AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #1 Skrevet 29. desember 2019 Denne farmoren er veldig glad i å oppdatere status på facebook, Jul, Ferie, hvor de har vært, hva hun holder på med osv.. Men så kommer det med at hun legger ut bilder ut av min 11 måneder gammel datter.. For og få likes og kommentarer, Hun hører ikke med meg om det er greit først.. Jeg er heller ikke sammen men barnets far som gjør dette enda vanskeligere. Hun har over 600 venner på fb som jeg ikke har 0 peiling på hvem de er og de ser mitt barn. For noen uker siden så oppdaterte hun profil bilde sitt med seg og datteren min.. Ikke jeg har gjort dette engang.. Og jeg sender heller ikke bilder til henne siden da føler jeg hun «stjeler» mine øyeblikk og gjør det til hennes øyeblikk med og legge de ut. Og med masse sånne «cheesy» kommentarer (my valentine, gullklompen min, farmors beste skatt, hadde ikke vært noe uten deg osv) som er kleine, men problemet er at hun slettet meg på fb etter at jeg snakket med henne at jeg vil ikke at hun skal legge ud flere bilder uten og spør om det er greit. Har rapportert hennes bilder uten noe lykke eller svar fra fb.. (og dette gjør meg forbanna) Anonymkode: fb771...60c 10
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #2 Skrevet 29. desember 2019 Alt man skal lage drama ut av. Hun er vel glad i barnebarnet sitt da. Det er jo din datter, men hennes barnebarn. Anonymkode: 8d1dd...8f0 39
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 29. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Alt man skal lage drama ut av. Hun er vel glad i barnebarnet sitt da. Det er jo din datter, men hennes barnebarn. Anonymkode: 8d1dd...8f0 Ja men er kansje greit og høre først om det er greit først? pluss jeg liker litt mer privat liv en at alt skal legges ud. Anonymkode: fb771...60c 78
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #4 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja men er kansje greit og høre først om det er greit først? pluss jeg liker litt mer privat liv en at alt skal legges ud. Anonymkode: fb771...60c Men hva er farlig med det? Hva mener du at skal skje ? Hva er det du tenker liksom? Skjønner ikke... Anonymkode: 8d1dd...8f0 13
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #5 Skrevet 29. desember 2019 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har rapportert hennes bilder uten noe lykke eller svar fra fb.. (og dette gjør meg forbanna) lol Anonymkode: c0908...0a5 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #6 Skrevet 29. desember 2019 Forstår deg godt, ts. Jeg har ikke barn, men jeg har valgt å ikke dele livet mitt i sosiale medier og avstår fullstendig fra bildedeling o.l. Det hadde nok plaget meg og hvis noen andre delte bilder av barnet mitt som jeg ikke hadde kontroll på. Her tenker jeg at du må bare si ifra veldig klart og tydelig til henne at dette godtar du ikke, rett og slett. Finnes det noen paragrafer i loven man kan vise til, tro? Kanskje noen vet mer enn meg. Anonymkode: daac9...f8b 39
Energidronning Skrevet 29. desember 2019 #7 Skrevet 29. desember 2019 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har rapportert hennes bilder uten noe lykke eller svar fra fb.. (og dette gjør meg forbanna) hva sier mannen din: er det greit hva hun driver med eller ikke? synes han at du er rimelig når du rapporterer moren hans? 5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #8 Skrevet 29. desember 2019 4 minutter siden, Energidronning skrev: hva sier mannen din: er det greit hva hun driver med eller ikke? synes han at du er rimelig når du rapporterer moren hans? TS skriver at hun ikke er sammen med barnets far 🙂 Anonymkode: 803e7...83c 16
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #9 Skrevet 29. desember 2019 Jeg vet ikke helt hva du kan gjøre annet enn å prøve å prate med henne og exen din om det. Jeg er forøvrig helt enig med deg. Si at du setter pris på at hun vil vise frem og er stolt av barnebarnet, men at hun heller får vise frem bilder på mobilen til venner og familie. Det er faktisk ulovlig å dele private bilder av andre på internett. Et barn kan ikke selv samtykke, så da må foreldrene gjøre det om andre skal dele bilder lovlig. Bilder på nett kan fort havne på avveien. Man antar at 1-2 prosent av befolkningen er pedofile. Så det at vi alle har noen som er pedofile som venn på Facebook er ikke helt urealistisk. Jeg har i alle fall ingen interesse av at pedofile skal dele og runke til bilder av mine barn. Dessuten vet man ikke hva ens egene barn vil føle om bilder som er delt på sosiale medier av dem, når de er blitt voksne. Jeg deler heller ikke bilder av venner eller andre familiemedlemmer på Facebook eller andre steder om jeg ikke vet sikkert at det er greit for de. Anonymkode: 1f025...d8d 37
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #10 Skrevet 29. desember 2019 Når du ikke er sammen med barnets far så må det jo være POSITIVT at jenta er godt inne i varmen hos farmor? Kanskje ta en vurdering på om du egentlig bruker tid på de rette kampene? Anonymkode: 64c77...32b 26
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #11 Skrevet 29. desember 2019 Har du hørt kommunikasjon? Anonymkode: ad4fa...5a4 1
Drizzt Skrevet 29. desember 2019 #12 Skrevet 29. desember 2019 Selvsagt skal hun ikke publisere bilder av ditt barn uten ditt samtykke. Har du prøvd å snakke med barnets far og bedt ham snakke med sin mor? Eller er forholdet der for ødelagt til det? Jeg ville forhørt meg med politiet om det er noe du eller de kan gjøre med tanke på barnets personvern, osv. 41
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #13 Skrevet 29. desember 2019 Nå er ikke barnet bare din «eiendom» far til barnet kan ha godkjent dette og med sin fulle rett! Anonymkode: 9dcbf...3eb 24
Drizzt Skrevet 29. desember 2019 #14 Skrevet 29. desember 2019 (endret) 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er ikke barnet bare din «eiendom» far til barnet kan ha godkjent dette og med sin fulle rett! Anonymkode: 9dcbf...3eb Barnet er heller ikke fars ''eiendom'' for å bruke din logikk. Så han kan ikke bestemme dette på egen hånd. Dessuten så er det farmor som er part i saken, ikke faren. Endret 29. desember 2019 av Drizzt 40
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #15 Skrevet 29. desember 2019 Slapp av det blir mindre etterhvert som ungen blir større. snakk saklig med eksen og spør om han kan få henne til å redusere litt i det minste. men du må lære deg å puste litt. Du må lære deg å slippe kontrollen og lære at ikke alt vil være akkurat som du vil hele tiden. Farmor prøver ikke være slem, farmor er stolt, er ikke det bedre enn at hun hater barnet? Er det ikke bedre at hun får skryte litt nå, mens ungen er så liten, for da avtar fascinasjon om noen år igjen..? Anonymkode: 34550...176 7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #16 Skrevet 29. desember 2019 Hva er du egentlig redd for? Denne frykten for å dele bilder av barna har jo tatt helt av. Det kommer til å avta naturlig. Ingen vil kjenne igjen ditt barn fra bilder når hun var så lita. Det er bedre enn det motsatte, at farmor bryr seg ikke. Våre barns farmor deler kun bilder av barna de andre hun er bestemor til. Våre barn har hun aldri brydd seg om. Anonymkode: a405d...69a 20
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #17 Skrevet 29. desember 2019 Jeg hadde blitt rasende og truet med politiet, men vet ikke om de kan hjelpe.. Anonymkode: 8dcfa...0a7 12
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #18 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er du egentlig redd for? Denne frykten for å dele bilder av barna har jo tatt helt av. Det kommer til å avta naturlig. Ingen vil kjenne igjen ditt barn fra bilder når hun var så lita. Det er bedre enn det motsatte, at farmor bryr seg ikke. Våre barns farmor deler kun bilder av barna de andre hun er bestemor til. Våre barn har hun aldri brydd seg om. Anonymkode: a405d...69a Se for deg om få år teknologien er slik at det kan finnes tjenester som scanner webben etter bilder av deg og samler rubbel og bit, inkludert barnebilder. Ansiktgjenkjenningen begynner å bli imponerende god allerede. Anonymkode: 8dcfa...0a7 21
Gjest Blondie65 Skrevet 29. desember 2019 #19 Skrevet 29. desember 2019 Dere som mener at TS skal "roe seg", hadde dere likt at noen delte bilder av dere uten deres samtykke? Nei, man deler ikke bilder av andre personer uten deres samtykke. Det er helt utrolig at man på slutten av 2019 der vi er langt mer opplyst enn som så fortsatt tror at sosiale medier er en sånn kose greie der ingenting vondt kan skje. TS: Du må snakke med barnets far. Værsågod - ammunisjon.
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #20 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, Blondie65 skrev: Dere som mener at TS skal "roe seg", hadde dere likt at noen delte bilder av dere uten deres samtykke? Nei, man deler ikke bilder av andre personer uten deres samtykke. Det er helt utrolig at man på slutten av 2019 der vi er langt mer opplyst enn som så fortsatt tror at sosiale medier er en sånn kose greie der ingenting vondt kan skje. TS: Du må snakke med barnets far. Værsågod - ammunisjon. Enig! Det er så mange argumenter til hvorfor man ikke skal dele bilder, inkludert lovverk, og folk gjør det fortsatt?! Anonymkode: 9bc1b...2ab 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå