Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Just now, AnonymBruker said:

Kanskje den middelaldrende mannen burde sett forbi sin egen nesetipp og ned på barnets behov?

Anonymkode: c3025...e8e

Ja, hvis han ville, så. Men han ville jo ikke, og som det har blitt demonstrert tidligere i denne sagaen av en tråd, så er ikke han ansvarlig for snørrungen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Forbanna skrev:

Ja, hvis han ville, så. Men han ville jo ikke, og som det har blitt demonstrert tidligere i denne sagaen av en tråd, så er ikke han ansvarlig for snørrungen. 

Ja, og siden han ikke ville evnet han ikke å se lenger enn sin egen nesetipp. Det er ditt eget argument, så du må nok bare si deg enig i det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, og siden han ikke ville evnet han ikke å se lenger enn sin egen nesetipp. Det er ditt eget argument, så du må nok bare si deg enig i det. 

Det kalles victim blaming, det du prøver deg på nå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Forbanna skrev:

Man mister evnen til å tenke lengre enn sin egen nesetipp i det øyeblikket man kalver, uheldigvis :(

Tydeligvis ja

Anonymkode: fba4a...bb1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje den middelaldrende mannen burde sett forbi sin egen nesetipp og ned på barnets behov?

Så om han har flyskrekk, kjøpt setet der det er best å sitte så skal han bare drite i det og flytte seg pga et barn?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Kan noen fortelle meg. For jeg skjønner virkelig ikke.

Hva er det som er så vanskelig med å bytte sete? 

Om du sitter i rad 6 eller 12, hva spiller det for rolle? 

Anonymkode: ddbe5...cb7

Noen har betalt for ekstra benplass. Noen som meg har flyskrekk, er ikke bare å bytte da.

Anonymkode: 71bad...148

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så om han har flyskrekk, kjøpt setet der det er best å sitte så skal han bare drite i det og flytte seg pga et barn?

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen har betalt for ekstra benplass. Noen som meg har flyskrekk, er ikke bare å bytte da.

Anonymkode: 71bad...148

Om det er så rigid. Hva gjør dere da i TS sin situasjon? Reservasjonen deres er slettet og flyselskapet bryr seg ikke og dere er plassert random. Jeg lurer oppriktig. 

Anonymkode: ba192...3ea

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om det er så rigid. Hva gjør dere da i TS sin situasjon? Reservasjonen deres er slettet og flyselskapet bryr seg ikke og dere er plassert random. Jeg lurer oppriktig. 

Jeg er ikke den over, men en venninne av meg droppet å fly pga dette og kjøpte ny billettt til flere tusen. 

Anonymkode: 4bef2...318

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Ungen sitter på sin plass, mor sitter på sin plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er rart at ikke kabinpersonalet tok ansvar. Hvis det var flyselskapet som rotet til setereservasjonen, så må jo de rydde opp da. Tror mange flytter seg lettere hvis det er en ansatt som spør enn en passasjer. Også må jo selvsagt flyselskapet rydde opp økonomisk for de som har betalt for et sete, men ikke får det. Det er jo der problemet ligger for mange. Man har gjerne betalt flere hundre kroner for å sitte akkurat der, også er det forventet at man bare skal flytte seg uten å få kompensasjon for det. Man har bestilt en vare som man ikke får, og det skal man liksom bare godta med et smil. Hvor ellers fungerer det sånn? «Beklager, jeg vet du har bestilt og betalt for mat her på restauranten, men vi har litt lite folk på jobb i dag og nå kom det en hel barnehage som er veldig sultne. Det gjør vel ingenting om du ikke får maten din?» Kan man ikke levere varen, så må man jo få tilbake pengene sine, i hvert fall. 

Det er dessverre en «kjent taktikk» blant småbarnsforeldre å droppe å betale for setereservasjon, for «barna våre kan jo ikke sitte alene uansett, så kabinpersonalet/andre passasjerer fikser det for oss». Det har vært diskutert her på forumet mange ganger, og selv om selvsagt ikke alle gjør det - så gjør nok dette at folk er litt mindre hjelpsomme enn de kunne vært.

Men mest handler det nok om å ikke få en vare man har betalt for. Jeg tenker at flyselskapene burde rydde i praksisen sin. Det burde ikke være lov å bestille uten setereservasjon hvis man reiser med barn under en viss alder. Og blir det rot av en eller annen grunn, må selvsagt kabinpersonalet flytte folk - men enkelt og raskt betale tilbake det setereservasjon kostet. Eller i det minste kompensere med en gratis brus eller noe slikt. 

Jeg hadde nok sagt ja til å bytte for barnets skyld, men jeg hadde jo blitt sur for å ikke få varen jeg hadde betalt for. Og jeg hadde definitivt foretrukket at kabinpersonalet spurte.

Anonymkode: 8a88f...f5f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Forbanna skrev:

Ungen sitter på sin plass, mor sitter på sin plass. 

Jeg tenkte ikke på TS. Jeg tenkte på dere som hadde betalt setereservasjon fordi dere ønsket en bestemt plass (og dermed ikke kunne flytte dere, selv ikke for at et lite barn skulle slippe å sitte alene).

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tenkte ikke på TS. Jeg tenkte på dere som hadde betalt setereservasjon fordi dere ønsket en bestemt plass (og dermed ikke kunne flytte dere, selv ikke for at et lite barn skulle slippe å sitte alene).

Ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet.. Hvis man ikke vil flytte seg, så blir man sittende i sitt eget sete 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Forbanna skrev:

Ikke sikker på om jeg skjønner spørsmålet.. Hvis man ikke vil flytte seg, så blir man sittende i sitt eget sete 

Hun mener hva du gjør om du har bestilt sete på forhånd, og det er noe galt med reservasjonen og du ikke får sitte der du hadde bestilt/sammen med reisefølget. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun mener hva du gjør om du har bestilt sete på forhånd, og det er noe galt med reservasjonen og du ikke får sitte der du hadde bestilt/sammen med reisefølget. 

Da sitter du selvfølgelig der flyselskapet sier du skal sitte. I ditt sete. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Forbanna skrev:

Da sitter du selvfølgelig der flyselskapet sier du skal sitte. I ditt sete. 

Og barnet da? Forstår godt om en 3-4 åring ikke vil sitte ved en fremmed i flere timer. 

Anonymkode: 3eb4e...df9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tråd... Når jeg og samboer reiser bestiller vi alltid billetter så vi får sitte sammen. Han er redd for å fly, og vi trenger begge god nok benplass pga høyde. Dette betaler vi ekstra for, og ønsker selvfølgelig ikke å bytte plass med noen bare fordi de ikke har bestilt plasser sammen. Det er faktisk ikke vårt problem. 

Anonymkode: 7620b...465

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og barnet da? Forstår godt om en 3-4 åring ikke vil sitte ved en fremmed i flere timer. 

Anonymkode: 3eb4e...df9

Flere timer? Var ikke dette fra Danmark til Norge? Synes du skal bytte flyselskap hvis den turen tar deg timesvis. 

Man kan selvfølgelig spørre kabinpersonell om man kan bytte, men sier de at det ikke går så blir man pent sittende.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.12.2019 den 19.45, WhisperingWind skrev:

Du sørger for å reservere seter som alle andre....

Også kan du leser trådene ordentlig før du poster......

Anonymkode: 81e18...534

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en tråd... Når jeg og samboer reiser bestiller vi alltid billetter så vi får sitte sammen. Han er redd for å fly, og vi trenger begge god nok benplass pga høyde. Dette betaler vi ekstra for, og ønsker selvfølgelig ikke å bytte plass med noen bare fordi de ikke har bestilt plasser sammen. Det er faktisk ikke vårt problem. 

Anonymkode: 7620b...465

Javel. Og hvis det skjer en feil i systemet så dere ikke får disse plassene alikevel, hva gjør dere da? Folk ass, blir helt matt. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel. Og hvis det skjer en feil i systemet så dere ikke får disse plassene alikevel, hva gjør dere da? Folk ass, blir helt matt. 

Dette skjer så sjeldent at de fleste aldri opplever det.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...