Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat den holdningen her Er så klassisk. «Fuck alle andre, jeg tar ikje hensyn til noen»

 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Den holdningen din er så klassisk.

Hvis jeg bestemmer meg for at i dag, i dag skal jeg kle meg ut som en STJERNE. Kan jeg kreve dobbelt sete på trikken da? Flytter du deg?

Anonymkode: 3808e...bc5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Den tankegangen der.. Barn er faktisk alles ansvar. Ikke på samme måte som foreldre har ansvar for sine barn men vi alle har et ansvar når det kommer til barn generelt. De er barn. Vi er voksne. Det bør være åpenbart. Dessuten så bør man ta hensyn til hverandre uansett så hadde flyturer og mange andre ting vært mye hyggeligere.  På min flytur i dag var det en yngre mann som tilbø meg å gå foran han i dokø på flyet fordi jeg er gravid. Det satte jeg veldig pris på. Fins mange hyggelige folk også heldigvis. 

Anonymkode: 5f2ce...26d

En ting er å kunne være hyggelig mot hverandre. En helt annen er å KREVE at alle og enhver hopper når TS knipser. 

Anonymkode: 3808e...bc5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to små troll og reiser mye. Jeg har aldri opplevd noe sånt. Bare hatt hyggelige folk og normal høflighet rundt seg, i tillegg til noen som har strekt seg veldig langt for å hjelpe til om det har vært nødvendig. 

Anonymkode: 49595...664

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg reist veldig mye alene med barn. Og jeg føler at vi alltid blir behandlet bra og tatt hensyn til. Og da yngste var veldig liten, så la de sammen vogna for meg, hjalp meg med bagasjen så jeg kunne holde henne. Føler alltid at vi har fått ekstra god service og blitt tatt hensyn til. 

Anonymkode: 7ae6a...779

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg valgte ikke å bli født, så det var ikke min feil at jeg var et barn. 

TS har grudd ut en unge med vilje, og så forventer hun at hele verden skal innrette seg etter henne. 

Det er ikke det samme. 

Anonymkode: 3808e...bc5

Hvorfor må du bruke et sånt språk Im det å få barn? 

Til orientering fremstår du bare som en bitter misogynistisk drittsekk når du velger å ordlegge deg slik. Det er ikke lett å ta folk som deg på alvor....

Anonymkode: e1b9b...0b0

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte ikke å bli født, så det var ikke min feil at jeg var et barn. 

TS har grudd ut en unge med vilje, og så forventer hun at hele verden skal innrette seg etter henne. 

Det er ikke det samme. 

Anonymkode: 3808e...bc5

Med den logikken er vel ikke barnet til ts "skyld" i å bli født heller? Hvis det er så vanskelig å vise litt hensyn og medfølelse så får du vel vinkle om å se det fra barnets side da. Fortjente ikke barnet å sitte med mor sin på flyturen uavhengige  om du mener mor har gjort en feil her? (selv om ts ikke har, men flyselskapet har). Herregud. Folk her argumenterer for at folk med flyskrekk og kjærestepar som fortjener  å sitte der de vil men et lite barn er det ikke så viktig om får sitte med mor eller ikke🙄🙄

Anonymkode: 5f2ce...26d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Jeg har generelt helt motsatt erfaring. Folk er stort sett veldig hensynsfulle når jeg reiser med barn, jeg prøver også å ikke være i veien eller til for mye forstyrrelse men barn er uforutsigbare så det er jo som det er. Syntes de er hensynsfulle I butikken også, og der vet jeg det kan være irriterende med store barnevogner så når jeg er i en liten butikk med vognen så slipper jeg folk forbi og venter heller. Så jeg føler det går begge veier, man tar hensyn til hverandre, med eller uten barn. 

Problemet er når det blir at man kun tar hensyn til alle fordi man har barnevogn. Jeg har et barn som bruker rullestol til vanlig, men jeg bruker gjerne barnevogn fortsatt hvis jeg skal et stykke. Jeg blir stående å holde døra for andre i en evighet. Hvis det er for smal bane som det var på en juleavslutning nylig, kom det familie på familie og ingen slapp meg forbi. Jeg bruker så utrolig mye ekstra tid på å vente på andre som ikke tar hensyn tilbake. Til og med opplevd at folk presser seg foran inn i heisen.

Synes også det er veldig kjipt når jeg må vente på heis på heis fordi jeg har et barn i rullestol som tar mer plass. Det er ikke snakk om at noen vil gå ut for å la oss gå inn, noen ganger må vi vente på flere heiser. Jeg har et veldig hensynsfullt barn, så det er kjipt når det ikke tas hensyn til h*n og h*n får mye mindre ut av attraksjoner, parker, avslutninger, julenisse osv. fordi vi bruker så lang tid på å vente på f.eks heiser.

Anonymkode: 8b8f2...18d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Med den logikken er vel ikke barnet til ts "skyld" i å bli født heller? Hvis det er så vanskelig å vise litt hensyn og medfølelse så får du vel vinkle om å se det fra barnets side da. Fortjente ikke barnet å sitte med mor sin på flyturen uavhengige  om du mener mor har gjort en feil her? (selv om ts ikke har, men flyselskapet har). Herregud. Folk her argumenterer for at folk med flyskrekk og kjærestepar som fortjener  å sitte der de vil men et lite barn er det ikke så viktig om får sitte med mor eller ikke🙄🙄

Anonymkode: 5f2ce...26d

Helt korrekt. Barnet har ikke gjort noe galt, det er mor som oppfører seg hensynsløst. Det er mor som feiler.

Nå vet ikke jeg hvor gammelt barnet er, men hvis det er over 4 så klarer det å sitte alene en liten stund. 

