AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #81 Del Skrevet 31. desember 2019 19 minutter siden, Marieeeee skrev: Dette er ikke enestående for islam. Kristne har jo ikke rent få svin på skogen de heller om man skal begynne å snakke om altergutter, avlat og korstog. Problemet er jo ikke religionene, men menneskene som tolker dem på forskjellig vis. Alle muslimer er ikke ekstremister og jeg kjenner mange fra Midtøsten som ikke er religiøse i det hele tatt. Det blir for dumt å skjære alle over en kam. Anbefaler alle å se serien "ikke spør om det" på NRK. Der har de en episode med muslimer. Hva med at muslimer har en religiøs lov de følger ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #82 Del Skrevet 31. desember 2019 25 minutter siden, Marieeeee skrev: Dette er ikke enestående for islam. Kristne har jo ikke rent få svin på skogen de heller om man skal begynne å snakke om altergutter, avlat og korstog. Problemet er jo ikke religionene, men menneskene som tolker dem på forskjellig vis. Alle muslimer er ikke ekstremister og jeg kjenner mange fra Midtøsten som ikke er religiøse i det hele tatt. Det blir for dumt å skjære alle over en kam. Anbefaler alle å se serien "ikke spør om det" på NRK. Der har de en episode med muslimer. Jo, her ER islam nokså «enestående». Anonymkode: f4d3c...049 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlkoMann Skrevet 31. desember 2019 #83 Del Skrevet 31. desember 2019 21 timer siden, Bunuel skrev: Du er like paranoid som alle andre folk som frekventerer forum/medier som underbygger ditt usanne syn på samfunnet, så jeg anbefaler deg heller å slutte å tro at NRK/msm og alle prøver å jobbe mot deg og "jobber" for samfunnet du tror er sant, men som er en vrangforestilling bare egentlig. Gi meg gjerne en grunn til at media jobber for denne "apokalypsen". Hva tjener de på det? Er denne apokalypsen egentlig ditt mål ? Som muslim altså . Du bitcher på kvinneguiden inntil den er gjennomført ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2019 #84 Del Skrevet 31. desember 2019 Ser jo hvor langt Islam har kommet blant muslimer som er bosatt i Norge når de fremdeles tviholder på at kvinner som gifter seg med muslimer må konvertere mens muslimske kvinner ikke har et valg en gang. Anonymkode: aa316...0fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunnfjording Skrevet 1. januar 2020 #85 Del Skrevet 1. januar 2020 På 30.12.2019 den 23.58, AnonymBruker skrev: Jeg har en jente i familien, i 20-årene. Hun ble sammen med en muslimsk gutt for et par år siden. Jeg syntes ikke noe om det, selv om jeg ikke hadde møtt han. Har ingenting imot muslimer, men min motforestilling mot dette var med bakgrunn i hva det å være sammen med en muslimsk mann gjør med deg. Vi er ikke etnisk norske, vi heller, så det gikk ikke på fremmedfiendlighet. Jeg følte at det å være en muslim ikke er så lett, i dagens verden. Selv godt integrerte muslimer opplever Rasisme. Kjenner mange muslimer fra forskjellige land, (vi er ikke muslimer selv), som er fine folk. Men når det kommer til giftermål, så var det vanskelig å godta det, for et kjært familiemedlem. I starten av forholdet så ble det ikke laget fremtidsplaner. Så hva de ville tenkt eller gjort hvis ting ble seriøst ble ikke vurdert, så vidt jeg er blitt fortalt. Jeg har senere truffet han og han virket koselig. Så jeg tenkte at jeg må se forbi mine fordommer. Han fridde for et par uker siden. Jeg er ikke i tvil om at han fridde fordi han ønsker å gifte seg med henne. Idag fikk jeg greie på at de skal kun gifte seg på muslimsk vis i en moské. Hun har i tillegg sagt ja til å konvertere til Islam, fordi han sier at det er den eneste måten for dem å være sammen på. Jeg føler at han har lurt henne ved å vente med å fortelle henne om hans "ønsker/krav" til hun var hodestups forelsket i han, og godta alt for å være sammen med han Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette, men det er vanskelig å se at det går den veien jeg var redd for. Hun har andre søsken som er gift med etnisk norske, og deres vielser var doble, som ivaretok begges kulturer. Denne sistemannen er den eneste som både må konvertere OG få et enkelt bryllup. Anonymkode: d0284...d8c Selvfølgelig helt uakseptabelt og totalt på trynet. En form for Stockholmsyndrom 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2020 #86 Del Skrevet 1. januar 2020 Smart jente. MashAllah! Anonymkode: d062d...13d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 2. januar 2020 #87 Del Skrevet 2. januar 2020 (endret) On 1/1/2020 at 6:56 PM, AnonymBruker said: Smart jente. MashAllah! Anonymkode: d062d...13d https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/jXvA/bigami-i-norge-stadig-flere-kvinner-opplever-at-mannen-tar-kone-nummer-to-og-tre-uten-egentlig-aa-bryte-norsk-lov Quote I uregistrerte ekteskap mangler ektefellene rettigheter og plikter som finnes i registrerte ekteskap. Og om mannen er muslim, og blir lei, kan han skille seg fra kona ved å si «talaq!» tre ganger. Så er han fri til å gifte seg på nytt. Men for henne kan det være nesten umulig å oppnå skilsmisse. Veldig smart./ironi Hvis trådstarter kommer tilbake og leser, så vil jeg gjenta at jenta MÅ stille krav om at de tar en borgelig vielse også, hos sorenskriveren, slik at det blir et registrert, rettsgyldig ekteskap. Det blir ikke noe ekteskap hvis det ikke blir registrert. Fortell det til jenta og resten av familien. Endret 2. januar 2020 av ops2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #88 Del Skrevet 3. januar 2020 På 31.12.2019 den 2.47, Tanuki skrev: Indonesia, Pakistan, Malaysia, Bangladesh??? Pakistan 😂😂?? Anonymkode: 7355b...079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #89 Del Skrevet 3. januar 2020 Folk prøver å kvele diskusjonen med å prøve å bringe fokus fra religion til person. Vi vet at det finnes muslimer som ikke gjør en flue fortred, er hyggelige, og helt vanlige å omgås med. Det er ikke det vi diskuterer. Dette er noe mer dypere enn det. Det er selve religionen Islam og hva den sier. Husk at mange muslimer blir tvunget av familiens ære om de ikke overholder endel av lovene/reglene/skikkene/tradisjonene/kulturen som dem er vandt til. Men det er endel ting dere bør diskutere, og det er ting som alle muslimer har som felles tolkning og skikk. Som at kvinnene har en mindre frihet til å vise sitt ansikt og til å være et menneske. Som ytringsfrihet. Som løgn og hvorfor det er lov å lyge når det passer sånn. Sharialover. Hadde Norge blitt styrt av majoriteten som praktiserte Islam, så hadde landet gått raskt under. Norge har vært bygget på kristne verdier som nestekjærlighet, ytringsfrihet og likestilling. Anonymkode: 898f5...b21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 3. januar 2020 #90 Del Skrevet 3. januar 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Pakistan 😂😂?? Anonymkode: 7355b...079 ja, du får lese deg opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2020 #91 Del Skrevet 3. januar 2020 TS her. Jeg er egentlig ikke i tvil om at han er oppriktig glad i henne. Jeg har sett de sammen. Jeg tror at det er mulig (har ikke spurt for å ikke blande meg i dette for mye) at kravet ikke kommer fra han, men foreldrene/familien hans. Kanskje derfor han sier at det er den eneste muligheten. Jeg håper det stopper med det. Når det gjelder sorenskriver registrering, så er det godt mulig at de skal gjøre det. Det jeg har blitt fortalt om var at hun ikke skal gifte seg i "dobbelt bryllup" som hennes søsken, som begge er gift med ektefeller fra en annen religion, som ivaretok begges kulturer. I alle tilfeller så skal jeg ta en forsiktig prat om det, når vi er alene. Anonymkode: d0284...d8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå