AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #21 Skrevet 29. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Har invitert bror og familie på middag i morgen og dama hans liker ikke det som blir servert. Skal innrømme at jeg ikke har sagt hva jeg skal servere før i kveld. Anonymkode: a8342...621 Liker hun ikke noe av det? Server Vossakorv eller medisterkaker til så tar hun det istedet (hvis det var pinnekjøtt du skulle ha?) Vi har servert pinnekjøtt til noen som «ikke likte det». Ba de spesifikt på pinnekjøtt, så fikk de velge selv. Hun var vant med ribbe og medisterkaker og han var utlending. Vel, de likte det visst når de fikk det hos oss 😌 Anonymkode: f0ad8...f22
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #22 Skrevet 29. desember 2019 Jeg skriver for øvrig alltid menyen i invitasjonen: vil dere komme på lutefisk/taco/pinnekjøtt/kveldsmat/ost/spekemat osv. Skriver også hvem andre som kommer (vet det kan kræsje av og til). Vil at alle skal slappe av og kose seg når de kommer til oss. Liker de ikke lutefisk kan de heller komme en annen gang 👌🏼 slapper de ikke av med «frøken Sofie» kan de også få komme en annen gang. Null stress. Anonymkode: f0ad8...f22
Fru Uperfekt Skrevet 29. desember 2019 #23 Skrevet 29. desember 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Når dere inviterer familie på middag serverer dere det som dere føler for eller tar dere høyde for hva gjestene liker? Sikkert et dumt spørsmål 🤪 Anonymkode: a8342...621 Lager det jeg ønsker, men tar hensyn til allergikere. Lager alltid et vegansk alternativ just in case
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #24 Skrevet 29. desember 2019 I utgangspunktet så lager jeg det jeg ønsker å servere, men de jeg vet ikke liker fårekjøtt blir ikke invitert på middag der det blir servert. De aller fleste gangene så spør jeg om folk liker det jeg har planer om å lage. Har opplevd å invitere på lammelår også takket alle ja, og det viste seg at ingen av de inviterte likte lammelår. De hadde tatt med seg eget kjøtt, men ikke sagt noe før de sto på døren og lurt på hvor de kunne sette maten. så da satt mannen og jeg igjen med et helt lammelår som bare vi to spiste. Det syntes jeg var rimelig unødvendig av gjestene, for hadde de sagt at de ikke likte lam så hadde jeg selvfølgelig laget noe annet. Anonymkode: ae761...7a5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #25 Skrevet 29. desember 2019 Jeg kunne kanskje ha stekt en kotelett til henne.... Men det begynner ærlig talt å bli innviklet å invitere til middag. Vegetarianere, veganere, tusenvis av allergier........ Anonymkode: 80c79...6ad
Whistler Skrevet 29. desember 2019 #26 Skrevet 29. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: .................... Har opplevd å invitere på lammelår også takket alle ja, og det viste seg at ingen av de inviterte likte lammelår. De hadde tatt med seg eget kjøtt, men ikke sagt noe før de sto på døren og lurt på hvor de kunne sette maten. ............. Anonymkode: ae761...7a5 Hva gjør disse menneskene når de blir invitert på gallamiddag ett eller annet sted? Tar med egen mat?
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #27 Skrevet 29. desember 2019 1 time siden, Whistler skrev: Hva gjør disse menneskene når de blir invitert på gallamiddag ett eller annet sted? Tar med egen mat? De er ikke typen folk til å bli invitert til gallamiddag, og hvis de mot formodning skulle havne i en sånn situasjon hadde de nok bare spist tilbehøret. Anonymkode: ae761...7a5
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2019 #28 Skrevet 29. desember 2019 Hva jeg gjør avhenger helt av hva slags type invitasjon og selskap det er. Ønsker jeg å invitere søstera med familie på en casual søndagsmiddag, så byr jeg ikke på steik siden de er vegetarianere. Det ville jeg følt var bare frekt. Er det familieselskap på selveste juleaften, hvor mange ulike tradisjoner møtes, ville jeg strukket meg langt for at flest mulig skulle få litt av sitt. Ønsker jeg å lage en finere middag for voksne, med formell invitasjon og mange inviterte, da ville jeg satt opp en meny og holdt meg til den. Latt det bli opp til de inviterte om de vil komme eller ei. Er det bryllup, ville jeg sendt ut to alternative retter å velge mellom med invitasjonen. Er det en tilfeldig hverdagsmiddag, til gjester som er der, der og da, så velger vi i fellesskap noe som er mulig å lage med innholdet i kjøleskapet - om jeg ber dem bli til middag. Anonymkode: 7dad3...c14
Luckiness Skrevet 29. desember 2019 #29 Skrevet 29. desember 2019 Blir alltid til at jeg tar høyde for hva gjestene liker. Tar alltid hensyn til allergier. Skulle ønske jeg turte å lage noe jeg hadde hatt lyst å servere. Men det er samtidig kjedelig når man vet flere ikke liker det. Har dessverre flere venner/familie som foretrekker litt mer «standard» mat. Ikke retter med en vri, som man ikke har smakt før, litt mer «spennende» mat. Og til diskusjonen over her...det er normalt å også invitere på «tema». Er det pinnekjøtt, fårikål, reker om sommeren feks så ville jeg invitert uansett. Så lenge den/de aktuelle som ikke liker det er i samme krets man tenker å invitere. Ville presisert tydelig hva som serveres da. Men ved pinnekjøtt kan man servere Vossakorv. Til reker kan man ha ha feks røkelaks som alternativ. Eller noe kjøttpålegg. Eller be de som ikke liker ta med alternativ.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå