AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #1 Del Skrevet 1. januar 2020 Hei Jeg bor i et ganske stort tettsted og mange naboer fyrte opp raketteter, problemet er at jeg for litt siden ser at bilen har fått store skader på taket og på panseret. Det ligger rakettsøppel rundt den og det er både svidde områder og ganske store bulker. Har aldri i mitt 43 år gamle liv sett noe lignende som dette, ser nesten ut som noen har siktet på bilen og skutt raketter rett i den. Det eneste som er rart er at det kun er panseret og taket som har tatt skade og ikke sidene, hvis raketter ble skutt direkte mot bilen ville vel siden på bilen også være skadet? Hvem må ta erstatningen av dette og bør jeg kontakte politiet eller hvordan skal jeg gå frem? Anonymkode: 75de0...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #2 Del Skrevet 1. januar 2020 Forutsatt at du ikke ønsker å konfrontere naboene direkte: Du må anmelde dette til politiet, deretter snakke med forsikringsselskapet ditt. Anonymkode: b635a...773 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #3 Del Skrevet 1. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Jeg bor i et ganske stort tettsted og mange naboer fyrte opp raketteter, problemet er at jeg for litt siden ser at bilen har fått store skader på taket og på panseret. Det ligger rakettsøppel rundt den og det er både svidde områder og ganske store bulker. Har aldri i mitt 43 år gamle liv sett noe lignende som dette, ser nesten ut som noen har siktet på bilen og skutt raketter rett i den. Det eneste som er rart er at det kun er panseret og taket som har tatt skade og ikke sidene, hvis raketter ble skutt direkte mot bilen ville vel siden på bilen også være skadet? Hvem må ta erstatningen av dette og bør jeg kontakte politiet eller hvordan skal jeg gå frem? Anonymkode: 75de0...fc1 Ser for meg at du må betale skadene, siden ingen har sagt ifra at de skadet bilen din. Anonymkode: ced59...acd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 1. januar 2020 #4 Del Skrevet 1. januar 2020 (endret) Realistisk er det umulig å bevise noe som helst vil jeg gjette. Må nok ta det på forsikringen. Egentlig synes jeg det er rart om fyrverkeri kan forårsake slikt, med mindre boksene har stått på bilen (bokser, det finnes ikke pinneraketter mer) når de ble antent. Endret 1. januar 2020 av skrue 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #5 Del Skrevet 1. januar 2020 Kontakt politi for å anmelde det, og forsikringsselskap for å opprette skadesak. Er ikke så mye mere du kan gjøre. Anonymkode: 4cbc1...064 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #6 Del Skrevet 1. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Det eneste som er rart er at det kun er panseret og taket som har tatt skade og ikke sidene, hvis raketter ble skutt direkte mot bilen ville vel siden på bilen også være skadet? De har antakelig hatt eksploderende fyrverkeri som de har lagt oppå bilen der det var mulig. Anonymkode: 19ce8...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #7 Del Skrevet 1. januar 2020 Sånn går det når man ikke har sensorkamera på bilen. Ble selv utsatt for hærverk av min bil. Heldigvis har jeg kamera på bilen. Saken ble rimelig enkel når jeg kunne gå til politiet med opptakene. Resultatet ble at de to gutterampene som utførte hærverket fikk saken på rullebladet og måtte betale tilsammen nesten 100 K for moroa. Anonymkode: 3ed4c...fca 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 1. januar 2020 #8 Del Skrevet 1. januar 2020 Anmeld skadene, og vurder om du bør ta det på forsikringen (avhengig av verdi/skade). Men jeg kan ikke forstå hvordan fyrverkeri har skadet panser og tak, er du sikker på at det ikke er noen som har gått/slått på bilen din? Har du bilder av skaden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #9 Del Skrevet 1. januar 2020 1 minutt siden, Tiuren skrev: Anmeld skadene, og vurder om du bør ta det på forsikringen (avhengig av verdi/skade). Men jeg kan ikke forstå hvordan fyrverkeri har skadet panser og tak, er du sikker på at det ikke er noen som har gått/slått på bilen din? Har du bilder av skaden? Støtter også denne. Fyrverkeri her høres usannsynlig ut. Anonymkode: 9f8b4...c5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #10 Del Skrevet 1. januar 2020 Har du bilder? Anonymkode: 8fa5e...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #11 Del Skrevet 2. januar 2020 On 1/1/2020 at 12:42 PM, AnonymBruker said: Sånn går det når man ikke har sensorkamera på bilen. Ble selv utsatt for hærverk av min bil. Heldigvis har jeg kamera på bilen. Saken ble rimelig enkel når jeg kunne gå til politiet med opptakene. Resultatet ble at de to gutterampene som utførte hærverket fikk saken på rullebladet og måtte betale tilsammen nesten 100 K for moroa. Anonymkode: 3ed4c...fca Du får være glad for at ingen tenkte på at du neppe hadde lov til å ha et slikt kamera der hvis bilen stod på en offentlig plass. Anonymkode: 19ce8...34c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #12 Del Skrevet 2. januar 2020 På 1.1.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev: Sånn går det når man ikke har sensorkamera på bilen. Ble selv utsatt for hærverk av min bil. Heldigvis har jeg kamera på bilen. Saken ble rimelig enkel når jeg kunne gå til politiet med opptakene. Resultatet ble at de to gutterampene som utførte hærverket fikk saken på rullebladet og måtte betale tilsammen nesten 100 K for moroa. Anonymkode: 3ed4c...fca Så deilig at de måtte stå til ansvar for hærverket! 🙈 den beste revansjen å få😂👏 Anonymkode: 566ec...fc6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #13 Del Skrevet 2. januar 2020 På 1.1.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev: Sånn går det når man ikke har sensorkamera på bilen. Ble selv utsatt for hærverk av min bil. Heldigvis har jeg kamera på bilen. Saken ble rimelig enkel når jeg kunne gå til politiet med opptakene. Resultatet ble at de to gutterampene som utførte hærverket fikk saken på rullebladet og måtte betale tilsammen nesten 100 K for moroa. Anonymkode: 3ed4c...fca Hva slags kamera har du? Tenker jeg skal gå til innkjøp av det. Anonymkode: 47d66...012 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #14 Del Skrevet 2. januar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags kamera har du? Tenker jeg skal gå til innkjøp av det. Anonymkode: 47d66...012 Dashboardcam med bevegelsessensor. Du må ha strøm på kameraet da, noen 12v uttak har strøm selv om bilen er parkert. Anonymkode: 04a7a...476 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2020 #15 Del Skrevet 2. januar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får være glad for at ingen tenkte på at du neppe hadde lov til å ha et slikt kamera der hvis bilen stod på en offentlig plass. Anonymkode: 19ce8...34c Kamera montert i bil er noe annet. Dette er ikke ulovlig. Selv om det berører det sære norske personvernet når parksensor i kamera blir aktivert. I tillegg til å feks legge ut videoer fra dashbordkamera på YouTube og andre sosiale medier. Enn så lenge har det ikke skjedd noen reaksjoner på dette. Politiet var uansett takknemlig for mitt videobevis, siden dette berørte flere biler i denne gaten. I tillegg til flere hendelser i samme gaten. Hvor disse gutterampene (i myndig alder) hadde herjet. Forøvrig synes jeg det er viktig at folk slutter å sutre og skrike opp om personvern når det kommer til kameraovervåkning i bil. Store summer kunne vært spart om alle hadde hatt kamera. Og man kunne luket ut kriminelle elementer som gjør hærverk på biler. Jeg kan feks se for meg man kunne vært mer effektiv i pågripelse av de som begår bilbranner i Oslo om flere hadde hatt flere kameraopptak tilgjengelig. Anonymkode: 3ed4c...fca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #16 Del Skrevet 3. januar 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Kamera montert i bil er noe annet. Dette er ikke ulovlig. Så lenge det brukes til å overvåke mennesker på utsiden uten at du er til stede har det neppe noe å si at det er i en bil. Da er det et overvåkingskamera. Dashbord-kamera som brukes mens man kjører er ikke forbudt fordi det blir som å filme selv. Anonymkode: 19ce8...34c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DarKnight Skrevet 4. januar 2020 #17 Del Skrevet 4. januar 2020 (endret) On 1/1/2020 at 10:30 AM, AnonymBruker said: Hvem må ta erstatningen av dette og bør jeg kontakte politiet eller hvordan skal jeg gå frem? Du. Endret 5. januar 2020 av DarKnight Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2020 #18 Del Skrevet 4. januar 2020 Du bør absolutt anmelde skadeverket til politiet. Så må du regne med at du selv må betale for skadene. Enten via kaskoen din (om du har full kasko) eller fra egen konto uten å bruke kaskoen. Det er beklagelig, men sånn er det dessverre. Anonymkode: 84c6d...977 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Bruker Skrevet 6. januar 2020 #19 Del Skrevet 6. januar 2020 Du har kanskje en oversikt over hven som skjøt opp raketter i nabolaget, og konfrontere dem med skadeomfanget, gjøre dem oppmerksam på at du har anmeldt. Mest sansynleg blir det vanskeleg å bevise dersom det var mange som skjøt opp raketter. Men, dersom du kan bevise hvem de skyldige er så burde deres innboforsikring dekke skadene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2020 #20 Del Skrevet 7. januar 2020 7 timer siden, Anonym Bruker skrev: Du har kanskje en oversikt over hven som skjøt opp raketter i nabolaget, og konfrontere dem med skadeomfanget, gjøre dem oppmerksam på at du har anmeldt. Mest sansynleg blir det vanskeleg å bevise dersom det var mange som skjøt opp raketter. Men, dersom du kan bevise hvem de skyldige er så burde deres innboforsikring dekke skadene. Whoa, det gjør jo henne til den kjerringa. Anonymkode: 8fa5e...260 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå