Ariana807 Skrevet 2. januar 2020 #1 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg lagde en tråd tidligere, men spurte mer direkte om første januar, så nå lager jeg en ny. Vi er nå 3 stk som bryner oss på denne her, så kanskje denne er hakket vanskeligere enn den forrige 😅 Andre som har lyst til å bryne seg på en nøtt? Og komme med et svar om de finner det 👀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #2 Del Skrevet 2. januar 2020 Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep". Anonymkode: 59c19...930 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 2. januar 2020 Forfatter #3 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det kan være flere ting? Et forslag er "time seems to elapse more quickly when you are asleep". Anonymkode: 59c19...930 Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈 Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉 Endret 2. januar 2020 av Ariana807 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #4 Del Skrevet 2. januar 2020 1 time siden, Ariana807 skrev: Jeg hadde selv håpet på noen matte-type oppgaver og ikke bare «skrive» oppgaver, så litt fremover i kalenderen på hva de neste dagene bringer, det er en fasit etter dag 5 i kalenderen 😅 Ser nå at det står jo at fasiten er etter søndags utfordring 🙈🙈🙈 Jeg kan meddele at du har helt riktig 🙌🏻🎉 Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv. Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌 Anonymkode: 59c19...930 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 2. januar 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 2. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Wohoo 😍 det var gøy. Tror jeg må kjøpe den selv. Etter min erfaring er mensa like opptatt av språk som tall og figurer når det kommer til å se mønster. Selv om tall kanskje føles enklere, så er bokstaver også bare tegn. Med språk kan det også være enklere å tenke logisk, fordi man har en språklig ledetråd. I denne oppgaven f.eks, så handlet det om at tid går fort. Da må man finne synonymer for at tid passerer, på 6 bokstaver. Resten løser seg selv 🙌 Anonymkode: 59c19...930 Elsker de «symbol» oppgavene som er på netttesten mensa har, men slike her språk-greier, det er ikke min sterkeste side 😅 jeg er ikke kjempe sterk i norsk skriftlig, og er ikke noe bedre på engelsk. Men jeg har nå denne kalenderen, som kanskje kan hjelpe ferdighetene min dette året 😄 Jeg hadde veldig lyst til å løse oppgave med noe «move»/«age» type svar, asleep den så jeg ikke komme, men var innom synonym ordboka på «move», men det å stokke om på bokstaver for å få et annet ord, er ikke min sterkeste side 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå