AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #1 Skrevet 31. desember 2019 Når et par har vært hos dere på besøk flere ganger etter at dere har pusset opp huset og dere drar på besøk hos dem så oppdager dere at de har samme stil som dere? Samme møbler? Samme interiørting som dere? Hvordan hadde du tatt det? Anonymkode: e6ef1...5f8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #2 Skrevet 31. desember 2019 Tenkt at utvalget i møbelbutikkene er lite variert. Anonymkode: 32609...834 15
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #3 Skrevet 31. desember 2019 Så fint dere har fått det! Er det samme tapet og sofa som oss? Oi den lampa har vi også, skikkelig fornøyd med den! Kjøpte dere også teppet på Skeidar? Hva synes dere? Vi har vurdert å klage da den loer masse. Anonymkode: 37097...378 14
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #4 Skrevet 31. desember 2019 Sånn liker jeg ikke. Kopiering er ikke ok. Anonymkode: ee455...8c2
Gjest Paramount Skrevet 31. desember 2019 #5 Skrevet 31. desember 2019 Ville blitt dødelig fornærmet og ALDRI snakket mer med slike folk. Tenk noe så frekt! Interiøret vårt betyr alt for oss, det er sjelen vår som er på display, såå viktig for oss altså.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #6 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn liker jeg ikke. Kopiering er ikke ok. Anonymkode: ee455...8c2 Hvilken rolle spiller det? Sånn egentlig? Anonymkode: 7c1e5...54c 9
Million Skrevet 31. desember 2019 #7 Skrevet 31. desember 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når et par har vært hos dere på besøk flere ganger etter at dere har pusset opp huset og dere drar på besøk hos dem så oppdager dere at de har samme stil som dere? Samme møbler? Samme interiørting som dere? Hvordan hadde du tatt det? Anonymkode: e6ef1...5f8 Hadde sagt "Oi, ja, her var det lett å føle seg HJEMME!" også ledd litt. 18
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #8 Skrevet 31. desember 2019 Tatt det som et komplimang. De synes tydligvis jeg har det kjempefint. Eller, de ian jo ha kjøt sofaen først også, og det er jo heller ikke merkelig, folk flest følger trender. Anonymkode: b4a04...931 9
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #9 Skrevet 31. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn liker jeg ikke. Kopiering er ikke ok. Anonymkode: ee455...8c2 Om man leser interiørblogger, ser på interiørkontoer på instagram osv., ser man fort at folk samme typer stiler har mange av de samme tingene. Fordi det er de tingene som er populært i den stilen akkurat nå. Og uansett, hva har det egentlig å si at noen «kopierer» elementer fra ditt hjem? Hvordan går det utover deg? Anonymkode: b5185...1fc 13
Fru Uperfekt Skrevet 31. desember 2019 #10 Skrevet 31. desember 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når et par har vært hos dere på besøk flere ganger etter at dere har pusset opp huset og dere drar på besøk hos dem så oppdager dere at de har samme stil som dere? Samme møbler? Samme interiørting som dere? Hvordan hadde du tatt det? Anonymkode: e6ef1...5f8 at du har en stil så er du ikke ene eier av den... 3
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #11 Skrevet 31. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om man leser interiørblogger, ser på interiørkontoer på instagram osv., ser man fort at folk samme typer stiler har mange av de samme tingene. Fordi det er de tingene som er populært i den stilen akkurat nå. Og uansett, hva har det egentlig å si at noen «kopierer» elementer fra ditt hjem? Hvordan går det utover deg? Anonymkode: b5185...1fc Det er helt Ok å ha samme sofa eller parkett, men når det tar av som at de kopierer klokke, bilderammer, pynt osv..da synes jeg det tar litt av. Anonymkode: e6ef1...5f8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #12 Skrevet 31. desember 2019 1 minutt siden, Fru Uperfekt skrev: at du har en stil så er du ikke ene eier av den... Stil er ok, men samme interiørting, det blir som å komme hjem til meg selv, nesten. Anonymkode: e6ef1...5f8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #13 Skrevet 31. desember 2019 52 minutter siden, Paramount skrev: Ville blitt dødelig fornærmet og ALDRI snakket mer med slike folk. Tenk noe så frekt! Interiøret vårt betyr alt for oss, det er sjelen vår som er på display, såå viktig for oss altså. Hahaha! Ja, ikke sant! Og sofaen vår er fra Bohus og lampa fra IKEA, og det er en grensesprengende uniiiik kombinasjon! 😂 Anonymkode: 7c1e5...54c 4
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #14 Skrevet 31. desember 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt Ok å ha samme sofa eller parkett, men når det tar av som at de kopierer klokke, bilderammer, pynt osv..da synes jeg det tar litt av. Anonymkode: e6ef1...5f8 Men hva gjør det? Egentlig? Anonymkode: 7c1e5...54c 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #15 Skrevet 31. desember 2019 Hadde blitt smigret 😂 Alle våre venner har helt ulik stil enn oss. Vi har skandinavisk/industriell, men ikke minimalistisk, mens nesten alle våre venner har mer klassisk stil, med spisestuesofa, eller de har veldig herskapelig stil. Noen få har moderne/maskulin/mørk stil, men ingen andre har lys, skandinavisk-ish stil slik jeg har ☺️ Anonymkode: e8b10...e63 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #16 Skrevet 31. desember 2019 Har en 4-5 i vennegjengen som ser ut som at de har gjort dette. Sannheten er nok bare at alle har falt pladask for den skandinaviske stilen, som var overalt for noen år siden, akkurat da de kjøpte nytt. Da ser det raskt veldig likt ut, da utvalget av møbler i Norge er lite. Husker også da jeg var nyetablert i Oslo for en del år siden. "alle" kjøpte møbler på bolia, "alle" brukte de samme trendfargene fra Jotun, så alt så likt ut. Om du har goth-stil eller lignende ville jeg nok reagert. Men om du har vært på Bolia, Skeidar og Illums og plukket de tingene du synes er finest ville jeg ikke brydd meg. Anonymkode: fafd0...bb9 8
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #17 Skrevet 31. desember 2019 Det problemet har jeg unngått for all fremtid, ved å kun kjøpe brukt, og så pusse opp møblene selv. ✌️Velger også farger som jeg elsker, uten å lese et eneste interiørblad. Har aldri vært i et hus som likner på vårt. Anonymkode: d985f...cc5 8
Gjest Paramount Skrevet 31. desember 2019 #18 Skrevet 31. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tatt det som et komplimang. De synes tydligvis jeg har det kjempefint. Eller, de ian jo ha kjøt sofaen først også, og det er jo heller ikke merkelig, folk flest følger trender. Anonymkode: b4a04...931 Enig, helt greit kompliment. Ville oppfattet det som positivt, og kommentert det der og da, ikke dradd hjem usikker og rødlett i ansiktet.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #19 Skrevet 31. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det problemet har jeg unngått for all fremtid, ved å kun kjøpe brukt, og så pusse opp møblene selv. ✌️Velger også farger som jeg elsker, uten å lese et eneste interiørblad. Har aldri vært i et hus som likner på vårt. Anonymkode: d985f...cc5 Skulle til å skrive akkurat det samme selv! Vi har nesten ingen møbler eller interiørting som er kjøpt nye- og dermed blir det heller ikke mulig for noen å kopiere. Ikke leser vi interiørblader heller, vi kjøper det vi synes er fint, så får vi alt sammen til å funke i en miks hjemme hos oss. Det er veldig uniform stil i omtrent alle de norske møbelbutikkene, så dersom man innreder et hjem med kun nye ting fra diverse norske møbel-kjeder er det faktisk ikke til å unngå at ditt hjem blir seende likt ut som hundrevis av andre norske hjem. Anonymkode: 56d3c...d1b 5
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #20 Skrevet 31. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle til å skrive akkurat det samme selv! Vi har nesten ingen møbler eller interiørting som er kjøpt nye- og dermed blir det heller ikke mulig for noen å kopiere. Ikke leser vi interiørblader heller, vi kjøper det vi synes er fint, så får vi alt sammen til å funke i en miks hjemme hos oss. Det er veldig uniform stil i omtrent alle de norske møbelbutikkene, så dersom man innreder et hjem med kun nye ting fra diverse norske møbel-kjeder er det faktisk ikke til å unngå at ditt hjem blir seende likt ut som hundrevis av andre norske hjem. Anonymkode: 56d3c...d1b Men saken er den at min stil verken er minimalistisk eller skandinavisk, og kjøper ikke mine ting på Bohus, Skeidar, Jysk, Ikea osv..derfor jeg synes det er litt skrudd. Anonymkode: e6ef1...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå