Iskvinnen Skrevet 1. juni 2005 #1 Skrevet 1. juni 2005 Min kjære og jeg har vært sammen i sjuår nå, og har to barn sammen. I alle år har vi snakket om å gifte oss, men med studier og barn har det bare blitt utsatt, mest pga. økonomi. Selvfølgelig kan vi bare gå til byfogden eller no, men vi drømmer som så mange andre om en festdag for å markere kjærligheten vår. Nå har vi akkurat kjøpt hus, så økonomien er trang nok.... og vi rener ikke med at foreldrene våre legger i, derfor lurer vi på om noen har tips til hvordan vi kan få til en flott og minnerik dag uten at det koster så alt for mye. Vi har begge mange vi er glad i så endel gjester må vi regne med at det blir....
Hilde Skrevet 1. juni 2005 #2 Skrevet 1. juni 2005 I og med at dere er så etablerte sammen så har dere kanskje det som trengs? Hva med å invitere alle dere har lyst til å ha med, og be de ta med seg en spesiell rett eller noe annet i stedenfor gaver. Jeg har vært i en "spleisebryllup", og det er til dags dato noe av det morsomste jeg har vært med på. Det var et ordentlig bryllup i den forstand at vi var pent kledd, bruden hadde brudekjole, og det ble holdt taler. Men det at alle bidro til mat og drikke gjorde det hele veldig lite formelt og det gjorde det lett å bli kjent med hverandre.
Mrs. K Skrevet 1. juni 2005 #3 Skrevet 1. juni 2005 Newt, jeg tror ikke at du var gjest i vårt bryllup, men det kunne vært det du skrev om. Vi inviterte folk til spleisefest. Alle kom med mat eller bidro med underholdning i stedet for gaver. Alle var festkledte og lokalet var flott pyntet. Et ordentlig bryllup var det med alt som hørte til - uten at vi blakket oss fullstendig. Forloverne organiserte litt så ikke alle gjestene kom med gravet laks og kjeks og ost. Noen ordnet velkomstdrink, andre hadde med seg nattmat, mine kolleger ordnet med kaker, noen pyntet, noen vasket o.s.v. Bare spør hvis du vil vite mer om detaljene. Hilsen Trille
Søta Skrevet 2. juni 2005 #5 Skrevet 2. juni 2005 Lei et lokal hvor du kan ha med alt selv. Ta deg tid til å lage bordkort og innbydelser selv markblmster handl kjole i utlandet eller på salg spleis p åting med andre som skal gifte - f.eks champangeglass. reis til utlandet og kjøp evt alkohol.. det meste stod vel egentlig på linken du fikk da...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå