Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄

Anonymkode: 3808e...bc5

Og problemet er? ;)

Jeg kjefter ikke på mennesker for ting fe ikke har gjort, og forventer faktisk at dette også gjelder barn. 

Og nei, dette er ikke en "ungen min er perfekt og gjør aldri noe galt-post", i det konkrete tilfellet var det en tredjepart som fortalte at barnet mitt var uskyldig. 

Anonymkode: c5a38...588

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har forstått det sånn at Ts faktisk hadde bestilt plasser til seg og barnet, men så hadde det skjedd en feil slik at de ikke fikk sitte sammen. Og at de hadde spurt flyvertinnen om hjelp, men hun hadde ikke tid til å ordne opp. 

Så hva gjør man da? Da må man håpe at noen har litt medfølelse og er villige til å ta hensyn til barnet. Det er det tydeligvis mange som ikke er villige til da. 

Anonymkode: ae4bb...e92

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har forstått det sånn at Ts faktisk hadde bestilt plasser til seg og barnet, men så hadde det skjedd en feil slik at de ikke fikk sitte sammen. Og at de hadde spurt flyvertinnen om hjelp, men hun hadde ikke tid til å ordne opp. 

Så hva gjør man da? Da må man håpe at noen har litt medfølelse og er villige til å ta hensyn til barnet. Det er det tydeligvis mange som ikke er villige til da. 

Nei, man forventer visst at alle skal ta hensyn til en, men skal ikke utvise noe hensyn tilbake 😁

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, man forventer visst at alle skal ta hensyn til en, men skal ikke utvise noe hensyn tilbake 😁

Javel? 

Hvordan viste ikke Ts hensyn her da? 

Er det rett og slett det at hun spurte om noen ville bytte plass som er problemet? Er det ikke greit å gjøre det, uansett hvordan situasjonen er? Eller er det problematisk fordi hun er småbarnsmor og andre folk ikke er villige til å vise hensyn nettopp fordi hun er småbarnsmor? Jeg skjønner ikke. Er det annerledes hvis et eldre par spør om setebytte på grunn av helsemessige årsaker for eksempel? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den holdningen her Er så klassisk. «Fuck alle andre, jeg tar ikje hensyn til noen»

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Hvorfor skal alle rundt ta hensyn til oss småbarnsforeldre, å ha barn er noe vi har valgt selv! 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel? 

Hvordan viste ikke Ts hensyn her da? 

Er det rett og slett det at hun spurte om noen ville bytte plass som er problemet? Er det ikke greit å gjøre det, uansett hvordan situasjonen er? Eller er det problematisk fordi hun er småbarnsmor og andre folk ikke er villige til å vise hensyn nettopp fordi hun er småbarnsmor? Jeg skjønner ikke. Er det annerledes hvis et eldre par spør om setebytte på grunn av helsemessige årsaker for eksempel? 

Jeg snakker ikke om ts. 

Men om alle andre.

"Hey, er ikke mitt problem at folk velger å få barn/bli gamle/få sykdommer, jeg tar kun hensyn til meg selv, og driter i alle andre. MEN GUD FORBY at småbarnsforeldrene/de gamle/mennesker med helseproblemer skal ta hensyn til seg selv, DE SKAL NEMLIG TA HENSYN TIL MEG!"

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Tingeling89 skrev:

Hvorfor skal alle rundt ta hensyn til oss småbarnsforeldre, å ha barn er noe vi har valgt selv! 

Nei, hvorfor skal man gidde å være medmenneskelig, hjelpe de som trenger en ekstra hånd? 

Oppdragelse kalles det. Noe mange tydeligvis har gått glipp av 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker ikke om ts. 

Men om alle andre.

"Hey, er ikke mitt problem at folk velger å få barn/bli gamle/få sykdommer, jeg tar kun hensyn til meg selv, og driter i alle andre. MEN GUD FORBY at småbarnsforeldrene/de gamle/mennesker med helseproblemer skal ta hensyn til seg selv, DE SKAL NEMLIG TA HENSYN TIL MEG!"

Dette skjønte jeg ikke noe av 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.12.2019 den 13.55, AnonymBruker skrev:

Dette må jo være tull, når du allerede på forhånd hadde ordnet med setebestilling, men DE slettet det!? Klagesak!

Anonymkode: 692cf...1e9

På 30.12.2019 den 14.11, AnonymBruker skrev:

Generelt sett synes jeg reservering av seter er en uting. Burde være en selvfølge at reservering av seter ikke går ut over reisen til små barn. Det er ikke foreldrene man prioriterer, det er barna. Det er ikke barnas skyld at de er barn, eller at foreldrene deres har dårlig råd.

Anonymkode: c3025...e8e

TS har vært vag hva reservasjonen gjelder.  Hun har kun sagt at det "ble noe tull med billettene og at de ble slettet og nye utstedt." Altså ikke konkret at alt var i skjønneste orden og deretter kaos.  

Til siste.  Har ikke foreldre råd til å reservere seter til sine barn er buss et alternativ.  

Fjernet sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor skal man gidde å være medmenneskelig, hjelpe de som trenger en ekstra hånd? 

Oppdragelse kalles det. Noe mange tydeligvis har gått glipp av 

Der har du kjernen av saken. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjønte jeg ikke noe av 🙈

Hva skjønner du ikke? 

Holdningene i denne tråden skremmer meg. Mennesker som ikke orker å ta det fnugg hensyn til andre mennesker pga diverse årsaker, men de samme hensynsløse menneskene forventer samtidig at alle andre skal ta hensyn til de pga diverse årsaker. Det er så dobbeltmoralskt

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha byttet sete for at forelder og barn fikk plass sammen å flyet. Reiser meg også opp på kollektivtransport for barn og gravide. Prøver generelt sett å ta hensyn til andre.

Likevel må jeg innrømme at jeg til tid og annen irriterer meg over småbarnsforeldre som mener de er viktigere enn alle andre, at deres behov kommer først. Dette gjelder jo ikke alle, men enkelte oppfører seg slik. Så jeg tar hensyn til barn, men jeg skulle ønske at en del småbarnsforeldre oftere kunne ta hensyn til de uten barn. Man drar feks ikke til Thailand for barna sin skyld, de har det like gøy i Sverige hvor man kan kjøre bil. En 4-åring bryr seg ikke om gourmetmat, Egon er vel så bra. Foreldre tar ofte valg for egen interesse, og tar egentlig verken hensyn til egne barn eller andre rundt seg. Tror det er årsaken til den intense responsen som kommer i slike tråder, selv om kanskje ikke Ts er en av disse. Akkurat som at ikke alle barnløse er drittsekker fordi enkelte ikke vil gi fra seg flysetet sitt, av ulike årsaker. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flyskrekk og er derfor ikke flyttbar, alternativet mitt er å forlate flyet. Bruker mye energi på en slik tur. Jeg hadde ikke enset om det satt en unge alene i nabosetet.

Men jeg har en kompis som gjerne flytter seg for andre, så lenge de tilbyr han noe å spise eller drikke. Har man havnet der at man ikke får sitte sammen tenker jeg det er naturlig å kompensere den som er så grei å flytte seg på et eller annet vis.

Anonymkode: 26a73...fbd

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man havnet der at man ikke får sitte sammen tenker jeg det er naturlig å kompensere den som er så grei å flytte seg på et eller annet vis.

Hvis det lugger litt kan man alltids tilby seg å betale mellomlegget mellom egen og bytteobjektets billett.

Endret av Whistler
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har flyskrekk og er derfor ikke flyttbar, alternativet mitt er å forlate flyet. Bruker mye energi på en slik tur. Jeg hadde ikke enset om det satt en unge alene i nabosetet.

Men jeg har en kompis som gjerne flytter seg for andre, så lenge de tilbyr han noe å spise eller drikke. Har man havnet der at man ikke får sitte sammen tenker jeg det er naturlig å kompensere den som er så grei å flytte seg på et eller annet vis.

Rart det der, at ALLE som er ute og flyr stadig vekk har flyskrekk 😂

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rart det der, at ALLE som er ute og flyr stadig vekk har flyskrekk 😂

Ja, eller så har de alle mulige slags skjulte lidelser 🤔

Anonymkode: 98d99...27d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Jytte skrev:

Jeg bestiller alltid vindusplass, enten helt framme eller bak. Da får jeg kaffen min raskere. Er også viktig hvilken side jeg har vindusplassen, avhengig av hvor turen går. Jeg vil ha med meg det beste fra når flyet lander, så sær er jeg

Det skal mye til for at jeg ville byttet til en plass i midten, kanskje mellom to omfangsrike mennesker.

Ble forespurt en gang og sa nei. Det var tydelig at den voksne ikke hadde bestilt sete til sin gjeng med 10-14 åringer. Par av dem ble likevel sittende ved siden av meg, uten noen sure miner. Jeg sa nei etter å ha spurt hva jeg fikk i bytte, og det var en plass i midten. Noen andre byttet sine midtseter. Om en mor med et lite barn hadde spurt, ville jeg vurdert det litt annerledes, men først ventet og sett om noen med midtsete tilbød seg. 

Men nå var ikke dette situasjonen. Det var snakk om å bytte midtsetet fra rad 6 til 7 eller fra rad 8 til 7. Så prøvde jeg tilsvarende med vindussete, spurte de rett foran og rett bak. 

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Whistler skrev:

Det er en del ting som lugger i denne historien. Hvilket flyselskap reiste du med?  Hva var flytiden?  Fikk du med lite barn som medpassasjer gå på i frste pulje?  Det er fort gjort å skylde på en uskyldig tredjepart om dette er en sak mellom deg og flyselskapet.

Det er mye som lugger her. 

I HI opplyser ikke TS noe om evt. setereservasjon. Det at hun "selvfølgelig" hadde bestilt dette, dukker opp kun etter at mange har svart at hun burde takke seg selv fordi hun ikke hadde ordnet med reservasjon. 

Jeg flyr mye, og har opplevd mange ganger at barnefamilier formelig griner seg til seter og setebytte. Fordi de (av ulike grunner, mesteparten økonomiske) ikke selv har ordnet med setereservasjon. 

Anonymkode: 251f5...f8b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Whistler skrev:

TS har vært vag hva reservasjonen gjelder.  Hun har kun sagt at det "ble noe tull med billettene og at de ble slettet og nye utstedt." Altså ikke konkret at alt var i skjønneste orden og deretter kaos.  

Til siste.  Har ikke foreldre råd til å reservere seter til sine barn er buss et alternativ.  

Ok, her er hele den uinteressante historien, siden du mistenkeliggjør meg: Alt var i skjønneste orden. Setene var reservert og betalt for. Så viste det seg at siden jeg hadde endret på billettene mine for noen måneder siden så stod vi  oppført på to flyvninger, den gamle var ikke slettet. Dette ble det masse krøll med da vi skulle sjekke inn, for hun fikk oss ikke slettet fra de gamle billettene. Hun endte opp med å måtte slette hele reisen fir så å booke oss inn på riktig fly på nytt. Da var det ikke lenger ledig plass ved siden av hverandre og vi endte opp med separate billetter. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Lillfrid skrev:

Herlighet for en holdning. I disse juletider må det da være innafor å reise til eventuelle besteforeldre som bor i en annen del av landet for å feire jul. 

Hele denne tråden var trist lesning. Det er helt tydelig at toleransen for andres barn og gråt har blitt minimal de siste årene. Hva skjedde med "it takes a village to raise a child"? Disse barna er Norges fremtid, og skal forhåpentligvis vokse opp til å bli oppegående voksne. Hvis de ikke får tilegne seg sosiale ferdigheter og kulturelle normer gjennom å ta del i samfunnet, så vil de gå glipp av viktig lærdom og mangle følelsen av å være en del av fellesskapet. Når du blir eldre kan det være at du blir avhengig av nettopp disse barna, kanskje det er du som trenger å bli tatt hensyn til. Hele livet handler om å gi og ta, vær raus når du har mulighet, og ta imot hjelp når du trenger det. 

Det er trist at flertallet av de reisende stenger verden ute, og vier hele oppmerksomheten til mobil og hodetelefoner. Folk ser ikke lengre enn sin egen nese. Et kaldt samfunn 

Så må man lære ungene å oppføre seg. Dagens foreldre bryr seg jo ikke med å snakke til ungene lengre og hvertfall ikke gi konsekvenser. Slike foreldre er bare tilskuere til det ungene måtte finne på.

Anonymkode: 0c948...2c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...