Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Far behøver assistanse på flyreiser, og folk som ikke behøvde assistanse, satt på setene reservert for handikappede og nektet å flytte seg...

Anonymkode: a3528...8bc

Og firmaer setter svensker som bare såvidt skjønner oslodialekt og ikke på noe vis evner å snakke norsk på kundeservice. Det er farlig nær diskriminering av både hørselshemmede, de med utydelig tale og de med kognitive utfordringer. For ikke å snakke om den delen av norges befolkning som ikke bor i Oslogryta. Prøv å få Gudrun på 90 til å legge om dialekten for å bli forstått, når hun allerede er sliten av reisen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Man ser her hvordan folk tenker. Kun på seg selv. Det er klart man bytter plass så mor og barn kan sitte sammen. Og tar hensyn til hverandre uavhengig av om man har barn eller ei. Man hjelper eldre og gravide med å løfte bagasje opp og ned. Man viser forståelse når barn gråter og man generelt er hyggelige mot folk rundt seg. Det skulle bare mangle. Og til dere som er så negative til barn generelt og mener at dersom barn ikke sitter tyst og knapt merkes bør de ikke være der: dere var barn selv en gang dere og, husk det. 

Anonymkode: 5f2ce...26d

Jeg valgte ikke å bli født, så det var ikke min feil at jeg var et barn. 

TS har grudd ut en unge med vilje, og så forventer hun at hele verden skal innrette seg etter henne. 

Det er ikke det samme. 

Anonymkode: 3808e...bc5

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke barnefamilier ta hensyn til oss som ønsker litt ro og fred? Hater unger som hyler på fly elsker dem ellers

Anonymkode: 248bd...5fa

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, ♥ skrev:

Og firmaer setter svensker som bare såvidt skjønner oslodialekt og ikke på noe vis evner å snakke norsk på kundeservice. Det er farlig nær diskriminering av både hørselshemmede, de med utydelig tale og de med kognitive utfordringer. For ikke å snakke om den delen av norges befolkning som ikke bor i Oslogryta. Prøv å få Gudrun på 90 til å legge om dialekten for å bli forstått, når hun allerede er sliten av reisen. 

Det er fordi svenskene med norskklingende navn får jobbene foran Ali og Fatima som kan flytende norsk.

Anonymkode: 98d99...27d

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde byttet sete med deg/med barnet.

Ellers tenker folk bare på seg selv i disse dager, så det må man bare bli vant til. Lettere sagt enn gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kan ikke barnefamilier ta hensyn til oss som ønsker litt ro og fred? Hater unger som hyler på fly elsker dem ellers

ALLE hater hyl og skrik fra unger. Hvis du syntes det er ille, skal jeg love deg det er 1000 ganger verre for foreldrene. Jeg er i alle fall på mitt mest stressede når jeg føler at barnet mitt sin atferd går ut over andre.

ts

Anonymkode: ce59f...d71

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan da for snabla ikke kreve at andre skal bytte sete med deg bare fordi du har klemt ut en unge. 

Her har vi dagens nordmenn i et nøtteskall. Det er først meg og så meg igjen. Sjarmerende.

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart det men hvorfor skal jeg plages av hyl og skrik fra DIN unge? som du velger å ta med på tur????

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

ALLE hater hyl og skrik fra unger. Hvis du syntes det er ille, skal jeg love deg det er 1000 ganger verre for foreldrene. Jeg er i alle fall på mitt mest stressede når jeg føler at barnet mitt sin atferd går ut over andre.

ts

Dette er så typisk småbarnsforeldre. 

«Du kan ikke vært trøtt for jeg er trøttere»

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde selvsagt  setereservasjon, så ble det noe tull med billettene og se slettet billettene jeg hadde og gav meg nye som ikke var ved siden av hverandre. «Noen kommer helt sikkert til å bytte med deg når du reiser alene med barn» var beskjeden i skranken. vel nei, folk er rasshøl som bare tenker på seg selv. Det er visst SÅ ubfleilig å bytte til et tilsvarende sete. 

ts

Det her kaller jeg for vesentlig informasjon som du burde ha skrevet i hovedinnlegget ditt! Ikke kommet med flere innlegg senere! Først hadde jeg tenkt å synes synd på deg, men nå gjør jeg ikke det likevel! Du skulle bare ha mast på flyvertinnene, gått til neste mann om den første forsvant! Du skulle også ha tatt det opp ved gaten rett før dere hadde ombordstigning!

Anonymkode: 058c9...d3f

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ts

Men det er jo ikke synd på deg når du valgte å få barn.

Anonymkode: 4bef2...318

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde booket med seterreservasjon  fremst på siste reise, og noen hadde tatt vårt seter til en som trengte reise hjelp. Vi har en 3 åring, og de hadde gitt oss 3 forskjellige seter. Samboer ble fly forbannet og tok 3 radern på andre siden. Så måtte de stakkarene bare ta våre seter. Flyvertinnene var sånn sett veldig service minded og sa at hun skulle forklare situasjon. Men jeg stoppet damen når vi kom ut av flyet og beklagde at vi hadde tatt setene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, loveli skrev:

Jeg hadde byttet sete med deg/med barnet.

Ellers tenker folk bare på seg selv i disse dager, så det må man bare bli vant til. Lettere sagt enn gjort.

Så bra. Da blir jeg den personen som ikke bytter sete hvis jeg ikke reiser alene. Hvis jeg reiser med min datter med et skjult handicap, nekter jeg å bytte sete da jeg da må være med henne. Når jeg reiser med fly og tog, sørger jeg for å ha ordnet setereservasjon før turen.

Anonymkode: 50b17...198

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her kaller jeg for vesentlig informasjon som du burde ha skrevet i hovedinnlegget ditt! Ikke kommet med flere innlegg senere! Først hadde jeg tenkt å synes synd på deg, men nå gjør jeg ikke det likevel! Du skulle bare ha mast på flyvertinnene, gått til neste mann om den første forsvant! Du skulle også ha tatt det opp ved gaten rett før dere hadde ombordstigning!

Anonymkode: 058c9...d3f

Hvorfor det? Situasjonen var jo den samme. Vi hadde seter fra hverandre, og prøvde å få byttet til oss seter sammen. 

hva hadde det hjulpet å mase på flyvertinnen? Som hun selv sa, hun kunne spørre, men ikke kreve at noen flyttet seg. 

ts

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat den holdningen her Er så klassisk. «Fuck alle andre, jeg tar ikje hensyn til noen»

ts

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi fikk tildelt flyseter litt fra hverandre, og jeg reiser med et  barn alene.  Spurte pent om noen kunne tenke seg å flytte seg, men svarene var alt fra plent nei til syting og klaging ( setene var identiske, midtsete mot midtsete). Skulle så legge en bagg i hattehyllen, men der var det tilnærmet fult Og noen skyntet seg å legge i før meg, så da skal jeg i tillegg til å ha kontroll på barnet dra langt bak i flyet og hente den. 

blir så oppgitt av at folk ikke tar hensyn. Selv tenker jeg at jeg alltid tar hensyn til de jeg tenker trenger det. Dette var et fly med stort sett nordmenn, og det er så typisk...

Reist mye alene og har motsatt erfaring. I kø på flyplass har jeg fått hjelp med bagasje mm

Anonymkode: fa3e0...396

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

31 minutter siden, Strålende skrev:

Mener du ditt barn er viktig nok til at andre skal ta hensyn til det

Den tankegangen der.. Barn er faktisk alles ansvar. Ikke på samme måte som foreldre har ansvar for sine barn men vi alle har et ansvar når det kommer til barn generelt. De er barn. Vi er voksne. Det bør være åpenbart. Dessuten så bør man ta hensyn til hverandre uansett så hadde flyturer og mange andre ting vært mye hyggeligere.  På min flytur i dag var det en yngre mann som tilbø meg å gå foran han i dokø på flyet fordi jeg er gravid. Det satte jeg veldig pris på. Fins mange hyggelige folk også heldigvis. 

Anonymkode: 5f2ce...26d

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke synd på noen, og det har heller ikke TS skrevet noe om. TS skriver ikke dette heller, det gjør jeg: nordmenn har blitt et ego og lite sympatisk folkeslag som bryr seg mest om seg og sitt, og de gidder altfor sjeldent å ta hensyn eller å gjøre noe for andre. 

Anonymkode: 8b8f2...18d

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har generelt helt motsatt erfaring. Folk er stort sett veldig hensynsfulle når jeg reiser med barn, jeg prøver også å ikke være i veien eller til for mye forstyrrelse men barn er uforutsigbare så det er jo som det er. Syntes de er hensynsfulle I butikken også, og der vet jeg det kan være irriterende med store barnevogner så når jeg er i en liten butikk med vognen så slipper jeg folk forbi og venter heller. Så jeg føler det går begge veier, man tar hensyn til hverandre, med eller uten barn. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har motsatt erfaring. Jeg skal ikke necbe setereservasjon for det har noen fååå nevnt før meg. 

Men når jeg hat reist med barn synes jeg hele verden tar hensyn, ofte mer enn vi trenger og noen ganger helt fantastisk perfekt. 

I sistnevnte kategori faller gjerne alle de gangene folk lar meg gå foran i dokø, uten at jeg ber om det men kun fordi jeg har hatt små tissetrengt-trippende barn med. 

Men servitører er ofte frempå med å forklare matretter, ansatte i kafeer og kiosker sender med ekstra servietter, bemanning på flyplassen har stoppet opp og forklart barna hvordan ting som gaten fungerer, vekterene i sikkerhetskontroller har hatt et smil og litt ekstra tålmodighet... 

Jeg føler hele verden ruller ut rød løper for barna mine når vi er på reise. Fordi hjemme er hverdagen (selv om folk hjemme også er hyggelige, så merker jeg det ikke når det blir vane) mens på tur tenker jeg at det er jeg og evt barnas far eller andre voksne sitt ansvar å passe på barn, eiendeler, bære, løfte og passe på dopauser i minnelig tid..... Men alle hjelper jo. Jeg har hatt fremmede reisende tilby bærehjelp, stuehjelp, gitt bort mynt til bagasjetriller (forbanna Manchester Airport med ødelagte myntautomater) og viktigst av alt: smilt og vært vennlige. 

Nå er jeg tidvis veldig blid, høflig og obs på andre også, så aner ikke om det er derfor... Eller om myrsnipa i meg har rett i at ungene mine bare er ekstra søte. 😅🙄

Anonymkode: edcb2...6c7

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...