Gå til innhold

Ingen tar hensyn når man reiser med barn.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi fikk tildelt flyseter litt fra hverandre, og jeg reiser med et  barn alene.  Spurte pent om noen kunne tenke seg å flytte seg, men svarene var alt fra plent nei til syting og klaging ( setene var identiske, midtsete mot midtsete). Skulle så legge en bagg i hattehyllen, men der var det tilnærmet fult Og noen skyntet seg å legge i før meg, så da skal jeg i tillegg til å ha kontroll på barnet dra langt bak i flyet og hente den. 

blir så oppgitt av at folk ikke tar hensyn. Selv tenker jeg at jeg alltid tar hensyn til de jeg tenker trenger det. Dette var et fly med stort sett nordmenn, og det er så typisk...

Anonymkode: ce59f...d71

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Fikk dere ikke sitte ved siden av hverandre?? Altså nå vet ikke jeg hva slags amøbe som har bestemt at mor og (mindreårig? ) barn ikke får sitte sammen, men jeg synes da folk kan være litt greie fordetom.. 

Hvor gammel er barnet? 

Anonymkode: f210e...2bf

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å gjør deg sjøl til et offer og sørg for at dere får sete sammen neste gang. Det er bare å bestille tidligere så fikses det. Hvis folk vil flytte seg for å hjelpe deg så må du se det som en bonus. Ikke forvent det! 

Anonymkode: 89653...49c

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg nok flyttet meg, både fordi jeg liker å være grei og fordi jeg ser for meg at det kan bli mer pes å nekte. Men du kan vel ikke akkurat belage deg på godviljen til andre, reiser man med barn betaler man for å få velge sete. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes folk skal ta hensyn til småbarnsforeldre. Merkelig hvor egoistisk man blir når man passerer 50 og glemmer egen småbarnstilværelse. Er faen meg INGEN som føler seg så entitled uten grunn enn folk i 50-60-årsalderen. Forstår jo egentlig unge folk, de vet ikke bedre, men godt voksne? Mange råtne egg der i gården, gitt. Skal jo bli kjekt når det bare er roboter og importarbeidskraft med dårlig norsk som skal tørke dem i ræva. 

Anonymkode: 95e05...5d8

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du reiser alene med barn så burde du møtte opp tidlig på flyplassen eller betale for å reservere! 

Anonymkode: 7be1d...315

Jeg hadde selvsagt  setereservasjon, så ble det noe tull med billettene og se slettet billettene jeg hadde og gav meg nye som ikke var ved siden av hverandre. «Noen kommer helt sikkert til å bytte med deg når du reiser alene med barn» var beskjeden i skranken. vel nei, folk er rasshøl som bare tenker på seg selv. Det er visst SÅ ubfleilig å bytte til et tilsvarende sete. 

ts

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får planlegge bedre neste gang, og ikke forvente at andre skal innrette seg etter din manglende organisering.

Anonymkode: 4bef2...318

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du reiser med et barn så sørger du for å betale for å få sitte sammen med barnet. Trudde dette sa seg litt selv når man reiser med barn.

Anonymkode: 17308...b5e

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er til dels enig, men dere må jo booke seter!  

Jeg har blitt spurt om å bytte sete, og svart nei. Jeg hadde jo nettopp booket sete for garantert å sitte med mannen min.

Vi reiser mye med barn, og vet at ingen jubler når de ser de skal sitte ved siden av 1-åring.. 

Anonymkode: 0f328...da2

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes faktisk det er skikkelig sykt hvor lite hensyn folk tar til dem med barn. At man skal bytte sete, synes jeg er i overkant. Men at folk presser seg forbi når man går med barnevogn, skynder seg foran, aldri venter og slipper forbi, det synes jeg er utrolig lite sympatisk. Jeg har et barn i rullestol, og de gjør til og med det samme da.

Anonymkode: 8b8f2...18d

Helt enig. Flyturen min var kun et eksempel. Jeg opplever også det du beskriver her. Lurer på om andre grupper opplever det samme, er vi blitt dårligere til å ta hensyn til eldre også?

ts

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...