Gå til innhold

Won’t f**k with cats

Anbefalte innlegg

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da står jeg over å se denne morbide dokumentaren.

Anonymkode: 3ca04...403

Ja, jeg ga også opp. Jeg prøvde å hoppe over de verste scenene, men det funket dårlig. 

Anonymkode: a2feb...8f7

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg så den første episoden, den hørtes interessant ut i begynnelsen, men dessverre det var ikke nok.

"Don't fuck with cats"***

Jeg tåler ikke å se noen mishandle et dyr, men dokumentarserien viste ikke videoen (eller de forferdelige delene). 

Endret av Kjæregutt
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste faktisk en interessant artikkel om det, hvor de testet folks reaksjoner på å lese (fiktive) nyhetssaker om vold mot en baby, en valp, et voksent menneske og en voksen hund. Reaksjonen var sterkest på babyen, med valpen på andre og det voksne mennesket på siste. Teorien om hvorfor var nettopp det du er inne på, vi har ekstra medfølelse for skapninger som er uskyldig og forsvarsløse. Til en viss grad, vi har nok ikke like mye sympati med alle dyr.

Det stemmer nok. Det er nok også grunnen til at man har større avsky når kvinner blir drept enn når menn blir drept. Det er også noe som heter "Missing white woman syndrom", som innebærer at når en kvinne forsvinner får det utrolig mye mer oppmerksomhet i mediene enn om en mann blir savnet. Dette fenomenet er dokumentert.

Anonymkode: dc645...5af

• Liker 1
Skrevet

Hva er meningen med denne dokumentaren? Å se folk og dyr bli drept?

Anonymkode: ef826...8c5

• Liker 1
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Det handler om mishandling av dyr? Og dette ønsker dere å se på? 

Skrevet
1 minutt siden, R730 skrev:

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den handler om hvordan en video med mishandling av katter startet et stort engasjement på nett for å finne gjerningsmannen. Gjerningsmannen viste seg å være Luka Magnotta, som senere drepte og filmet drapet på Jun Lin. Den tar også opp noen spørsmål med tanke på hvordan oppmerksomheten muligens er med på å drive slike mennesker til flere handlinger, og i hvilken grad vi alle er delaktige. 

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer nok. Det er nok også grunnen til at man har større avsky når kvinner blir drept enn når menn blir drept. Det er også noe som heter "Missing white woman syndrom", som innebærer at når en kvinne forsvinner får det utrolig mye mer oppmerksomhet i mediene enn om en mann blir savnet. Dette fenomenet er dokumentert.

Ikke når en kvinne, når en hvit kvinne fra øvre samfunnslag . En hvit mann får mere oppmerksomhet enn en svart kvinne, og svarte menn er nederst på rangstigen. 

Men det er alltid tall fra Amerika. 

3 minutter siden, R730 skrev:

Det handler ikke om mishandling av dyr. Alt om dyrene er kanskje 15 minutter totalt. 

Anonymkode: b4b2e...caa

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes også det var ekkelt å se hvor mye de fant ut om han ved å bruke enkle verktøy alle har mulighet til å bruke. Litt sånn øyeåpner med tanke på hvor mange spor man legger igjen etter seg selv på nettet, uansett hva man deler. 

Anonymkode: ade00...f10

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Spoiler

Er vel mer at en facebook-gruppe kanskje bidro til at en uskyldig ung mann ble hakket ihjel, partert og bitene sent rundt til forskjellige departementer i USA.

Skrevet
1 time siden, R730 skrev:

Nei, mest drap og partering av et menneske. 

Skrevet

Kan det stemme at videoene fortsatt ligger ute på nettet? Jeg finner de på YouTube, men jeg orker ikke å se etter om de er de ekte i full lengde. 

Skrevet
37 minutter siden, Teatrica skrev:

Kan det stemme at videoene fortsatt ligger ute på nettet? Jeg finner de på YouTube, men jeg orker ikke å se etter om de er de ekte i full lengde. 

Ja, de finnes. 

Anonymkode: f34f4...638

Skrevet
38 minutter siden, Teatrica skrev:

Selvsagt gjør de det. Videoer som ender opp på nettet blir ALDRI borte. De usensurerte utgavene ligger neppe på youtube, men du finner hundervis av andre steder slike filmer blir lagt ut på.

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

.:bond:

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den handler om hvordan en video med mishandling av katter startet et stort engasjement på nett for å finne gjerningsmannen. Gjerningsmannen viste seg å være Luka Magnotta, som senere drepte og filmet drapet på Jun Lin. Den tar også opp noen spørsmål med tanke på hvordan oppmerksomheten muligens er med på å drive slike mennesker til flere handlinger, og i hvilken grad vi alle er delaktige. 

...og hovedkonklusjonen må vel være at de som tok på seg oppgaven å finne denne fyren overhodet ikke bidro til å ta han. De bidro bare til at han fikk fullført sitt prosjekt, og disse menneskene ble nyttige idioter som han brukte i det som rett og slett var en film han regisserte med seg selv i hovedrollen. Det er imponerende hvor smart han var, og hvor dumme disse personene var som lot seg lede av ham.

Det eneste de klarte å utrette var å drive en person til selvmord i Afrika etter at feil person ble hengt ut som kattemorderen. At Magnotta til slutt ble tatt var det politiet og interpol som sørget for. I det øyeblikket han drepte en mann ble dette en drapssak, og etterforsket på vanlig måte.

Og nå har Netflix gitt han akkurat et han ønsket seg - et lerret der "filmen" han kunne vises. Snakk om å la seg forføre. Og hvor mange tusener av mennesker vil ikke nå se denne drapsvideoen som faktisk ikke var så kjent verden rundt? (Jeg visste i allefall ikke at denne fantes der ute, selv om jeg godt husker selve saken).

• Liker 2
Skrevet
On 12/30/2019 at 10:58 PM, studerende said:

Luke Magnotta, ja. Mildt sagt spesiell type. Han pleide å skrive en del på forumet til bodybuilding.com, men han var ikke spesielt populær. 

Han han fremviser helt EKSTREM narsissme... En farlig form for narisissme... Moren burde straffeforfølges for å ikke ha rapportert om kattevideoen tidligere. 

• Liker 3
Skrevet

Tror dere moren er uskyldig ? Nærmest all narsissisme forsterkes av vond barndom/ neglisjering av barn.   Moren virket forfengelig selv. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er på andre episode nå. Forferdelig historie. Men er det flere enn meg som blir irritert på måten dokumentaren er laget på? Synes det ødelegger og drar ut historien unødvendig med alle disse Internett-effektene og «and I was like.... wtf?!?» 

Anonymkode: 25bf7...9d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er på andre episode nå. Forferdelig historie. Men er det flere enn meg som blir irritert på måten dokumentaren er laget på? Synes det ødelegger og drar ut historien unødvendig med alle disse Internett-effektene og «and I was like.... wtf?!?» 

Anonymkode: 25bf7...9d4

Er jævla irriterende med disse nerdene som er opphengt i kattene.de har virkelig problemer de også. 

Syns det er mer interessant når man hører politiet. Er mer int med Yun Lee. 

Anonymkode: f34f4...638

Skrevet
28 minutter siden, Tapas skrev:

Tror dere moren er uskyldig ? Nærmest all narsissisme forsterkes av vond barndom/ neglisjering av barn.   Moren virket forfengelig selv. 

Virket som om hun trodde på denne Manny fantasifiguren. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...