Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
25 minutter siden, Prøvejenta skrev:

❤️ Er så redd det er skyggestrek. Får ta ulike tester hver dag en stund fremover 😊 Har ikke mer av denne typen så blir vanskelig å sammenligne egentlig. 

Du tester tidlig, så det er alltid en sjanse for kjemisk eller at det er skyggestrek, men vi må håpe på det beste :)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere som har hatt uttak:hva fikk dere av smertestillende? 

Jeg gruer meg så sinnsykt til uttaket etter en forferdelig opplevelse sist 🙈 

Og var det vondt? 😖

Endret av Deseo
Skrevet
2 minutter siden, Deseo skrev:

Og var det vondt? 😖

Første gang fikk 2gbParacet, Voltaren 50mg og Dormicum 3,75 mg. Grunnet store smerter ved første utakk fikk ekstra Oxynorm 10mg ved andre utakk 🤩 Gikk mye bedre! Jeg følte meg at har drukket en flaske vin før andre utakk grunnet Oxynorm 🤣

Skrevet
6 minutter siden, Deseo skrev:

Og var det vondt? 😖

1 uttak = grusomt. Fikk angstpille, oxynorm 10 mg, 2 g paracet og 1 g ibux, lokalbedøvelse. 

2 uttak = fikk i tillegg dobbel lokalbedøvelse. Fin opplevelse, kjente lite. 

3 uttak = samme som uttak 2. Hadde forstørret eggstokker, så det var faktisk mye verre enn første uttak. Gråt og slet med å ligge i ro 🙈 legen sa det var pga eggstokkene. 

Skrevet
18 minutter siden, Deseo skrev:

Og var det vondt? 😖

Vival 5 mg, voltaren 50 mg og 1,5 g Paracet. Første gangen fikk jeg 2 x shot med midazolam, andre gangen fikk jeg én shot (etter eget ønske) 😊

Skrevet
3 timer siden, Dii skrev:

Første gang fikk 2gbParacet, Voltaren 50mg og Dormicum 3,75 mg. Grunnet store smerter ved første utakk fikk ekstra Oxynorm 10mg ved andre utakk 🤩 Gikk mye bedre! Jeg følte meg at har drukket en flaske vin før andre utakk grunnet Oxynorm 🤣

🤣 Jeg vil også føle å ha drullet en eller to flasker vin. Har fått oxynorm også denne gangen så håper det gjør susen! 

3 timer siden, Neutral90 skrev:

1 uttak = grusomt. Fikk angstpille, oxynorm 10 mg, 2 g paracet og 1 g ibux, lokalbedøvelse. 

2 uttak = fikk i tillegg dobbel lokalbedøvelse. Fin opplevelse, kjente lite. 

3 uttak = samme som uttak 2. Hadde forstørret eggstokker, så det var faktisk mye verre enn første uttak. Gråt og slet med å ligge i ro 🙈 legen sa det var pga eggstokkene. 

Pillecoctailen din ved andre uttak høres veldig lik ut som min. Skal også få dobbel dose med lokal bedøvelse, men fik vite at eggstokkene mine er ganske store pga mange egg så er redd for at det blir som 3. Uttaket 😥😥

3 timer siden, Patriotpaula skrev:

Vival 5 mg, voltaren 50 mg og 1,5 g Paracet. Første gangen fikk jeg 2 x shot med midazolam, andre gangen fikk jeg én shot (etter eget ønske) 😊

Midazolam så ut til å være noe for meg. 🤣 Hvis du ble litt borte av det da? 

Uff gruer meg så mye at jeg skulle ønske at dette ble gjort under narkose 

Skrevet
16 minutter siden, Deseo skrev:

Midazolam så ut til å være noe for meg. 🤣 Hvis du ble litt borte av det da? 

Uff gruer meg så mye at jeg skulle ønske at dette ble gjort under narkose 

Det føltes litt som at jeg var der, men samtidig ikke. Følte meg litt fjern på et vis. Måtte få gjenfortalt deler av hva som hadde skjedd underveis i etterkant fordi jeg ikke husket det selv, husket feks ikke hvilken sykepleier som var med (privat klinikk, så det var var bare én av to sykepleiere det kunne være). Normalt ville jeg ha hatt stålkontroll på slikt. Jeg synes ikke uttak er så verst, så derfor ønsket jeg bare én shot ved uttak nr 2 sånn at jeg kunne være litt mer med :) 

Så kjedelig å høre at du gruer deg sånn 😢

Skrevet
4 hours ago, Deseo said:

Og var det vondt? 😖

Husker ikke hva jeg fikk. Men det var hvertfall ikke nok. Fikk mer hos privaten enn på riksen. Merket det veldig at de stakk og ble veldig kvalm etter. 😅 Så hvis det blir noe neste gang så skal jeg spørre om mer smertestillende. 

Skrevet
7 timer siden, Deseo skrev:

Og var det vondt? 😖

Jeg svimte av under første uttak, var så sinnsykt vondt. Husker ikke detaljer av hva jeg fikk, men ved andre uttaket fikk jeg ikke morfin, pluss at de lot lokalbedøvelsen virke litt lenger. Andre gangen merket jeg det knapt! Så er mye mer rolig når jeg skal ha tredje uttak forhåpentligvis neste uke! 

Skrevet

Ivf er det samme som prøverør? 🙈🙈

Anonymkode: f9346...9c2

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ivf er det samme som prøverør? 🙈🙈

Anonymkode: f9346...9c2

Ja. :) 

Anonymkode: 6ca7c...998

Skrevet
21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Det føltes litt som at jeg var der, men samtidig ikke. Følte meg litt fjern på et vis. Måtte få gjenfortalt deler av hva som hadde skjedd underveis i etterkant fordi jeg ikke husket det selv, husket feks ikke hvilken sykepleier som var med (privat klinikk, så det var var bare én av to sykepleiere det kunne være). Normalt ville jeg ha hatt stålkontroll på slikt. Jeg synes ikke uttak er så verst, så derfor ønsket jeg bare én shot ved uttak nr 2 sånn at jeg kunne være litt mer med :) 

Så kjedelig å høre at du gruer deg sånn 😢

Sånn vil jeg ha det! 🤣 Trenger ikke å vite hva som skjer i rommet eller hvem som er der. Det får mannen ta seg av og oppdatere meg når jeg er klar i hodet igjen 🤣🙈 

18 timer siden, rekavillsvin skrev:

Jeg svimte av under første uttak, var så sinnsykt vondt. Husker ikke detaljer av hva jeg fikk, men ved andre uttaket fikk jeg ikke morfin, pluss at de lot lokalbedøvelsen virke litt lenger. Andre gangen merket jeg det knapt! Så er mye mer rolig når jeg skal ha tredje uttak forhåpentligvis neste uke! 

Så du syntes at det var bedre uten morfin? 😱  

Skal få dobbel lokalbedøvelse denne gangen og har fått 5mg med oxynorm, men har veldig på følelsen at det ikke vil hjelpe noe særlig. 

Har en ekstra oxynorm liggende etter aborten så tror jeg skal snike i meg den også for å være på den sikre siden 😁

Skrevet

Er det ikke typisk når man venter mensen for å starte opp, så kommer den ikke? 10 dager over tiden, ikke gravid & ingen antydning til den😩

flere som venter på å starte opp? 

Anonymkode: 5d24a...f27

Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke typisk når man venter mensen for å starte opp, så kommer den ikke? 10 dager over tiden, ikke gravid & ingen antydning til den😩

flere som venter på å starte opp? 

Anonymkode: 5d24a...f27

Jeg skulle hatt oppstart i desember, frist før 30 desember, skulle ha mensen 24 og fikk den 1.1😩 Gledet meg til oppstart i Januar, men neida, mensen bestemte seg for å hoppe over en mnd! Så endelig nå ligger jeg klar på hotellrommet og venter på innsett av fryse egg imorgen tidlig🤞🏻🤞🏻 Nå må bare egget overlege opptiningen🤞🏻

Forferdelig kjedelig ventetid....

Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Så du syntes at det var bedre uten morfin? 😱  

Skal få dobbel lokalbedøvelse denne gangen og har fått 5mg med oxynorm, men har veldig på følelsen at det ikke vil hjelpe noe særlig. 

Har en ekstra oxynorm liggende etter aborten så tror jeg skal snike i meg den også for å være på den sikre siden 😁

Jeg syns det, for blir uvel av morfin, og tror det gjorde meg mer utilpass og dårlig. Men jeg reagerer og på pinex og Paralgin forte, så tåler nok morfin mindre bra. Får jeg vondt igjen skal jeg si stopp og be om mer lokalbedøvelse, for "må" ikke gjøre vondt skjønte jeg andre gangen. 😅

Skrevet
32 minutter siden, Bell skrev:

Krysser fingrene for opptiningen🤞🏼 Lykke til!🙏🏼🌷 

Skrevet

Er det normalt å spotte når man går på sprøyter? 😧 Bruker menopur, gonal f og fyremadel. 

Skrevet

Hei dere ☺️ Jeg har begynt på mitt første forsøk. Er kort protokoll og har PCO. Idag var jeg på ultralyd, og legen telte ikke mindre enn 52 eggposer/folikler‼️

Er ikke det voldsomt mye? Er det noen som har hatt så mange eggposer uten å bli kraftig overstimulert? Er litt bekymra nå 😞 Telte ikke nøyaktig hvor mange, men var vel rundt 20-30 som var over 10mm, så jeg skal stimulere i et par dager til og ta ny kontroll på fredag. Legen nevnte vel totalfrys i forbifarta, så nå forbereder jeg meg på at det blir det nesten uansett...

Takk på forhånd for svar ❤️

Anonymkode: d4ecd...67f

Skrevet
5 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Er det normalt å spotte når man går på sprøyter? 😧 Bruker menopur, gonal f og fyremadel. 

Aldri opplevd selv 🤔

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei dere ☺️ Jeg har begynt på mitt første forsøk. Er kort protokoll og har PCO. Idag var jeg på ultralyd, og legen telte ikke mindre enn 52 eggposer/folikler‼️

Er ikke det voldsomt mye? Er det noen som har hatt så mange eggposer uten å bli kraftig overstimulert? Er litt bekymra nå 😞 Telte ikke nøyaktig hvor mange, men var vel rundt 20-30 som var over 10mm, så jeg skal stimulere i et par dager til og ta ny kontroll på fredag. Legen nevnte vel totalfrys i forbifarta, så nå forbereder jeg meg på at det blir det nesten uansett...

Takk på forhånd for svar ❤️

Anonymkode: d4ecd...67f

Du bør forberede deg på totalfrys med så mange follikler :) det er vel forskjellige grenser rundt omkring, men st Olavs har grense ved 15 egg ut for eksempel.

Alle som undergår stimulering blir overstimulert, vi skal jo egentlig bare ha en til to ledende follikler. Så selv om du har mange så må du ikke nødvendigvis bli syk. det verste er visst å sette inn egg hvis det er stor fare for OHSS, fordi hcg forverrer det. 

Håper du slipper unna så mye vondter 🌼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...