Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy faen jeg er så enig med deg. På Gardermoen så har de to rulledører etter hverandre ved utgangen. I mellom disse dørene er et lite rom hvor man kan stå før man går inn i neste rulledør.

Jeg sto der med min 16 mnd gamle sønn sovende på skulderen mens vi ventet på taxi igår. Klokken var 23 og han var så trøtt at han sovnet før vi rakk på kle på han. Derfor sto jeg i inngangen slik at han ikke frøs mens jeg ventet på taxi. 

Like før taxien kom, kom en mann i 60/70-årene bak meg. Han gikk rett i skulderen min med et hardt «flytt deg», slik at barnet mitt våknet. Barnet mitt fikk altså mannen rett i ansiktet. Det var god plass til å gå forbi meg, hvertfall 1,5 meter, men han skulle altså rett frem hvor jeg sto. Ble helt satt ut, barnet begynte å gråte, og mannen gikk videre ut med kofferten sin etter seg. Så kom kona «skal du bare stå her i veien eller skal du gå ut kanskje???». 

Det var ingen andre enn oss der, for flyplassen var stengt og vi sto oppe ved avreise. Må igjen presisere at det var god plass ved siden av meg. Hun snøftet, så gikk hun videre etter mannen. Jeg sa «møkkakjerring» med lav stemme slik at hun ikke skulle høre meg, men da hadde taxisjåføren ankommet og han så stygt på det gamle paret i det de gikk forbi. 

Angrer på at jeg ikke sa noe. Det var så utrolig unødvendig gjort å gå rett i oss når det var tydelig at barnet sov på meg.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarte på kommentar om at alle ler av meg. Det er minst 66 som er enig med meg. 

Følg med. 

Anonymkode: 3808e...bc5

De 5581 andre som har lest tråden ler. For alle svarene dine hyler opp om veldig ung barnløs uten noe som helst livserfaring eller erfaring med barn 🙄

Anonymkode: 49595...664

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg trodde også de skulle forsikre meg om at vi selvfølgelig fikk sitte sammen, men nei, « vi kan spørre, men ikke tvinge noen» var svaret fra flyselskapet.

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Ikke overrasket. Satt på andre siden av gangen fra en mor som reiste alene med spedbarn. Hun hadde hendene fulle hele flyturen og fikk ikke i seg hverken vått eller tørt på 2-3 timer. Hun ammet gjennom hele serveringen, og ingen av flyvertinnene tilbød henne vann, eller noe som helst.

Spurte om hun hadde med vann i stelleveska, nei sa hun. Callet på flypersonalet og spurte på hennes vegne om de kunne hente litt å drikke til henne, så kunne jeg hjelpe henne å holde. Kom bort en ung svensktalende som bare smilte dumt. Ikle noe vann. Ingenting. Hun skjønte overhode ikke hva vi sa hverken jeg eller moren. Helt oblivious....

tenkte med gru på hvor tørst jeg var når jeg selv ammet. 

Det er faktisk ingen som forstår, som ikke har vært der selv.....

Anonymkode: e1b9b...0b0

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde sporenstreks bytta sete, for jeg er såpass egoistisk at jeg overhodet ikke hadde hatt lyst til å ha ansvar for andres barn på en flytur! 😂 

Jada, man kan påstå at foreldre og flyselskap har ansvar, men så lenge den ungen sitter ved siden av meg er det faktisk mitt problem om ting skjer og ungen trenger hjelp...

Anonymkode: dd155...05f

Grunnen til du flytter deg er irrelevant så lenge du gjør det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, i motsetning til alle her, så bytter jeg gledelig med noen dersom de blir splittet. Har de barn, så er det bedre at jeg splittes fra mannen min. Hallo. Det er ikke alle småbarnsfamilier som har råd til den ekstra hundrelappen per setereservering. Jeg har i tillegg flyskrekk, og gråter hele turen, og ville likevel gitt bort setet mitt. Det er ikke alltid egoisme som gjør at man ikke reserverer sete på forhånd. 

Anonymkode: c3025...e8e

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Interessant at du mener jeg ikke har lov til p uttale meg bare fordi du har en annen mening. Voksent. 

Det er manglende kunnskap som er problemet. Som om jeg som jobber innen administrasjon skulle gå til en kirurg å fordømme operasjonsteknikken. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte her er utrolig frekke...Er 19 år og hadde gjerne byttet sete i en slik situasjon! Selvom jeg har bestilt reservert sete er det bedre at en liten unge får være med moren sin. Har sosial angst, det å bytte sete ville vært en utfordring jeg gjerne kunne tatt! Hører jo bare musikk/podcast eller sover på flyturer...så hadde ikke gjort meg noe om jeg kom bort fra mine nære....

Anonymkode: b0180...de9

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 god grunn til at små barn IKKE skal sitte alene på fly: dersom en ulykke skulle inntreffe, hvem skal da hjelpe barnet om foreldrene sitter på andre siden av flyet? Tenker ikke folk på sånt? Jeg ville mye heller byttet sete enn å få ansvaret for et barns liv dersom noe skulle skje. 

Og hallo folkens, dere kan virkelig ikke være så trangsynte at dere mener en 4 åring skal klare å «sitte et par timer alene»...?! Om disse «voksne folka med flyskrekk» som dere så fint drar opp gang på gang ikke kan bytte sete og sitte alene fra partner, åssen skal et 4 år gammelt barn klare å sitte alene? Vil nå tro barnet er minst like engstelig om h*n må sitte alene uten mor i et fly omringer av fremmede...

Jeg synes faktisk en mor skal kunne kreve hjelp i en slik situasjon, folk her er så latterlig egoistiske. Jeg har ikke unge selv, men har da full respekt for de som velger å få det og ville absolutt hjulet om jeg kunne, selvom jeg faktisk har flyskrekk. Det betyr jo ikke en dritt for meg å sitte alene på en liten flytur, men betyr jævlig mye for TS og barnet å kunne sitte sammen, i verste tilfelle kunne det faktisk vært snakk om liv og død under en eventuell nædssituasjon, å bytte plass er faen det minste man kan gjøre. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er manglende kunnskap som er problemet. Som om jeg som jobber innen administrasjon skulle gå til en kirurg å fordømme operasjonsteknikken. 

Kanskje jeg jobber i barnehage? Kanskje jeg er barnelege? Du aner ingenting om mitt kunnskapsnivå, du er bare sur fordi du ikke har andre argumenter enn å angripe meg. :fart2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man trenger uansett ikke noe som helst kunnskap for å forstå at du ikke kan bestemme at jeg skal flytte meg, når jeg sitter i mitt sete på fly. Kanskje det er du som har et problem her?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, rebony skrev:

1 god grunn til at små barn IKKE skal sitte alene på fly: dersom en ulykke skulle inntreffe, hvem skal da hjelpe barnet om foreldrene sitter på andre siden av flyet? Tenker ikke folk på sånt? Jeg ville mye heller byttet sete enn å få ansvaret for et barns liv dersom noe skulle skje. 

Og hallo folkens, dere kan virkelig ikke være så trangsynte at dere mener en 4 åring skal klare å «sitte et par timer alene»...?! Om disse «voksne folka med flyskrekk» som dere så fint drar opp gang på gang ikke kan bytte sete og sitte alene fra partner, åssen skal et 4 år gammelt barn klare å sitte alene? Vil nå tro barnet er minst like engstelig om h*n må sitte alene uten mor i et fly omringer av fremmede...

Jeg synes faktisk en mor skal kunne kreve hjelp i en slik situasjon, folk her er så latterlig egoistiske. Jeg har ikke unge selv, men har da full respekt for de som velger å få det og ville absolutt hjulet om jeg kunne, selvom jeg faktisk har flyskrekk. Det betyr jo ikke en dritt for meg å sitte alene på en liten flytur, men betyr jævlig mye for TS og barnet å kunne sitte sammen, i verste tilfelle kunne det faktisk vært snakk om liv og død under en eventuell nædssituasjon, å bytte plass er faen det minste man kan gjøre. 

Nettopp! I tillegg kan det vel neppe være særlig behagelig å sitte ved siden av en redd treåring hele turen, eller enda verre, en pratsom treåring. Treåringer stiller som kjent i gjennomsnitt 400 spørsmål daglig. 

Anonymkode: c3025...e8e

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje jeg jobber i barnehage? Kanskje jeg er barnelege? Du aner ingenting om mitt kunnskapsnivå, du er bare sur fordi du ikke har andre argumenter enn å angripe meg. :fart2:

Nei det gjør du ikke. Du har null erfaring med barn. Null, nada 😂 alle argumentene dine hyler av det 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger uansett ikke noe som helst kunnskap for å forstå at du ikke kan bestemme at jeg skal flytte meg, når jeg sitter i mitt sete på fly. Kanskje det er du som har et problem her?

Antageligvis. Jeg vet hva jeg prater om, ikke du. Du hadde byttet sete om det var jeg som var der 😂 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Antageligvis. Jeg vet hva jeg prater om, ikke du. Du hadde byttet sete om det var jeg som var der 😂 

Endelig. Det fant vi sannelig noe vi kan være enig i: den siste setningen din. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Endelig. Det fant vi sannelig noe vi kan være enig i: den siste setningen din. 

Haha, så greit! Årsaken er irrelevant så lenge du flytter deg så ungen får sitte med kjentfolk 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Haha, så greit! Årsaken er irrelevant så lenge du flytter deg så ungen får sitte med kjentfolk 

Å, jeg trodde vi bare snakket om deg, jeg. Ikke med en unge innblandet. 

Jeg hadde flyttet meg bort fra deg. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å, jeg trodde vi bare snakket om deg, jeg. Ikke med en unge innblandet. 

Jeg hadde flyttet meg bort fra deg. 

Kan leve fint med det. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt  setereservasjon, så ble det noe tull med billettene og se slettet billettene jeg hadde og gav meg nye som ikke var ved siden av hverandre. «Noen kommer helt sikkert til å bytte med deg når du reiser alene med barn» var beskjeden i skranken. vel nei, folk er rasshøl som bare tenker på seg selv. Det er visst SÅ ubfleilig å bytte til et tilsvarende sete. 

ts

Anonymkode: ce59f...d71

Da skjønner jeg godt at du reagerer. Dersom du allerede hadde reservert og det ble noe krøll. Her burde flyselskapet ordnet opp! 

Anonymkode: c7a77...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke synd på deg når du valgte å få barn.

Anonymkode: 4bef2...318

Hvor har hun sagt at det er synd i henne?

Anonymkode: c7a77...5d1

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva slags problemer så mange har med å være litt fleksible. Selvsagt hadde jeg latt forelder og barn sitte sammen. Som alenepappa 100% har jeg opparbeida meg litt ekstra empati, men jeg hadde tenkt det samme før også. Mitt inntrykk er at det først og fremst er middelaldrende folk med nedbetalt boliglån og gamle vestkantfruer som alltid kun tenker på seg og sitt, og tror at alt dreier seg dem. Jeg synes man skal være raus når det er barn inne i bildet, noe annet er skikkelig klysete.

Husker også da ekskona var høygravid, med få dager igjen til fødsel, og hun måtte stå på toget hele veien (og ja, det var svært godt synlig). Folk eier virkelig ikke anstendighet, men er mer opptatt av de dumme telefonene sine enn å bry seg om de rundt seg. Det gjelder for så vidt i mange sammenhenger.

Anonymkode: c3b38...79b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...