AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #261 Del Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Generelt sett synes jeg reservering av seter er en uting. Burde være en selvfølge at reservering av seter ikke går ut over reisen til små barn. Det er ikke foreldrene man prioriterer, det er barna. Det er ikke barnas skyld at de er barn, eller at foreldrene deres har dårlig råd. Barn burde ikke tvinges til å sitte alene ved siden av en løk som nekter bytte sete fordi det er «favorittsetet» hans. Heldigvis kjenner jeg ingen mennesker som tenker som dette. De er nok av samme ulla som krangler i kommentarfeltet på nettavisen. Anonymkode: c3025...e8e Hvis man har råd til å fly har man også råd til å reservere sete, så mye koster det ikke. Hos mange flyselskaper er det også gratis. Anonymkode: 4bef2...318 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. desember 2019 #262 Del Skrevet 30. desember 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan da for snabla ikke kreve at andre skal bytte sete med deg bare fordi du har klemt ut en unge. Anonymkode: 3808e...bc5 Tror vel ikke hun har krevd noe som helst. Selv hjelper jeg til med glede om jeg kan gjøre ting enklere for andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #263 Del Skrevet 30. desember 2019 Just now, Dævendøtte said: Tror vel ikke hun har krevd noe som helst. Selv hjelper jeg til med glede om jeg kan gjøre ting enklere for andre. Hun er muggen fordi hun ikke kan diktere folk rundt som hun selv føler for. Og så er hun sur fordi stakkaren hun tvang ut av setet sitt, reagerte. Anonymkode: 3808e...bc5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 30. desember 2019 #264 Del Skrevet 30. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er muggen fordi hun ikke kan diktere folk rundt som hun selv føler for. Og så er hun sur fordi stakkaren hun tvang ut av setet sitt, reagerte. Anonymkode: 3808e...bc5 Var litt heldigere jeg da, de to gangene jeg har byttet sete for å være snill. Ble henvist til første klasse jeg, noe jeg ikke visste da jeg sa ja til å bytte. Jeg klarer ikke helt å lese om muggenhet og diktatur, men skriftspråket kan jo oppfattes forskjellig. Tenker også at det kan være ekstremt stressende å reise med små barn, ser fortsatt ingen grunn til å ikke hjelpe TS om jeg var på samme fly. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #265 Del Skrevet 30. desember 2019 Tråder som dette gjør at jeg går fra å ta hensyn til andre og å tilpasse meg de som trenger litt ekstra hjelp i samfunnet, til å gi faen. Så neste gang dere egoister sukker oppgitt over at mennesker rundt dere (ironisk nok) ikke gidder å ta hensyn: dere har kun dere selv å takke. Hvorfor skal jeg ta hensyn til deg når du gir faen i alle andre rundt deg? Anonymkode: c5a38...588 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #266 Del Skrevet 30. desember 2019 Just now, Dævendøtte said: Var litt heldigere jeg da, de to gangene jeg har byttet sete for å være snill. Ble henvist til første klasse jeg, noe jeg ikke visste da jeg sa ja til å bytte. Jeg klarer ikke helt å lese om muggenhet og diktatur, men skriftspråket kan jo oppfattes forskjellig. Tenker også at det kan være ekstremt stressende å reise med små barn, ser fortsatt ingen grunn til å ikke hjelpe TS om jeg var på samme fly. Du byttet sete fordi du ville, og det var jo pent gjort av deg. Men du hadde også rett til å si nei hvis du ville, og det er der noen av oss ikke blir helt enige. Hadde du rett til å si nei til å bytte, uten at det hadde betydd at du var uintelligent? Anonymkode: 3808e...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 30. desember 2019 #267 Del Skrevet 30. desember 2019 Vet du hva, ts, jeg tror ikke dette handler om at folk ikke liker barn eller at de ikke bryr seg om sine medmennesker, men at folk flest er dritt lei av alle idiotene der ute. Du vet, de som lyver og lurer og spekulerer i å ikke reservere seter fordi det er jo å mye billigere å bare be noen andre flytte seg. Jeg har flyttet meg for andre på fly to ganger, og etter siste gang blir det ikke flere. Første gang hadde systemet gitt to personer det samme sete, meg som var alene og en i et reisefølge på tre. Selvsagt flyttet jeg meg, og som takk fikk jeg både en seterad alene og all drikke gratis. Andre gang ble jeg og mitt reisefølge spurt om å flytte til identiske seter, bare noen rader bort. Det viste seg fort at personen som spurte løy, det følger hadde spredte seter. Heldigvis ordnet flyvertinnen opp og vi fikk tilbake de opprinnelige setene våre. Etter den gangen flytter jeg meg ikke igjen. Ikke fordi det er så viktig for meg å sitte i et bestemt sete, men fordi jeg ikke gidder å gjøre det mulig for idiotene å spille spillet sitt. Og jeg tror ikke jeg er den eneste som har møtt sånne mennesker, jeg tror heller det er situasjoner den typen mennesker setter oss i som gjør at det virker som vi bryr oss mindre. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #268 Del Skrevet 30. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Snakket han med seg selv hele turen? Og så høyt at du hørte det på en helt annen plass i flyet? Anonymkode: 4bef2...318 🙄 Anonymkode: 98d99...27d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #269 Del Skrevet 30. desember 2019 De fleste mødre havner i en bobble og sin egen verden når de får barn. En mor elsker jo alltid sitt barn, uansett hvor ille barnet er. Så er nok mange mødre som kunne våknet opp litt å se hvordan de turer frem i verden, du skal ikke ha noen fordel i livet selv om du velger å få barn. Selv har jeg 2, å orker ikke krangle med andre for at jeg skal få min vilje. I denne situasjonen ville jeg spurt den som var sjef i kabinen om de ville spørre på høyttaler om noen ville byttet sete så jeg fikk sitte med mitt barn. På en annen side, min sønn på 7år satt alene med 2 voksne på en 3 timers flytur. Hadde godt selskap av en eldre kvinne ved siden av seg, han omtalte turen som helt topp! Kunne ikke se noe problem med å sitte alene på et fly. Anonymkode: 72cc7...23d 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2019 #270 Del Skrevet 30. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk tildelt flyseter litt fra hverandre, og jeg reiser med et barn alene. Spurte pent om noen kunne tenke seg å flytte seg, men svarene var alt fra plent nei til syting og klaging ( setene var identiske, midtsete mot midtsete). Skulle så legge en bagg i hattehyllen, men der var det tilnærmet fult Og noen skyntet seg å legge i før meg, så da skal jeg i tillegg til å ha kontroll på barnet dra langt bak i flyet og hente den. blir så oppgitt av at folk ikke tar hensyn. Selv tenker jeg at jeg alltid tar hensyn til de jeg tenker trenger det. Dette var et fly med stort sett nordmenn, og det er så typisk... Anonymkode: ce59f...d71 Da har du lært at neste gang gjør du som vi andre som reiser med barn 1) Betal for å få sitte samlet 2) Gi beskjed ved gate slik at dere kommer i første pulje ombord 3) Ha et absolutt minimum av håndbagasje Det å ta hensyn går begge veier 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2019 #271 Del Skrevet 30. desember 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes folk skal ta hensyn til småbarnsforeldre. Merkelig hvor egoistisk man blir når man passerer 50 og glemmer egen småbarnstilværelse. Er faen meg INGEN som føler seg så entitled uten grunn enn folk i 50-60-årsalderen. Forstår jo egentlig unge folk, de vet ikke bedre, men godt voksne? Mange råtne egg der i gården, gitt. Skal jo bli kjekt når det bare er roboter og importarbeidskraft med dårlig norsk som skal tørke dem i ræva. Anonymkode: 95e05...5d8 Nice Try. Drittsekk er finnes i alle aldersgrupper 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #272 Del Skrevet 30. desember 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men det er det du hinter til med å si at ALT de gjør er fryktelig galt. Og jo, ting må enkelte ganger settes på spissen for at folk skal forstå. Anonymkode: 98d99...27d Hvor har jeg skrevet at ALT de gjør er fryktelig galt? Og hvem er de? Alle småbarnsforeldre? For det har jeg heller aldri sagt, heldgivis et fåtall som gjør slike ting! Anonymkode: 459f4...903 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #273 Del Skrevet 30. desember 2019 7 minutter siden, Fru Uperfekt skrev: Da har du lært at neste gang gjør du som vi andre som reiser med barn 1) Betal for å få sitte samlet 2) Gi beskjed ved gate slik at dere kommer i første pulje ombord 3) Ha et absolutt minimum av håndbagasje Det å ta hensyn går begge veier Så var det dette med å lese hele tråden før man kommer med oppgulp. Anonymkode: 3eb4e...df9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #274 Del Skrevet 30. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Så var det dette med å lese hele tråden før man kommer med oppgulp. Anonymkode: 3eb4e...df9 Folk har lov til å svare uten å ha lest alle femten sidene. Slutt å syt. Anonymkode: 3808e...bc5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #275 Del Skrevet 30. desember 2019 Dere som mener at barn er alles ansvar : la det gjelde meste gang ungen din gjør noe den ikke skal og jeg sier i fra. Si takk, og ikke klikk i vinkel. Dette skal gjelde den veien også, om dere mener det- ikke bare når dere trenger noe. Anonymkode: 42b30...058 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #276 Del Skrevet 30. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som mener at barn er alles ansvar : la det gjelde meste gang ungen din gjør noe den ikke skal og jeg sier i fra. Si takk, og ikke klikk i vinkel. Dette skal gjelde den veien også, om dere mener det- ikke bare når dere trenger noe. Anonymkode: 42b30...058 Og det er helt greit det - så lenge barnet mitt faktisk har gjort noe galt. Har opplevd å bli kjeftet på av en eldre herremann pga "uoppdragne barn" når barnet mitt tilfeldigvis var på et crime scene, men ikke hadde gjort noe galt. Jeg forventer faktisk at du har fått med deg situasjonen før du irettesetter barnet mitt. Anonymkode: c5a38...588 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #277 Del Skrevet 30. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Og det er helt greit det - så lenge barnet mitt faktisk har gjort noe galt. Har opplevd å bli kjeftet på av en eldre herremann pga "uoppdragne barn" når barnet mitt tilfeldigvis var på et crime scene, men ikke hadde gjort noe galt. Jeg forventer faktisk at du har fått med deg situasjonen før du irettesetter barnet mitt. Anonymkode: c5a38...588 🙄 Anonymkode: 3808e...bc5 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2019 #278 Del Skrevet 30. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De fleste mødre havner i en bobble og sin egen verden når de får barn. En mor elsker jo alltid sitt barn, uansett hvor ille barnet er. Så er nok mange mødre som kunne våknet opp litt å se hvordan de turer frem i verden, du skal ikke ha noen fordel i livet selv om du velger å få barn. Selv har jeg 2, å orker ikke krangle med andre for at jeg skal få min vilje. I denne situasjonen ville jeg spurt den som var sjef i kabinen om de ville spørre på høyttaler om noen ville byttet sete så jeg fikk sitte med mitt barn. På en annen side, min sønn på 7år satt alene med 2 voksne på en 3 timers flytur. Hadde godt selskap av en eldre kvinne ved siden av seg, han omtalte turen som helt topp! Kunne ikke se noe problem med å sitte alene på et fly. Anonymkode: 72cc7...23d Men er det ok å la andre måtte ta seg av ditt barn? Hva om barnet blir usikker og redd? Plutselig turbulens feks. Og hva om sidemannen ikke vil prate og høre på masingen til ungen din? Anonymkode: 7b964...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 30. desember 2019 #279 Del Skrevet 30. desember 2019 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så var det dette med å lese hele tråden før man kommer med oppgulp. Anonymkode: 3eb4e...df9 Beklager at jeg fornærmet deg, ja jeg er skyldig i at jeg ikke gadd lese gjennom alle innlegg og heller tok meg friheten til å svare TS hovedinnlegg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jytte Skrevet 30. desember 2019 #280 Del Skrevet 30. desember 2019 (endret) Jeg bestiller alltid vindusplass, enten helt framme eller bak. Da får jeg kaffen min raskere. Er også viktig hvilken side jeg har vindusplassen, avhengig av hvor turen går. Jeg vil ha med meg det beste fra når flyet lander, så sær er jeg. Det skal mye til for at jeg ville byttet til en plass i midten, kanskje mellom to omfangsrike mennesker. Ble forespurt en gang og sa nei. Det var tydelig at den voksne ikke hadde bestilt sete til sin gjeng med 10-14 åringer. Par av dem ble likevel sittende ved siden av meg, uten noen sure miner. Jeg sa nei etter å ha spurt hva jeg fikk i bytte, og det var en plass i midten. Noen andre byttet sine midtseter. Om en mor med et lite barn hadde spurt, ville jeg vurdert det litt annerledes, men først ventet og sett om noen med midtsete tilbød seg. Endret 30. desember 2019 av Jytte 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå