystbetont å komme.

Fortell at når vi lager middag til et klokkeslett, og du vil komme, så må du komme presis. Da har jeg laget middagen klar, og da spiser vi. Men ellers er du alltid velkommen til å komme når det passer deg der og da. Dukker det opp noe at du ikke kan komme når vi har en avtale, setter vi pris på at du gir oss beskjed snarest om det. Vi er så glad når du er her. Og det er så hyggelig at du kommer og spiser med oss.

Det er viktig at han føler seg velkommen.

Endret av exictence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

Fasade? Hva er det du overtenker. Jeg er oppriktig glad i gutten/mannen, interesserer meg for han og hans virke. Grunnen til at jeg inviterer på middag er fordi han er student og ikke har et pengetre i hagen. Far og sønn kunne nok hatt bedre kontakt, jeg og stesønn også. På den annen side har unge voksne det travelt og vi blir ikke så prioritert som vi skulle ønske. Mine barn er likedan, men de kommer på tiden om de har takket ja.

Han har ikke et pengetre i hagen, og likevel har han ikke alltid lyst til å komme til dere for å få mat -vel, da har han ikke alltid lyst til å spise med dere da, enten av tankesløshet som en annen skriver, eller kanskje fordi det ligger noe mer bak.

Det at dine barn kommer betyr vel at de er mer ok med å komme da, de har lyst de kommer, han har ikke lyst -han kommer ikke.

Uansett så kan ikke vi svare på hvorfor, vil du vite det må du spørre ham.

Og da er det lite poeng i så spørre "hvorfor kommer du aldri til tida?? Jeg er så lei!"

Da er det bedre å spørre

"Vi har lagt merke til, og ja du vet jo, vi har jo mast om det også, at du ikke kommer like ofte når du blir innvitert på middag lengre, og noen kommer du, men veldig seint. Vi lurer på om det er noe med oss om dagen, om du er litt lei av oss i en periode? Eller om det er noe i livet ditt ellers som gjør at du synes det er vanskelig å tilbringe tid med oss?" "Jeg kjenner at dette begynner å føles litt konfliktfylt ut, og før det skjer så tenkte jeg å spørre litt så vi heller kommuniserer enn at det blir dårlig stemning. "Det er helt greit uansett hva det er, det er helt greit om du vil prate om det eller ikke, ja det er også helt greit om du ikke vil komme på middag" "Jeg synes likevel vi skal prøve å snakke litt om det, så vi ikke sklir fra hverandre helt og blir frustrerte på hver vår kant. Og kanskje jeg kan be deg om å bli bedre på å si fra tidligere?"

Tja, noe sånt? Det er mer slik jeg ville blitt pratet til i allefall

Anonymkode: ea41c...0bc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Komme når han vil? Virker mer som om at han er pliktet til og komme når der ber om det. Dette har ingenting med å kunne klokken. Dere kjenner han tydligvis ikke lengre

Anonymkode: 168ea...b1c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem, men har 2 «voksne» gutter som bor hjemme -men middagstid respektere de ikke, de er 18 og 21. Har sluttet å beregne middag til de og satser på at de skjønner litt bedre om ett par års tid. Orker ikke bruke energi på de -kanskje du skal ta en pause i å invitere, plutselig løsner det og han syntes det er hyggelig å prioritere å komme på middag. Blir fort en ond sirkel, han blir lei «mas» om noe ikke han opplever så viktig og du slipper å bli frustrert. 

Anonymkode: 0a570...eb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har samme problem, men har 2 «voksne» gutter som bor hjemme -men middagstid respektere de ikke, de er 18 og 21. Har sluttet å beregne middag til de og satser på at de skjønner litt bedre om ett par års tid. Orker ikke bruke energi på de -kanskje du skal ta en pause i å invitere, plutselig løsner det og han syntes det er hyggelig å prioritere å komme på middag. Blir fort en ond sirkel, han blir lei «mas» om noe ikke han opplever så viktig og du slipper å bli frustrert. 

Orker ikke bruke egenregi på DET skulle det stå ikke de../ ble litt misvisende setning hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Orker ikke bruke egenregi på DET skulle det stå ikke de../ ble litt misvisende setning hehe

*Energi*🙄 Makan, klarer ikke taste i dag😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Viktig å pressisere at det er stesønn 🙄

Anonymkode: 0ffda...4d7

Hva skal hun ellers bruke? Sønn? 

Anonymkode: a6ad2...e8b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.1.2020 den 17.22, AnonymBruker skrev:

😤 Må bare få ut frustrasjon her.

Det skjer gang på gang at jeg/vi ber ham komme på middag, han kommer aldri på tia. Noen ganger kommer han ikke i det hele, de gangene kan vi ringe for å etterlyse ham og han driter i å ta telefonen. Så kan han finne på å sende mld. 2 timer senere for å spørre "om det er greit å ikke komme siden han er så sliten" Vi har forsøkt å servere ham kald middag, vi har bedt han komme 1 time før tenkt servering, vi har latt ham spise alene. Ingenting nytter😤  Min mann og guttens pappa blir lei seg over oppførselen. Jeg ønsker jo at gutten skal føle at han kan komme som han vil, og ber ham ofte hit. Men jeg blir steikje forbanna når voksne folk ikke evner å ta ansvar.

Sånn, dagens utblåsning. Nå går jeg og spiser!!!

Problemet er jo psykisk mishandling. Ber du en venn spise kald mat eller sitte alene som straff for å være sen? Garsntert ikke.Dere er jo fæle. Ikke kom her å si at "hva vi ber han komme på middag da er vi snille" nei. Ber man noen komme på middag og straffer senere med kald mat så er man faen meg gressiv. Skjerp dere. Få dere hjelp.

Anonymkode: 416f4...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...