Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, alba85 skrev:

Det er nok hormonene som tuller med deg, litt tidlig å kjenne noe enda.. masse lykke til😊

Ja regner med det, tusen takk😍🤞🏻

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterferie 2020:

»Avspasering er prioritert de med barn»

»Du er jo ta ferie når du vil»

«Du er heldig som kan velge flytur med ugunstig tider som ikke har barn»

»..Det er MYE enklere uten barn»

Jaaa, jeg er heldig 🤷🏼‍♀️🔫😬🙄🥺

Skrevet
18 minutter siden, TiiBii skrev:

Vinterferie 2020:

SIER folk sånn til deg?? 😧 Er de uvitende om hva du går gjennom, eller er de klar over det og likevel klarer de å lire av seg slike ting? 😔

Skrevet
Akkurat nå, Dovendyr1 skrev:

SIER folk sånn til deg?? 😧 Er de uvitende om hva du går gjennom, eller er de klar over det og likevel klarer de å lire av seg slike ting? 😔

De er uvitende. Dette er kommentarer fra kollegaene mine

Skrevet
5 minutter siden, TiiBii skrev:

De er uvitende. Dette er kommentarer fra kollegaene mine

Skjønner. Synes likevel folk burde tenke seg om, for man vet ikke hvem man har i sin omgangskrets som sliter med å få barn 🤷‍♀️ Jeg har en i min omgangskrets som vet vi holder på med IVF, likevel har personen flere ganger prestert å si sårende ting som "du må nyte livet mens du kan" etter personen har klaget på hvor slitsomt eller kjedelig det er med barn 🤔 Husker ikke alt personen har sagt, men husker hvor lei meg jeg ble hver gang. Kan trygt si jeg angrer på å fortelle denne det, for det har jo ikke hjulpet noe i dette tilfellet 🙄 Har du vurdert å fortelle kollegaene dine, eller noen av de hva dere går gjennom? 💕

• Liker 1
Skrevet

Jeg opplever det at ivf er fryktelig vanskelig, nesten umulig, for andre å forstå. Har noen nær meg som var ufrivillig barnløs og aktiv prøvere i 2 år, selv hun kan finne på å komme med (velmenende men) idiotiske kommentarer 🙄 Angrer egentlig litt på at vi har vært ærlig om det til så mange... 

Skrevet
7 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg opplever det at ivf er fryktelig vanskelig, nesten umulig, for andre å forstå. Har noen nær meg som var ufrivillig barnløs og aktiv prøvere i 2 år, selv hun kan finne på å komme med (velmenende men) idiotiske kommentarer 🙄 Angrer egentlig litt på at vi har vært ærlig om det til så mange... 

Enig, tror det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det føles. De som har fått høre at det blir prøverør på oss reagerer med en letthet som gjør at jeg skjønner de ikke forstår hva det egentlig innebærer, både psykisk og fysisk.. Vi er prøvere på fjerde året, og vi fikk vite nå at min søster er gravid. Hun og familien kjenner godt til hvordan vi har det, og hennes velmenende ord med «du er jo fremdeles ung» og «vi prøvde jo et halvt år før vi fikk det til vi også» viser jo bare at hun ikke egentlig forstår..🙄 for ikke å snakke om kommentaren «du må jo bare forholde deg til det.» Og ja, det må jeg. Er jo nettopp derfor det blir så fryktelig vanskelig. Har sluttet å være like åpen med familien om prosessen, rett og slett fordi de ikke skjønner hvordan det er..🤷🏻‍♀️  Da er det godt å ha et forum med fine damer i samme situasjon å støtte seg på!💕

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Melie skrev:

