Gjest Skeptisk Skrevet 2. juni 2005 #1 Skrevet 2. juni 2005 Noen her som har erfaring med å fortsette et vennskap der den ene er dypt forelsket og den andre "bare venn"??? Går det i lengden eller ender med knall og fall og masse bitterhet?
BayliZ Skrevet 2. juni 2005 #2 Skrevet 2. juni 2005 Ja det har jeg. Ikke bare enkelt. Greit å ha kontakt på sms og mail, men for han er det vanskelig å se meg, dessuten så får jeg et pes med masse kose mld etter at vi har tilbragt tid sammen på en fest f.eks. Men vi er venner allikevel:-)
Gjest lucyl Skrevet 2. juni 2005 #3 Skrevet 2. juni 2005 Men hva er "bare venn" ? Vennskap er ikke noe å ta for gitt.
Gjest oops Skrevet 2. juni 2005 #5 Skrevet 2. juni 2005 Vi startet som venner men vi endte opp med å forelske oss. Han først siden jeg :oops:
Gjest Anonymous Skrevet 2. juni 2005 #6 Skrevet 2. juni 2005 Noen her som har erfaring med å fortsette et vennskap der den ene er dypt forelsket og den andre "bare venn"??? Går det i lengden eller ender med knall og fall og masse bitterhet? Det tror jeg ikke det trenger å gjøre. Men det kan sikkert oppleves som litt slitsomt, som dumt er..
Gjest gjest1 Skrevet 2. juni 2005 #7 Skrevet 2. juni 2005 Spørs hvem av dere som er forelsket. Hvem side av dammen står du på?
Gjest Skeptisk Skrevet 3. juni 2005 #8 Skrevet 3. juni 2005 Jeg er den som er forelska, og jeg er for han en venninne. Som får høre alle damehistoriene hans, og som har mistet troen på at dette kommer til å funke i lengden.
Gjest Litt Lost Skrevet 3. juni 2005 #9 Skrevet 3. juni 2005 Da må du nesten finne ut hva du og dine følelser kan tåle oppi alt dette.
glaciera Skrevet 3. juni 2005 #11 Skrevet 3. juni 2005 Siden du spør hva vi tror: Jeg tror ikke det går å henge sammen når én er forelsket og én ikke. Den forelskede vil fortsette å håpe og den andre tviholde på forestillingen om at vennskap er vennskap. Det blir bare såre følelser av det tror jeg. Det går så lenge det er en rimelig mulighet for at "vennen" med tid og stunder forelsker seg også. Men hvis du VET han ikke er der, så tror jeg du sparer deg selv mange vonde stunder ved å avslutte kontakten nå. Du får si det som det er. Han kan ikke gi det du trenger, og da er det best for begge å skilles uten bitterhet. Hvem vet - kanskje han kommer halsende etter et par uker når han innser hva du egentlig betyr for ham?...
Gjest Darcy Skrevet 4. juni 2005 #12 Skrevet 4. juni 2005 Alt går om begge er klar over den andres synspunktet og begge respekterer hverandres, men at det er lett, det er det nok ikke.
Gjest macF Skrevet 4. juni 2005 #13 Skrevet 4. juni 2005 Tror bare vennskap blir vanskelig hvis en er forelsket. Jeg og eksen var "venner" i mange år etter at vi gjorde det slutt i fred og enighet. I begynnelsen møttes vi, tok en kaffe og gikk på kino som venner, men etterhvert gled vi også fra hverandre som venner. Nå er vi vel bekjente. Ingen harde følelser fra noen av oss, var bare to veier som skilte lag ettersom livet gikk videre.
Gjest Kerstin Skrevet 4. juni 2005 #14 Skrevet 4. juni 2005 Beror helt på hvem det er snakk om det. I de fleste tilfeller hadde jeg ikke giddi å prøvd videre vennskap, men tror det finnes de som møter hverandre og finner ut at de utfyller hverandre. Leste en bra beskrivelse på det om å bære masker eller noe sånt her inne en gang.
Gjest Embla s Skrevet 4. juni 2005 #15 Skrevet 4. juni 2005 Før opplevde jeg stadig vennskap der han ville noe mer, mens jeg lurte meg selv til å tro at vi var venner på venners premisser. Ut i fra egen erfaring, tror jeg ikke noe på vennskap der den ene egentlig vil noe mer, og går rundt og venter på at den andre skal "få opp øynene". Jeg mener - en venn skal jo bli lykkelig på dine vegne hvis du får deg en kjæreste?! En "venn" som er dypt forelsket i deg, blir bare trist og rar (og har en tendens til å "forsvinne" når man blir sammen med en annen..).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå