Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 minutt siden, babal skrev:

Testet idag også og den var helt klart positiv. Legen på Maigaard sa igår kveld at det bare var å bestille ultralyd om 3 uker for jeg er helt klart gravid. Nå håper jeg bare at det holder seg der. 

Jeg sendte blodprøve til Hellas i høsten og fikk påvist bakterier så begge to tok en kur. På Maigaard hadde jeg kortprotokoll, prednisolon og blodfortynnende pluss assisted hatching. På riksen kjørte de det samme opplegget hele tiden på alle forsøkene. Synarela, gonal, og prognova til frysforsøkene 

Hva slags bakterier og kur? :) og hvorfor Hellas? 

Anonymkode: 1df65...784

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, babal said:

Testet idag også og den var helt klart positiv. Legen på Maigaard sa igår kveld at det bare var å bestille ultralyd om 3 uker for jeg er helt klart gravid. Nå håper jeg bare at det holder seg der. 

Jeg sendte blodprøve til Hellas i høsten og fikk påvist bakterier så begge to tok en kur. På Maigaard hadde jeg kortprotokoll, prednisolon og blodfortynnende pluss assisted hatching. På riksen kjørte de det samme opplegget hele tiden på alle forsøkene. Synarela, gonal, og prognova til frysforsøkene 

Hei og gratulerer så mye, jeg krysser fingrene for at det sitter hele veien:-) Kan jeg spørre deg om prosessen og kostnaden rundt det å sende blodprøve til Hellas?

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags bakterier og kur? :) og hvorfor Hellas? 

Anonymkode: 1df65...784

1 time siden, alba85 skrev:

Hei og gratulerer så mye, jeg krysser fingrene for at det sitter hele veien:-) Kan jeg spørre deg om prosessen og kostnaden rundt det å sende blodprøve til Hellas?

Ureaplasma heter bakterien om jeg husker rett og det kunne gjøre miljøet i livmoren dårligere.  Testene i Hellas påviser faktisk endel bakterier som man ikke finner når man tar de samme prøvene i Norge. Det er ulike meninger om å sende blodprøve til Hellas, men flere som har gjort det har blir gravide 

Man sender mensblod i et uringlass gjerne med litt linsevæske så det ikke tørker. Tok cirka en uke før klinikken mottok det og deretter 4 dager ca før vi fikk resultatene. Fikk også resept av dem. Klinikken i Hellas heter IVF serum. Vi valgte den pakken med  flere tester som kostet 3000 kr. sjekk gjerne nettsiden deres. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, babal skrev:

Gratulerer 😄 

Skrevet
3 timer siden, Neutral90 skrev:

Uten å være ekspert, så mener jeg testen fanger opp en økning fordi den blinker. For meg er det nok å ta en test om dagen, for min er pos i minst 12 t. Hva viste kveldens test? 

Det står du ikke skal gjøre det, men du kan godt åpne testen for å se etter stigning. Se bilder for eksempel på positiv test. Det er den litt enklere clearblue som er rosa. 

2 timer siden, Fiiol skrev:

Hehe, jeg ble også forvirret av de digitale, og gikk over til vanlige manuelle el-tester. Har aldri vært i tvil når de først blir positive.

Mine digitale blinket i noen dager, før det ble et stabilt smilefjes. Jeg tror at et stabilt smilefjes = positiv el-test/lh-topp? Arrester meg hvis jeg tar feil. 

Takk dere to 😊 jeg var mer bekymret fordi det står at man må begynne testing på syklus dag 8 (når man har 28 dager syklus), og jeg bare begynte på dag 12.

Kveldens test viste et stabilt smilefjes, så da skal jeg bare si til riksen i morgen at jeg fikk positiv test i kveld og begynne med crinone i morgen. Begge streker i testen var samme styrke, så jeg håper det går bra. Tenker å gå med de billigere tester neste gangen også, de her er bare for forvirrende.

Da blir det sikkert innsett neste uke onsdag/torsdag eller noe sånt 😁

Skrevet
2 minutter siden, Avianna skrev:

Takk dere to 😊 jeg var mer bekymret fordi det står at man må begynne testing på syklus dag 8 (når man har 28 dager syklus), og jeg bare begynte på dag 12.

Kveldens test viste et stabilt smilefjes, så da skal jeg bare si til riksen i morgen at jeg fikk positiv test i kveld og begynne med crinone i morgen. Begge streker i testen var samme styrke, så jeg håper det går bra. Tenker å gå med de billigere tester neste gangen også, de her er bare for forvirrende.

Da blir det sikkert innsett neste uke onsdag/torsdag eller noe sånt 😁

Det at du begynte testingen senere enn dag 8 spiller ingen rolle, bortsett fra at du kunne i teorien ha gått glipp av eggløsningen hvis den hadde kommet tidligere enn antatt :) 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, babal skrev:

Gratulerer 💕😊 ser frem til å begynne med en privat klinikk og slippe "samlebåndet" i år jeg og haha!

Skrevet
8 timer siden, Deseo skrev:

Skal starte om et par uker tror jeg. 🙌 

Skal starte med Primolutt 22.01 (ble forskyvet med nesten en uke pga forglemmelse av riksen å legge inn avtalen. 

Er litt spent på om det går da. Har PCOS og fikk Metformin for insulinresistens i høst og har etter det går mens nestenesten hver måned med kortere og kortere sykluser. Er redd for at den kommer før 22. 🙈 

Skal ta Gonal F. Er det det det samme som dere mtp doseringen? Syntes jeg hadde så mange dager med dosering sist. Rundt 14 dager

Jeg tok Gonal F for begge mine ferske forsøk.

Første var lang protokoll med først synerela og så gonal F på 9 dager. Begynte med 150IE og så måtte jeg gå ned til 100 og faktisk hoppe helt over en stimuleringsdag pga overstimulering.

Andre forsøk var kort protokoll med Gonal F (112.5 IE over 12 dager) og Fyremadel. Ingen problemer denne gangen 😊

Skrevet
7 timer siden, Geirfuglen skrev:

Jeg hadde jo innsett i går, og synes det er så dritt at jeg føler meg så stresset. Vet ikke hvorfor, men det har vært sånn siste måneden. Tilskrev det Bemfolaen, men nå har jeg ikke tatt det. Dette kan jo ikke være bra mtp at det skal feste seg :(

Lurer også på om noen liksom har hatt litt mensenaktige smerter etter innsett? De sa ingenting om at det var vanlig..

Når jeg hadde mitt første insett og ble gravid så hadde jeg også mens lignende murringer. Tror det er helt normalt  at det kan skje og betyr ingenting. 

Har lest på mange steder at stress ikke påvirker om et embryo fester seg eller ikke. Så for min del tenker jeg selv om jeg er stresset (og eg er alltid det etter hormonbehandling 😣) så har dette forhåpentligvis ingenting å si for sjansen å bli gravid.

Masse lykke til og krysser fingre at den blir en positiv test til slutt 🤞💕😊

• Liker 1
Skrevet

Ligger her nyoperert (laparaskopi med endel endofunn), med melding om at et vennepar har fått en nydelig datter, i tillegg et annet vennepar vi skal på tur med også akkurat har delt at de er gravide.. dette er en klassisk problemstilling, men kjenner den er ekstra vond nå her jeg ligger, pluss at flere også begynner å få nr 2 i den tiden vi har prøvd å få nr 1.. blir så glad på andres vegne, men blir så ekstra sårt for oss... 😔

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, rekavillsvin skrev:

Ligger her nyoperert (laparaskopi med endel endofunn), med melding om at et vennepar har fått en nydelig datter, i tillegg et annet vennepar vi skal på tur med også akkurat har delt at de er gravide.. dette er en klassisk problemstilling, men kjenner den er ekstra vond nå her jeg ligger, pluss at flere også begynner å få nr 2 i den tiden vi har prøvd å få nr 1.. blir så glad på andres vegne, men blir så ekstra sårt for oss... 😔

Vi inne her forstår så godt som ingen andre ❤️ det er veldig tungt til tider, selv om vi selvsagt unner andre alt godt. 

Håper operasjon gjør susen og dere lykkes snart. 

• Liker 4
Skrevet
38 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vi inne her forstår så godt som ingen andre ❤️ det er veldig tungt til tider, selv om vi selvsagt unner andre alt godt. 

Håper operasjon gjør susen og dere lykkes snart. 

♥️♥️♥️ 

Skrevet
1 time siden, rekavillsvin skrev:

Forstår deg så godt 💕 Har hatt akkurat samme type opplevelse med folk rundt meg og man vet ikke helt hva slags følelser man egentlig skal ha.

Liker ikke at jeg føler som alt er urettferdig men klarer heller ikke å bare ignorere det. Jeg synes det er enda vanskeligere å besøke folk med ny baby når de har begynt å prøve langt etter meg. Spesielt når de også vet om situasjonen min. Da føler jeg hele tiden som de bare tenker "stakkars hun".

Har derfor nå valgt å bare gjøre ting allene eller med venner som ikke har barn, og fokusere på å ha det gøy. Det virker som det funker. Men om det er riktig å gjøre vet jeg ikke 🤷‍♀️ jeg føler meg ivertfall bedre sånn 😊

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler en del på det at jeg isolerer meg. Jeg er nesten bare med de som fikk barn før vi begynte å prøve, som om det er en magisk grense der. Har blant annet tenkt å melde avbud til flere baby showers. Hvordan føler dere andre på dette?

Jeg synes det er vanskelig. Jeg vil ikke isolere meg, samtidig vil jeg ta hensyn til mi egen psykiske helse også 🤔

Skrevet

Ultralyd viste livmorshinne på 7 mm i dag, så det blir innsett av fryst egg på tirsdag🤗

Nå er det bare å krysse alt man har for at blasto eskimoen vår overlever opptiningen🥰

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, rekavillsvin skrev:

Dette fårstår jeg utrolig godt.  Men nå som du har hatt lapraskopi har du enda større sjanse på å bli gravid så nå må du bare ha håper oppe. 

Anonymkode: 4e108...925

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, TiiBii skrev:

Ultralyd viste livmorshinne på 7 mm i dag, så det blir innsett av fryst egg på tirsdag🤗

Nå er det bare å krysse alt man har for at blasto eskimoen vår overlever opptiningen🥰

Spennende:) jeg hadde ei slimhinne på 14mm og har innsett imorgen 😀

• Liker 3
Skrevet
4 timer siden, TiiBii skrev:

Samme dag som meg 🤗

Heia eskimoene våre 🥶🥶 Blasto har jo gode sjanser for å overleve opptining! 

Lykke til 💛

• Liker 3
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til!! ❤️

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...