Enig, tror det er vanskelig å sette seg inn i hvordan det føles. De som har fått høre at det blir prøverør på oss reagerer med en letthet som gjør at jeg skjønner de ikke forstår hva det egentlig innebærer, både psykisk og fysisk.. Vi er prøvere på fjerde året, og vi fikk vite nå at min søster er gravid. Hun og familien kjenner godt til hvordan vi har det, og hennes velmenende ord med «du er jo fremdeles ung» og «vi prøvde jo et halvt år før vi fikk det til vi også» viser jo bare at hun ikke egentlig forstår..🙄 for ikke å snakke om kommentaren «du må jo bare forholde deg til det.» Og ja, det må jeg. Er jo nettopp derfor det blir så fryktelig vanskelig. Har sluttet å være like åpen med familien om prosessen, rett og slett fordi de ikke skjønner hvordan det er..🤷🏻‍♀️  Da er det godt å ha et forum med fine damer i samme situasjon å støtte seg på!💕

Uæ føler så veldig med deg ❤️ jeg tror ikke det nødvendigvis ligger egoisme eller idioti bak, men det er jo kommentarer som er langt bak mål...

Er mye i samme situasjon. Ble gravid på første ivf forsøk i fjor, men det var utenfor livmor. Så blir min søster gravid med samme termindato som vi hadde 😕 når hun i tillegg mener de har hatt det vanskelig fordi de har opplevd en sa/kjemisk mellom to fødte barn, og i tillegg prøvde i tre prøveperioder før det satt, ja da blir jeg både kjempelei meg, provosert og sitter igjen med en følelse av å være lite verdt som kvinne. Jeg prøver i det lengste for å bevare en god relasjon, men dette tærer veldig på. 

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, TiiBii skrev:

Vinterferie 2020:

Slike kommentarer synes jeg er så dumme. Jeg er ikke prøver selv, har barn, men jeg har aldri forstått hvorfor folk med barn forventer å bli prioritert hele tiden. Det er vinterferie, og det er ikke slik at man må dra på tur, så hvorfor man da tror at de uten barn automatisk skal nedprioriteres over de med barn er for meg helt latterlig. Barnløse har jo også behov for fri, og noen ganger så passer det best også for de å få fri i skoleferier... 

Anonymkode: 43812...d9b

Skrevet

Eller regelen de med små barn bør alltid få fri i høytider. 

For ikke å snakke om tilvenning i barnehage, sykt barn dager og syk omsorgspersondager og faen! 

Anonymkode: 1df65...784

• Liker 1
Skrevet

Men dere må bare slappe av, kjøp dere en hund, så blir du gravid. Eller fra de som ikke vet; Nå må du snart begynne å tenke på å få barn, du blir ikke yngre... Når jeg tillater meg selv å være ærlig får jeg høre om alle de andre de kjenner som har gått gjennom det samme! Jeg kjenner på fjerde år med prøving at jeg driter i alle andre og kunne tenkt meg og møtt alle dere i stedet for å lufte frustrasjonen!!💓 Hatt MA nr 2 nå og tar meg en prøvepause selvom jeg helst skulle hatt barn i går, men nå må hodet og kroppen gledes og leges i en måned eller tre før jeg starter på’n igjen.

Anonymkode: 5ffb6...f79

Skrevet

Hei! 

Slenger meg på her. Vi har vært prøver i litt over to år på Riks'n. 

Her er vår "reise":

- 6 IUI: negative

-1 IVF som ble til:

• 1 fersk : positiv, men endte i SA
  • 1 frys: negativ
  • 1 frys: ???

Vi er nå i den "herlige" hope zone i det 9. forsøket og skal ta blodprøve den 26.februar. Er slapp, trøtt og svinger i humøret, men har ellers ingen symptomer. Sannsynligvis er det Progynova/Lutinus som har skyld i det som er av symptomer. Er det flere her som har lite symptomer? Når tester dere med hjemmetester etter fryseforsøk? Og hvordan regner dere DPO etter fryseforsøk?

Har så veldig lyst til at det skal gå denne gangen! 

Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Uæ føler så veldig med deg ❤️ jeg tror ikke det nødvendigvis ligger egoisme eller idioti bak, men det er jo kommentarer som er langt bak mål...

Er mye i samme situasjon. Ble gravid på første ivf forsøk i fjor, men det var utenfor livmor. Så blir min søster gravid med samme termindato som vi hadde 😕 når hun i tillegg mener de har hatt det vanskelig fordi de har opplevd en sa/kjemisk mellom to fødte barn, og i tillegg prøvde i tre prøveperioder før det satt, ja da blir jeg både kjempelei meg, provosert og sitter igjen med en følelse av å være lite verdt som kvinne. Jeg prøver i det lengste for å bevare en god relasjon, men dette tærer veldig på. 

Forstår deg godt, det er vondt å se andre rundt en lykkes når man ikke får det til. 😔 For min del var søsteren min den siste av nære venninner som jeg i det lengste håpet å få det til før.. mange får jo nå nr to før jeg klarer å få en positiv test. 🙄 forsøkte et år før jeg ble spontant gravid, men mistet. Søkte hjelp et halvt år etter SA, og har siden det forsøkt diverse stimuleringer og møtt noen hindringer på veien. Er igang med første IVF-forsøk nå, og skal på Ul mandag. Er veldig spent på hva dette bringer🤞🏻😊 

Skrevet
3 minutter siden, Melie skrev:

Forstår deg godt, det er vondt å se andre rundt en lykkes når man ikke får det til. 😔 For min del var søsteren min den siste av nære venninner som jeg i det lengste håpet å få det til før.. mange får jo nå nr to før jeg klarer å få en positiv test. 🙄 forsøkte et år før jeg ble spontant gravid, men mistet. Søkte hjelp et halvt år etter SA, og har siden det forsøkt diverse stimuleringer og møtt noen hindringer på veien. Er igang med første IVF-forsøk nå, og skal på Ul mandag. Er veldig spent på hva dette bringer🤞🏻😊 

Så godt dere er igang, lykke til! 🤞

Skrevet

Da blir det innsett på meg om en uke 😍 elsker estradot og har aldri hatt så grei slimhinne så tidlig som cd14 før. Herlig å vite at nå virker det som at vi har funnet oppskriften som funker for meg 👍

• Liker 5
Skrevet
4 minutter siden, Neutral90 skrev:

Så godt dere er igang, lykke til! 🤞

Takk, og lykke til med innsett! Krysser fingrene for deg, håper det klaffer denne gangen 😊👌🏻

• Liker 1
Skrevet

Blir uttak mandag og innsett torsdag hvis de finner noen egg og de overlever til torsdag.. Det er bare 2 store nok eggposer på venstre side. På høyre side er det 1 eggpose som kan bli stor nok, men mest sannsynlig ikke. Jeg har ikke veldig høye forhåpninger med andre ord. Ved uttak mandag og innsett torsdag, blir det da 3 dagers? Slik at uttaksdag er dag 0? 

Vi ligger ganske likt an @Neutral90 hvis jeg også får innsett torsdag 👍

Skrevet
9 minutter siden, Dovendyr1 skrev:

Blir uttak mandag og innsett torsdag hvis de finner noen egg og de overlever til torsdag.. Det er bare 2 store nok eggposer på venstre side. På høyre side er det 1 eggpose som kan bli stor nok, men mest sannsynlig ikke. Jeg har ikke veldig høye forhåpninger med andre ord. Ved uttak mandag og innsett torsdag, blir det da 3 dagers? Slik at uttaksdag er dag 0? 

Vi ligger ganske likt an @Neutral90 hvis jeg også får innsett torsdag 👍

Krysser alt for at du får tre fine egg ut som utvikler seg bra til torsdag 🤞❤️ da er de tredagers ja :)

Hvis jeg var deg ville jeg også be om at de vurderer medisin og dose til neste uttak (om det blir et neste uttak). Det virker jo for en lekmann som om de har bommet på dose igjen...😤 

Skrevet

Kommentar fra ei venninne som akkurat har begynt å prøve å bli gravid, og som vet at vi holder på med prøverør; «Æsj.. så gikk det ikke denne måneden heller. Det er så kjedelig at det ikke går!». Hun sluttet på prevensjon i år(!). 😳🤦🏼‍♀️🤦🏼‍♀️

Anonymkode: c1fbb...64c

• Liker 6
Skrevet

Kom av bestevenninna «kanskje dere skal vurdere surrogat?»

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...