Anonymkode: 3808e...bc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Situasjonen var jo den samme. Vi hadde seter fra hverandre, og prøvde å få byttet til oss seter sammen. 
 

hva hadde det hjulpet å mase på flyvertinnen? Som hun selv sa, hun kunne spørre, men ikke kreve at noen flyttet seg. 
 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Fordi du er bare på jakt etter medlidenhet virker det som! Du har heller ikke nevnt alderen på barnet, noe som er ganske vesentlig i denne saken! 
Og ja, du skulle ha fortsatt å mase siden hun bare gikk for å gjøre noe annet! Du kunne fint ha gått til en annen ansatt! Eller du kunne ha gått lengre bakover og spurt om noen andre passasjerer var villige til å flytte på seg! Se løsninger, ikke vær så trangsynt og klag på alle andre! Gjør noe selv! Og ikke gi deg selvom den ansatte får noe annet i hendene som må ordnes!

Anonymkode: 058c9...d3f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gjerne byttet med deg ts! Om jeg hadde reist med mannen min,  hadde jeg klart å være fra ham de timene turen tok.  

Hadde en lignende opplevelse på en lang flytur en gang.  Jeg ble spurt om jeg kunne gi fra meg setet mitt til en som trengte en ledsager. Det var en steward som spurte,  og jeg som reiste alene,  sa selvfølgelig ja.  Som takk fikk jeg sitte på business i stedet,  og det ble en behagelig flytur! Det kan lønne seg å være hjelpsom! 

Endret av tirben
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

klart det men hvorfor skal jeg plages av hyl og skrik fra DIN unge? som du velger å ta med på tur????

Anonymkode: 248bd...

Du kan også velge å ikke dra på tur da. 

På flytur risikerer man faktisk barnegråt, skrål fra fulle folk, eldre venninne gjeng på tur som skravler non stop hele veien, forsinkelser, at sidemannen tar armlene ditt,  etc etc. Lista er lang av hva man må regne med å tåle på tur. Barnegråt er hvertfall en av de tingene som ingen er skyld i, når det skjer så ønsker alle inkludert og spesielt foreldrene at barnet skal roe ned. Livet hardt man får prøve å hjelpe hverandre og være hyggelige og tolerante så godt man kan. 

Anonymkode: 5f2ce...26d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den holdningen her Er så klassisk. «Fuck alle andre, jeg tar ikje hensyn til noen»

 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Men du krever at folk skal ta hensyn til deg?  Men ikke andre veien?

Anonymkode: c2abb...78a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tar hensyn, andre ikke. Noen har gode grunner, andre er bare sta. 

Livet går ikke alltid som man vil. Deal with it.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil tro VELDIG mye har med hvordan man virker og oppfører seg selv. Noen småbarnsmødre er 👍 andre er stikk motsatt og uutholdelige. 

Anonymkode: 0287c...522

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Du kan også velge å ikke dra på tur da. 

På flytur risikerer man faktisk barnegråt, skrål fra fulle folk, eldre venninne gjeng på tur som skravler non stop hele veien, forsinkelser, at sidemannen tar armlene ditt,  etc etc. Lista er lang av hva man må regne med å tåle på tur. Barnegråt er hvertfall en av de tingene som ingen er skyld i, når det skjer så ønsker alle inkludert og spesielt foreldrene at barnet skal roe ned. Livet hardt man får prøve å hjelpe hverandre og være hyggelige og tolerante så godt man kan. 

Anonymkode: 5f2ce...26d

Javisst kan man risikere barnegråt. 
 

Men egoistiske mødre som krever å få bestemme hvor vilt fremmede skal sitte, der tror jeg grensa går. Er du ikke enig?

Anonymkode: 3808e...bc5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den holdningen her Er så klassisk. «Fuck alle andre, jeg tar ikje hensyn til noen»

 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Men alle skal ta hensyn til deg ??

Anonymkode: 248bd...5fa

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde nektet å bytte med deg om du hadde kommet bort og spurt, for jeg hadde bare trodd du var en knark som ikke hadde giddet å bestille setereservasjon. At du mistet setet ditt pga rot fra flyselskapets side, kan ikke jeg vite med mindre du forteller det. 

Folk kan, som alleede nevnt her, ha gode grunner for å beholde setene sine. Flyskrekk er en god grunn. Hvor gammel er forresten ungen? Er det snakk om en baby eller en smårolling, er jeg lettere sjokkert over at ikke flyselskapet ordner opp.

Anonymkode: 05714...79c

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt  setereservasjon, så ble det noe tull med billettene og se slettet billettene jeg hadde og gav meg nye som ikke var ved siden av hverandre. «Noen kommer helt sikkert til å bytte med deg når du reiser alene med barn» var beskjeden i skranken. vel nei, folk er rasshøl som bare tenker på seg selv. Det er visst SÅ ubfleilig å bytte til et tilsvarende sete. 
 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Helt enig med deg.. Hvor gammelt er barnet ditt?

Tenker hvis barnet er under 10 år, hadde jeg da krevd at vi skal sitte sammen. 

Anonymkode: ddbe5...cb7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen fortelle meg. For jeg skjønner virkelig ikke.

 Hva er det som er så vanskelig med å bytte sete? 

Om du sitter i rad 6 eller 12, hva spiller det for rolle? 

Anonymkode: ddbe5...cb7

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg. For jeg skjønner virkelig ikke.

 Hva er det som er så vanskelig med å bytte sete? 

Om du sitter i rad 6 eller 12, hva spiller det for rolle? 

Anonymkode: ddbe5...cb7

Samme for meg, så lenge jeg får vindu.

Anonymkode: 05714...79c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...