Gå til innhold

En i familien skal konvertere til Islam.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Om man er islamkritisk stemples man som høyrevridd. Ifølge PST og venstresiden kan det være meget farlig. ABB var høyrevridd å leste og sendte inn innlegg på Document.no. Vi vet jo alle hvordan det gikk med han .Da er det mye bedre å være muslim eller stemme på Rødt. Både kommunismen og islam er jo demokratiets viktigste forsvarere. Neppe !

Ingen islamkritiker stemples. Muslimhatere som kaller seg "islamkritiker", men som bare vil spre hat og forakt mot muslimer, derimot.

Dette er eksempel på slik "islamkritikk".

60245131.jpg?imageId=60245131&x=2.235179

Anonymkode: bc3d1...b34

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AlkoMann said:

Lissom ! 

Alkoman er en «potet» som hater alle andre enn Ola nordmann. Og ja alle de landene har demokrati:)

Anonymkode: d062d...13d

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen islamkritiker stemples. Muslimhatere som kaller seg "islamkritiker", men som bare vil spre hat og forakt mot muslimer, derimot.

Dette er eksempel på slik "islamkritikk".

60245131.jpg?imageId=60245131&x=2.235179

Hun dama provoserer jo. Jeg som etnisk norsk drar ikke til Pakistan å hevder at jeg er pakistansk . Det politiske Norge har derimot en målsetning om at Norge skal bli multikulturelt . Altså at Nasjonen Norge kan være hva som helst. Du kan være norsk uten å snakke norsk for eksempel . Fyren i kommentarfeltet hevder at du ikke er en etnisk nordmann.

Endret av AlkoMann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyresiden er opptatt av å prate om muslimer. Mannen jeg henviste til er glad i muslimer og vil diskutere islam, ikke muslimer. Han respekterer og omtaler muslimer som venner. Også de som prøver å være frekke mot han. Hans kritikk går på islam, ikke muslimer.

Det er forskjellen.

Du skjønte ikke det jeg skrev. 

Du sammenligner epler og delfiner. Du sammenligner dine egne fordommer om "høyresiden" med karen din. "Forskjellen" din gir ikke mye mening i den virkelige verden.

Anonymkode: a5ede...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AlkoMann skrev:

Hun dama provoserer jo. Jeg som etnisk norsk drar ikke til Pakistan å hevder at jeg er pakistansk . Det politiske Norge har derimot en målsetning om at Norge skal bli multikulturell . Altså at Nasjonen Norge kan være hva som helst. Du kan være norsk uten å snakke norsk for eksempel .

Spørsmålet var om du var uenig i at dette er det som folk reagerer på når det kalles "islamkritikk", når disse, "islamkritikerne" lirer ut av seg drapstrusler og det som verre er. Du har ikke protestert.

Du synes derimot det er provoserende at en norsk kvinne har på seg bunad. Du synes ikke det er provoserende at "islamkritikere" spyr ut av seg en masse hat mot en norsk kvinne i bunad.

Men ikke bytt tema nå. Du påsto at jeg var trådens tema fordi du mente jeg var det. Likevel mistet du fokus ganske fort og ville diskutere noe annet. Ikke løp fra spørsmålene mine til deg nå.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner. Hva du mener er viktigere enn å diskutere det tråden handler om. Men tråden handler altså ikke om meg likevel, det er bare det at du mener den burde gjort det, derfor vil du gjerne diskutere meg. Jeg må virkelig være viktig for deg!

Jeg anbefalte en mann som kritiserer islam, som kritiserer islams lærebøker. Det mener du er å rakke ned på? Hvordan har jeg rakket ned religionskritikere ved å anbefale en religionskritiker?

Jeg er ganske dum og har vanskelig for å forstå ting, så forklar for meg, Christian Prince er ikke en muslim og har ingen mål om å bli en muslim, så hvorfor er så mange muslimer opptatt av å både ringe inn til han for å arrestere han?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønte ikke det jeg skrev. 

Du sammenligner epler og delfiner. Du sammenligner dine egne fordommer om "høyresiden" med karen din. "Forskjellen" din gir ikke mye mening i den virkelige verden.

Anonymkode: a5ede...a1e

Åh, beklager. Jeg er så dum, sammenlignet jeg han med noen? Hvor da? Jeg er granske treig skjønner du, kan du peke ut hvor jeg sammenlignet han med høyresiden så jeg kan unngå å begå samme feil igjen? For jeg vil ikke folk skal tro han kan sammenlignes med høyresiden. Det kan han ikke, han hater nemlig ikke muslimer, til forskjell fra høyresiden.

Du mener ikke det er forskjell på at jeg kritiserer dine påstander og det å komme med drapstrusler mot deg? Ingen forskjell i det hele tatt? Du er så hårsår altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet var om du var uenig i at dette er det som folk reagerer på når det kalles "islamkritikk", når disse, "islamkritikerne" lirer ut av seg drapstrusler og det som verre er. Du har ikke protestert.

Du synes derimot det er provoserende at en norsk kvinne har på seg bunad. Du synes ikke det er provoserende at "islamkritikere" spyr ut av seg en masse hat mot en norsk kvinne i bunad.

Men ikke bytt tema nå. Du påsto at jeg var trådens tema fordi du mente jeg var det. Likevel mistet du fokus ganske fort og ville diskutere noe annet. Ikke løp fra spørsmålene mine til deg nå.

Personlig skjønner jeg ikke hvordan jeg kan bli en zulu selv om jeg drar til Zululand ? Man truer fordi man føler seg forbigått, misforstått og krenka. Muslimer gjør det samme mot nordmenn fordi de tror at nordmenn er født feige. Muslimer er født inn i en familie, klan og religion som de skal forsvare æren til . Han norske fyren her var antageligvis full . Han ville jo aldri gjort noe ut av truslene i virkeligheten . Muslimer lever derimot i et velfungerende æresamfunn i verdens mest likestilte land Norge .

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AlkoMann skrev:

Personlig skjønner jeg ikke hvordan jeg kan bli en zulu selv om jeg drar til Zululand ?

Men du forstår hvordan en blir "islamkritiker" ved å drapstrue muslimer? Jaja...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, vil du diskutere religionen eller dettw familiemedlemmet som skal konvertere? Den fremtidige mannen hennes sier at dette er eneste vei at hun konverterer, men ift til hans ekteskapelige liv eller som en regel i følge islam? For ifølge islam trenger ikke kvinnen å konvertere, menn kan fint gifte seg med jødiske eller kristne kvinner. 

Og jeg tenker han kanskje ikke er veldig praktiserende..? 

Du må også skille mellom hva du synes om islam og hvordan forholdet til disse to personene faktisk er. For dine fordommer gjenspeiler ikke nødvendigvis deres ekteskap. 

Jeg tenker at du heller kan være der for henne fremfor å dømme.. :)

Anonymkode: 31a6c...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at hun føler seg frelst og inspirert, det er så godt når man forstår den hellige skapelseskraften og ikke setter seg selv som menneske høyest.

Islam har mange gode verdier. Moderne muslimer tar også mer og mer avstand fra æreskulturen, så du skal ikke være nervøs for at man automatisk undertrykker damer bare fordi man er muslim. 

Om det er givende for henne er det bare fint. Om det plager deg hvis hun begynner å gå med hijab har du et større problem enn henne. De fleste troende bærer noe som identifiserer de med troen, slik kristne gjør med et kors om halsen for eksempel. 

Anonymkode: 0007e...aa2

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AlkoMann skrev:

Jeg mener Islam er en dårlig religion/ideologi. Du kan selvfølgelig mene noe annet . Det er ytringsfrihet i Norge , men ikke i noen muslimske land. Det finnes ikke et eneste muslimsk demokrati. All justis i muslimske land er muslimsk .

Synd på alle i udemokratiske land. Enda godt de kan komme hit ❤️

Rasisme er et strukturelt problem. Ikke enkelthendelser. Aldri gjennom historien eller på noen måte i dag er hvite strukturellt utsatt for rasisme.

Ok så brune gjør rampestreker, som om ikke hvite drittunger også gjør det? Du vet at de fleste som voldtar og seksuelt trakasserer er hvite? 

2000 etnisk norske kvinner har allerede konvertert til Islam . Muslimer er nå 8 prosent av den Norges befolkning. Alene kommende asylsøkere og generelt muslimske menns maskuline annerledeshet tiltrekker etnisk norske kvinner . Poenget mitt er at jeg misliker Islam imotsetning til deg  https://www.aftenposten.no/norge/i/x92j/kamerat-konverteringer-faar-fotfeste-i-norge

Åhnei skrekk og gru hjeeeeelp 😂😂😂

Du misliker islam pga rasistisk propaganda og konspiranoia. Tviler på du noen hang har hatt noe vennskapsbånd med en ekte muslim og lært hvordan han praktiserer og ser på islam. Anbefaler deg å bruke 20 minutter på denne, der folk stiller muslimer spørsmål for å avkrefte eller bekrefte fordommer og lære mer om hva muslimer virkelig står for og har i hjertet sitt. 

https://tv.nrk.no/serie/ikke-spoer-om-det/2019/MDNY14000519

Å være muslimkritisk bunner i to ting, rasisme og/eller uvitenhet og fordommer. Om du fortsatt er kritisk etter dette er du ikke annet enn en urasjonell erkerasist. Da viser du at det du står for og har i hjertet ditt er mye farligere enn hva den normale muslim har. 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Islam er en kvinneundertrykkende religion. Menn bruker vold mot kvinner og barn. Vær så god, sier jeg bare. 

Anonymkode: 898f5...b21

Regner med du er aktiv feminist og er med oss i kampen mot patriarkatet og æreskulturen :) Det er er den som er problemet, ikke islam i seg selv. Og heldigvis blir æreskulturen mer og mer borte i islam. Blandt hvite menn øker den bare desverre, vi ser hvor mange hvite menn som voldtar fordi de ikke tåler et nei, får så tråkket på sin ære at de klikker om damene forteller andre at de ble seksuelt trakassert, flere partnerdrap når kona vil skilles, mye mere vold i hjemmet, og til og med at de føler det går så mye på æren deres å bli avvist av en jente på skolen at de begår schoolshooting i hevn , og ti tusenvis av hvite gutter gutter støtter dette.

6 timer siden, AlkoMann skrev:

Du må vite at en kvinne er et annenrangsmenneske i Islam . Mannen har alltid det siste ordet . Hun vil etter hvert bli isolert fra sin familie og islamisert. Det hender påfallende ofte at konvertitter skiller seg og bryter ut av islam da de har en annen bakgrunn og andre referanserammer.  

Det samme står i bibelen. Det finnes noen som der det sånn og andre ikke. Det som er best med religion er at det først og fremst er folk med rent hjerte som blir troende, og da ser de bort fra de negative og mennskeskrevede tingene patriarkalske menn har befalt. Det er ikke Guds stemme og den man trenger å følge :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Konvertere til islam var mitt største mistak i livet» sier en venninne av meg. Hun har det ikke godt i ekteskapet med en muslim, som skulle være så «norsk».

Anbefaler at denne jenta leser « ikke uten min datter» og «Prinsessen» før hun bestemmer seg for å konvertere. Hun sier takk og farvel til de fleste verdier og tradisjoner hun har lært og opplevd så langt i livet.

Anonymkode: 63770...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du forstår hvordan en blir "islamkritiker" ved å drapstrue muslimer? Jaja...

Det å true er mildt. Muslimer over hele verden dreper annerledestenkende og troene hele tiden  . I 2019 drepte muslimer for eksempel 4000 kristne .http://www.katolsk.no/biografier/historisk/stefan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synd på alle i udemokratiske land. Enda godt de kan komme hit ❤️

Rasisme er et strukturelt problem. Ikke enkelthendelser. Aldri gjennom historien eller på noen måte i dag er hvite strukturellt utsatt for rasisme.

Ok så brune gjør rampestreker, som om ikke hvite drittunger også gjør det? Du vet at de fleste som voldtar og seksuelt trakasserer er hvite? 

Åhnei skrekk og gru hjeeeeelp 😂😂😂

Du misliker islam pga rasistisk propaganda og konspiranoia. Tviler på du noen hang har hatt noe vennskapsbånd med en ekte muslim og lært hvordan han praktiserer og ser på islam. Anbefaler deg å bruke 20 minutter på denne, der folk stiller muslimer spørsmål for å avkrefte eller bekrefte fordommer og lære mer om hva muslimer virkelig står for og har i hjertet sitt. 

https://tv.nrk.no/serie/ikke-spoer-om-det/2019/MDNY14000519

Å være muslimkritisk bunner i to ting, rasisme og/eller uvitenhet og fordommer. Om du fortsatt er kritisk etter dette er du ikke annet enn en urasjonell erkerasist. Da viser du at det du står for og har i hjertet ditt er mye farligere enn hva den normale muslim har. 

Regner med du er aktiv feminist og er med oss i kampen mot patriarkatet og æreskulturen :) Det er er den som er problemet, ikke islam i seg selv. Og heldigvis blir æreskulturen mer og mer borte i islam. Blandt hvite menn øker den bare desverre, vi ser hvor mange hvite menn som voldtar fordi de ikke tåler et nei, får så tråkket på sin ære at de klikker om damene forteller andre at de ble seksuelt trakassert, flere partnerdrap når kona vil skilles, mye mere vold i hjemmet, og til og med at de føler det går så mye på æren deres å bli avvist av en jente på skolen at de begår schoolshooting i hevn , og ti tusenvis av hvite gutter gutter støtter dette.

Det samme står i bibelen. Det finnes noen som der det sånn og andre ikke. Det som er best med religion er at det først og fremst er folk med rent hjerte som blir troende, og da ser de bort fra de negative og mennskeskrevede tingene patriarkalske menn har befalt. Det er ikke Guds stemme og den man trenger å følge :)

Lissom ! Joker ! Julebokk ! Du juger så du tror det selv !

Endret av AlkoMann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde sagt nei, om jeg ble fridd til, og bedt om å konvertere til islam.

Hun er nok ikke religiøs denne kvinnen, men veldig forelsket. Derfor går hun med på noe hun ikke burde. Virker som mannen har press på seg fra familien. Det kan bli et problem.

Anonymkode: 5ece9...9ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er religionsfrihet i Norge og folk kan konvertere til den religionen de vil. Inkludert islam. Flott at hun har funnet en mann å elske, tenker jeg da.

TS - Vet du hvorfor de ikke gifter seg på rådhuset også? Litt rart at de ikke gjør det. Dette går vel mest utover henne, fordi hun mister rettigheter hun ellers ville hatt som borgerlig gift, blant annet når det kommer til arv. I tillegg blir det enkelt for mannen å skille seg, men vanskelig for henne. Eller tar jeg feil i dette, dere som er muslimer? Finnes det gode grunner for begge to til å unngå borgerlig vielse?

Anonymkode: 449d5...c45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Tanuki said:

Indonesia, Pakistan, Malaysia, Bangladesh???

Bangladesh praktiserer sharia lover, men kun for den muslimske delen av befolkningen. Å konvertere til islam betyr da at personen blir dømt etter sharia. For de andre landene, velg etter listen og klikk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Application_of_Islamic_law_by_country

Pakistan: " The penal code includes elements of sharia.Under article 5, section 2 of the Ordinance No. VII of 1979, whoever is guilty of zina, "if he or she is a muhsan, be stoned to death at a public place; or if he or she is not a muhsan, be punished, at a public place, with whipping numbering one hundred stripes".

Malaysia.:"Muslims are required to follow Islamic law in family, property and religious matters. In 1988 the  was amended to state that civil courts cannot hear matters that fall within the jurisdiction of Sharia courts."

Indonesia: "Offences such as being alone with an unrelated member of the opposite gender, gambling and breaking Islamic dress rules can be punished with a public caning... In other parts of Indonesia, religious courts have jurisdiction over civil cases between Muslim spouses on matters concerning marriage, divorce, reconciliation, and alimony. "

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange henger seg opp i at TS er skeptisk og viser "fremmedfiendtlighet", men hopper glatt over at denne jenta må konvertere til islam for å gifte seg.. Hvorfor må hun det da? Er ikke denne jenta god nok som hun er?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...