VeronicaAmanda Skrevet 19. januar 2020 #341 Skrevet 19. januar 2020 Laget en egen tråd for oss som driver med søskenforsøk💜🥰 Ivf er en så stor belastende påkjennelse, så vil ikke såre noen her ved å uttrykke mitt såre ønske om å kunne oppleve søsken ved hjelp av ivf søskenforsøk💜🙏🏻 Ha en fin kveld jenter❤️❤️❤️ 4
Maja92 Skrevet 19. januar 2020 #342 Skrevet 19. januar 2020 19 hours ago, Neutral90 said: Takk for at du deler ❤️ det er kjempevanskelig! Det er vanskelig å forstå alle dilemmaer vi står i, for andre. Vil jo gjerne være mot andre som jeg vil de skal være mot meg, samtidig hvis vi aldri lykkes vil jeg føle at jeg har vært lite tro mot meg selv. Vanskelig 😩 Bare hyggelig ❤️ Koselig at du deler så føler man seg ikke ensom om det Ja, det er vanskelig for dem som ikke er gjennom det å forstå 😕Huff, ja ikke lett det der. Håper begge lykkes snart så blir det ikke ting så vanskelig ❤️
H31 Skrevet 19. januar 2020 #343 Skrevet 19. januar 2020 (endret) Jeg har et litt praktisk spørsmål angående innsending til HELFO 😅 Håper noen kan hjelpe meg, er litt smånervøs for å gjøre feil. Jeg sendte inn en søknad om dekning av utgifter til fersk-forsøket i november, og har selvfølgelig fått denne innvilget. Når jeg nå skal sende inn søknad om dekning av utgifter til fryseforsøket som vi hadde i desember, (vi er fortsatt på forsøk nummer 1), skal jeg da trykke JA eller NEI på "har dere tidligere hatt assistert befruktning i Norge/utlandet, og satt frem krav om refusjon for behandlingen og/eller legemidlene?" Jeg har jo sendt inn tidligere, men vi er fortsatt på forsøk nummer 1.. Håper noen har vært borti det samme! 🙈 Jeg kan jo bare ringe HELFO mandags morgen, men det var nå jeg kom på at jeg måtte sende inn kvitteringene hehe.. Endret 19. januar 2020 av H31
Neutral90 Skrevet 19. januar 2020 #344 Skrevet 19. januar 2020 21 minutter siden, H31 skrev: Jeg har et litt praktisk spørsmål angående innsending til HELFO 😅 Håper noen kan hjelpe meg, er litt smånervøs for å gjøre feil. Jeg sendte inn en søknad om dekning av utgifter til fersk-forsøket i november, og har selvfølgelig fått denne innvilget. Når jeg nå skal sende inn søknad om dekning av utgifter til fryseforsøket som vi hadde i desember, (vi er fortsatt på forsøk nummer 1), skal jeg da trykke JA eller NEI på "har dere tidligere hatt assistert befruktning i Norge/utlandet, og satt frem krav om refusjon for behandlingen og/eller legemidlene?" Jeg har jo sendt inn tidligere, men vi er fortsatt på forsøk nummer 1.. Håper noen har vært borti det samme! 🙈 Jeg kan jo bare ringe HELFO mandags morgen, men det var nå jeg kom på at jeg måtte sende inn kvitteringene hehe.. Ja jeg mener det er riktig å trykke ja, for på behandlingsbekreftelsen fra klinikken så vil de markere for 1 forsøk, 1 frys se nest siste side, tror jeg det er. 1
H31 Skrevet 19. januar 2020 #345 Skrevet 19. januar 2020 31 minutter siden, Neutral90 skrev: Ja jeg mener det er riktig å trykke ja, for på behandlingsbekreftelsen fra klinikken så vil de markere for 1 forsøk, 1 frys se nest siste side, tror jeg det er. Ok, tusen takk! Satser på at det stemmer da😘
Neutral90 Skrevet 20. januar 2020 #346 Skrevet 20. januar 2020 Er det noen som husker hvore store eggposene bør være før eggløsningssprøyte?
TiiBii Skrevet 20. januar 2020 Forfatter #347 Skrevet 20. januar 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Er det noen som husker hvore store eggposene bør være før eggløsningssprøyte? 18-20 mm er optimalt. 1
prøverpåny Skrevet 20. januar 2020 #348 Skrevet 20. januar 2020 32 minutter siden, Neutral90 skrev: Er det noen som husker hvore store eggposene bør være før eggløsningssprøyte? 18-20 mm er vel relativt standard. Når EL-sprøyta settes vil eggposene sluttmodnes, så de fleste eggposene når opp til 20 mm ved egguttaket.. Da vil jo de største være større enn 20 mm. Jeg har satt EL-sprøyte der de største har på 23-24 mm noen ganger også, gått fint det og.
Neutral90 Skrevet 20. januar 2020 #349 Skrevet 20. januar 2020 21 minutter siden, prøverpåny skrev: 18-20 mm er vel relativt standard. Når EL-sprøyta settes vil eggposene sluttmodnes, så de fleste eggposene når opp til 20 mm ved egguttaket.. Da vil jo de største være større enn 20 mm. Jeg har satt EL-sprøyte der de største har på 23-24 mm noen ganger også, gått fint det og. Flott, takk. Det er en teoretisk mulighet jeg kan vente til onsdag neste uke med egguttak, men tiden får vise hvor stort legen vil la de vokse 😎
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. januar 2020 #350 Skrevet 20. januar 2020 Er det noen som har tatt graviditetstest før blodprøven og at det har vært noen vits?
Neutral90 Skrevet 20. januar 2020 #351 Skrevet 20. januar 2020 6 minutter siden, Geirfuglen skrev: Er det noen som har tatt graviditetstest før blodprøven og at det har vært noen vits? Ja... jeg har bare hatt pos test en gang, fikk da tydelig pos test en uke etter innsett av blasto. Men, å teste tidlig gir deg jo risiko å oppdage en kjemisk graviditet.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #352 Skrevet 20. januar 2020 Jeg fikk positiv fire dager før blodprøve, hadde da 294 i HCG på dagen for blodprøve. Varierer veldig hvor fort HCG stiger så man kan være gravid uten at det viser positiv tidlig. Anonymkode: 5ffb6...f79
Gjest Geirfuglen Skrevet 20. januar 2020 #353 Skrevet 20. januar 2020 Kult! Så at det først og fremst var hvis man hadde tatt annen eggløsningssprøyte enn Ovitrelle (husker ikke hva den andre het), at sjansen er større.
Deseo Skrevet 20. januar 2020 #354 Skrevet 20. januar 2020 Jeg fikk positivt 3-4 dager før blodprøve. Hcg på over 400, tvillinger. Prøver å holde ut som regelt., men ikke lett 🙈
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #355 Skrevet 20. januar 2020 Jeg hadde innsett igår. Og er så redd for å spolere at egget skal feste seg. Dette er mitt tredje og siste forsøk gjennom det offentlige og har sååå lyst at det skal klaffe. Jeg tør nesten ikke å presse når jeg skal på do å gjøre nr 2 🙃 Anonymkode: 4e108...925 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2020 #356 Skrevet 20. januar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg hadde innsett igår. Og er så redd for å spolere at egget skal feste seg. Dette er mitt tredje og siste forsøk gjennom det offentlige og har sååå lyst at det skal klaffe. Jeg tør nesten ikke å presse når jeg skal på do å gjøre nr 2 🙃 Anonymkode: 4e108...925 Embryoet lever sitt eget lille liv og du kan ikke påvirke om du hopper/presser eller stresser! Skjønner godt følelsen, men det er ikke så mye vi kan gjøre fra eller til annet enn å styre unna alko/narko og nikotin, alt det selvfølgelige!! Prøv å gjøre koselig ting og ha det bra i den fæle ventetida🍀 Anonymkode: 5ffb6...f79 2
TiiBii Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #357 Skrevet 21. januar 2020 Innsett gjennomført og jeg er offisielt ruger av en blastocyst. Egget er sterkt,fint og klarte opptiningen så det vil si vi har fortsatt 2 eskimoer på frys 💙 Nå nyter jeg øyeblikket🥰💞 6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #358 Skrevet 21. januar 2020 Ligger du i sykehusseng på grunn av innsett? 4 minutter siden, TiiBii skrev: Innsett gjennomført og jeg er offisielt ruger av en blastocyst. Egget er sterkt,fint og klarte opptiningen så det vil si vi har fortsatt 2 eskimoer på frys 💙 Nå nyter jeg øyeblikket🥰💞 Anonymkode: 1df65...784
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2020 #359 Skrevet 21. januar 2020 5 minutter siden, TiiBii skrev: Innsett gjennomført og jeg er offisielt ruger av en blastocyst. Egget er sterkt,fint og klarte opptiningen så det vil si vi har fortsatt 2 eskimoer på frys 💙 Nå nyter jeg øyeblikket🥰💞 Og gratulerer så mye selvfølgelig 😃👍 Anonymkode: 1df65...784 1
TiiBii Skrevet 21. januar 2020 Forfatter #360 Skrevet 21. januar 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ligger du i sykehusseng på grunn av innsett? Anonymkode: 1df65...784 Jeg får beroligende så da pleier jeg å ligge å slappe av i senga på hvilerommet før og etter innsettet🥰 Endret 21. januar 2020 av TiiBii
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå