AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #1 Del Skrevet 2. januar 2020 😤 Må bare få ut frustrasjon her. Det skjer gang på gang at jeg/vi ber ham komme på middag, han kommer aldri på tia. Noen ganger kommer han ikke i det hele, de gangene kan vi ringe for å etterlyse ham og han driter i å ta telefonen. Så kan han finne på å sende mld. 2 timer senere for å spørre "om det er greit å ikke komme siden han er så sliten" Vi har forsøkt å servere ham kald middag, vi har bedt han komme 1 time før tenkt servering, vi har latt ham spise alene. Ingenting nytter😤 Min mann og guttens pappa blir lei seg over oppførselen. Jeg ønsker jo at gutten skal føle at han kan komme som han vil, og ber ham ofte hit. Men jeg blir steikje forbanna når voksne folk ikke evner å ta ansvar. Sånn, dagens utblåsning. Nå går jeg og spiser!!! Anonymkode: a036d...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Del Skrevet 2. januar 2020 Eh, sorry for "avsporing", men hva har det med og ikke kunne klokka å gjøre? Dårlig oppførsel ja og lat kanskje, men ja. Anonymkode: f602d...88d 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 2. januar 2020 #3 Del Skrevet 2. januar 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😤 Må bare få ut frustrasjon her. Det skjer gang på gang at jeg/vi ber ham komme på middag, han kommer aldri på tia. Noen ganger kommer han ikke i det hele, de gangene kan vi ringe for å etterlyse ham og han driter i å ta telefonen. Så kan han finne på å sende mld. 2 timer senere for å spørre "om det er greit å ikke komme siden han er så sliten" Vi har forsøkt å servere ham kald middag, vi har bedt han komme 1 time før tenkt servering, vi har latt ham spise alene. Ingenting nytter😤 Min mann og guttens pappa blir lei seg over oppførselen. Jeg ønsker jo at gutten skal føle at han kan komme som han vil, og ber ham ofte hit. Men jeg blir steikje forbanna når voksne folk ikke evner å ta ansvar. Sånn, dagens utblåsning. Nå går jeg og spiser!!! Anonymkode: a036d...18e Du kan kjefte om du vil men han kommer ikke til å lære noe. La være å invitere ham eller vente på ham. Kommer han når det er mat så kan han få om det er nok, om ikke kan han lage seg en brødskive. En vakker dag så forstår han verdien av din tid og innsats, men den dagen er kanskje fire - fem år unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Del Skrevet 2. januar 2020 En slik oppførsel har vel ikke skjedd over natta, så jeg tviler på at du får gjort noe med det. Anonymkode: b77cc...213 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #5 Del Skrevet 2. januar 2020 Men kan være han kan klokka for det? Anonymkode: 4cebd...d65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 2. januar 2020 #6 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Men jeg blir steikje forbanna når voksne folk ikke evner å ta ansvar. Anonymkode: a036d...18e Kanskje han ikke føler seg helt vel hos dere? Uansett burde han jo gi beskjed. Men tror jeg hadde tenkt hvorfor han ikke ikke hadde så lyst å komme til dere Tenkt at jeg kanskje kunne endret meg eller gjort noe for at han skulle synes det var veldig hyggelig å komme. Endret 3. januar 2020 av exictence 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mona123 Skrevet 2. januar 2020 #7 Del Skrevet 2. januar 2020 Du skriver han er voksen, start med å behandle han deretter. Han har jo tusenvis av ganger vist at dette ikke blir prioritert, det er ikke unaturlig å slutte å invitere. Så sparer du energien du bruker på å bli frustrert og kan heller ha en hyggelig middag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #8 Del Skrevet 2. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Eh, sorry for "avsporing", men hva har det med og ikke kunne klokka å gjøre? Dårlig oppførsel ja og lat kanskje, men ja. Anonymkode: f602d...88d Er vel bare en talemåte for å understreke noe. Anonymkode: 12c28...31e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #9 Del Skrevet 2. januar 2020 Kanskje det ligger mer bak? Kanskje han er inn i en periode med depresjon? Kanskje han opplever angst? Det virker litt som om du er mer opptatt av fasaden, at selve middagen er viktigere enn at alle skal ha det bra. Tilbringer pappaen mye/nok tid med sønnen sin alene? Har sønnen det bra med seg selv? Viser du oppriktig interesse for stesønnen din og hans liv? Eller er det mest viktig at "han kommer på middag til tida"? Tror dere bør se dette fra litt andre perspektiver... Anonymkode: ea41c...0bc 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #10 Del Skrevet 2. januar 2020 Hvor gammel er han? Selv om han er voksen etter din mening i forhold til alder, betyr det ikke at han er voksen. Dersom han er mye sliten /bruker det som unnskyldning, kanskje han sliter med noe dere ikke vet om? La han heller komme som han vil, som du sier, istedenfor å be han i en periode. Bare ring han med jevne mellomrom. Eventuelt ta en prat med han om det, åpenhet er jo alltid lurt. Det er ihvertfall min erfaring. Anonymkode: 4f9ca...195 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Del Skrevet 2. januar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det ligger mer bak? Kanskje han er inn i en periode med depresjon? Kanskje han opplever angst? Det virker litt som om du er mer opptatt av fasaden, at selve middagen er viktigere enn at alle skal ha det bra. Tilbringer pappaen mye/nok tid med sønnen sin alene? Har sønnen det bra med seg selv? Viser du oppriktig interesse for stesønnen din og hans liv? Eller er det mest viktig at "han kommer på middag til tida"? Tror dere bør se dette fra litt andre perspektiver... Anonymkode: ea41c...0bc Voldsom analysering her.... Jeg var slik da jeg var ung voksen, og mine foreldre ga meg litt opp en stund. Ingenting galt, mine foreldre er gift. Kun meg som ikke tenkte meg om. Anonymkode: 9c55e...231 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #12 Del Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, exictence skrev: Vet ikke om han enser på en måte at han ikke føler seg helt vel hos dere? Uansett burde han jo gi beskjed. Men tror jeg hadde tenkt hvorfor han ikke ikke hadde så lyst å komme til dere Tenkt at jeg kanskje kunne endret meg eller gjort noe for at han skulle synes det var veldig hyggelig å komme. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det ligger mer bak? Kanskje han er inn i en periode med depresjon? Kanskje han opplever angst? Det virker litt som om du er mer opptatt av fasaden, at selve middagen er viktigere enn at alle skal ha det bra. Tilbringer pappaen mye/nok tid med sønnen sin alene? Har sønnen det bra med seg selv? Viser du oppriktig interesse for stesønnen din og hans liv? Eller er det mest viktig at "han kommer på middag til tida"? Tror dere bør se dette fra litt andre perspektiver... Anonymkode: ea41c...0bc Fasade? Hva er det du overtenker. Jeg er oppriktig glad i gutten/mannen, interesserer meg for han og hans virke. Grunnen til at jeg inviterer på middag er fordi han er student og ikke har et pengetre i hagen. Far og sønn kunne nok hatt bedre kontakt, jeg og stesønn også. På den annen side har unge voksne det travelt og vi blir ikke så prioritert som vi skulle ønske. Mine barn er likedan, men de kommer på tiden om de har takket ja. Anonymkode: a036d...18e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Khloe P.T Skrevet 2. januar 2020 #13 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg synes dere skal slutte og invitere. Han virker ikke til å være klar for avtaler for tiden. Men si til han at om han ønsker deres selskap og mat er døren hjertelig åpen for han. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaisada Skrevet 2. januar 2020 #14 Del Skrevet 2. januar 2020 Ble litt skuffet jeg nå. Håpte på en voksen mann som ikke kunne klokka. 🤭 Dette er bare latskap og dårlig holdning! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 2. januar 2020 #15 Del Skrevet 2. januar 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: 😤 Må bare få ut frustrasjon her. Det skjer gang på gang at jeg/vi ber ham komme på middag, han kommer aldri på tia.................. Men jeg blir steikje forbanna når voksne folk ikke evner å ta ansvar. Sånn, dagens utblåsning. Nå går jeg og spiser!!! Anonymkode: a036d...18e 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ................... Tror dere bør se dette fra litt andre perspektiver... Anonymkode: ea41c...0bc Man trenger bare se det fra perspektivet at vi spiser klokka fem. Den som ikke er der da sitter med risikoen for å a) få kald mat, eller b) det er ikke mat igjen etterpå. Helt enig med TS. Å komme for sent er respektløst, og om det er gjort med hensikt for å provosere så er det også respektløst. TS, forsett å invitere, fortsett å servere på tida, og vis at du gir faen for tapet er ikke ditt. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #16 Del Skrevet 2. januar 2020 Viktig å pressisere at det er stesønn 🙄 Anonymkode: 0ffda...4d7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #17 Del Skrevet 2. januar 2020 TS du er passiv agressiv. Kansje det er derfor han ikke har lyst å spise med dere? Anonymkode: 416f4...85f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Promqueen Skrevet 3. januar 2020 #18 Del Skrevet 3. januar 2020 Dette har da ingenting å gjøre med og ikke kunne klokka!! Dette er ren frekkhet og et menneske som ikke eier folkeskikk!! Hvor gammel er han?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #19 Del Skrevet 3. januar 2020 Har du spurt mannegutten? Jeg ville bare servert maten på avtalt tidspunkt. Kommer han 2 timer senere uten beskjed, så får han varme seg noe, eller få en kaffekopp og en prat. Anonymkode: f3464...a32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #20 Del Skrevet 3. januar 2020 Ansikt til ansikt: du, i det siste har du kommet veldig sent når vi har avtalt å spise et visst tidspunkt, det er vanskelig å beregne dagen og maten dersom vi ikke vet om du dukker opp, så vi trenger bedre beskjed på om du kommer eller ikke, og jeg håper du kommer til det tidspunktet vi avtaler slik at det blir lettere planlege mat til deg slik at den ikke blir kald. Man kan si fra på en helt grei og enkel måte Anonymkode: fb434...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå