Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Avianna skrev:

De som går gjennom naturlig fryseforsøk, hvor ofte skal man ta eggløsningstester?

Holder det med 1 gang om dagen med morgenurin? Tenker bare at jeg ikke vil miste eggløsningen i tilfelle at den faller mellom testene?

For min del holdt det med å bare teste om morgenen. :) Har du erfaring med testing etter EL tidligere? Har du isåfall merket deg om du har tilnærmet LH-topp over flere dager? 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, babal skrev:

Kan dere hjelpe meg? Jeg har vært gjennom 8 innsett. Aldri tatt test før, men kun blodprøve på riksen. Så jeg vet ikke hvordan man vurderer om det er svak strek.

jeg skulle egentlig ta testen imorgen, men klarte ikke å la være og tok den idag. De på Maigaard sier at de forventer sterkere. Hadde uttak 31.12 og innsett 3 januar. Testdagen den 16. 

Den øverste er fra i morges og den nederste tok jeg nå. Er begge svake eller hvordan ser det ut?  

5CE2E042-17C1-4E6E-9B65-13F0A9F6E9F0.jpeg

Har du testet i dag og? Her tror jeg Maigaard er langt ut på viddene, for klarere test er det nesten ikke mulig få 😍 Du kan helt sikkert få 2-3 på digital test om du tar en nå. :) Mine kjemiske som har gått til grunne rundt 5+3 har ikke vært like sterke på denne tiden.. 
Og om dette ikke går hele veien denne gangen, må det jo være veldig deilig med en bekreftelse på at du kan få positiv test! Har de endret noe på protokollen ved Maigaard i forhold til hva de gjorde på Riksen? Assisted hatching e.l..?

• Liker 2
Skrevet

Hei alle sterke damer❤️ Kan nesten ikke tro at jeg er tilbake på ivf karusellen allerede. De to siste årene har gått så fort.

jeg skal i gang med søskenforsøk i februar. Fikk ei nydelig datter for ett år siden på første IVF. Jeg valgte å hoppe rett på privat fordi jeg ikke orket ventetiden i det offentlige. Har etter dette forsøket 3 blasto på frys. Er så spent, og magefølelsen sier at jeg sikkert ikke er like heldig denne gangen. 

håper 2020 blir året der alle får barneønsket oppfylt🥰

Anonymkode: 354cb...893

• Liker 4
Skrevet

Hvilken dosering startet dere med på siste forsøk? 😊 

Sist startet jeg på 112,5 IE( eller ml) i 5 dager og endte med 450IE(ml) i 4-5dager. 

Denne gangen skal jeg starte på 150. 

Kun nysgjerrig 😁

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei alle sterke damer❤️ Kan nesten ikke tro at jeg er tilbake på ivf karusellen allerede. De to siste årene har gått så fort.

jeg skal i gang med søskenforsøk i februar. Fikk ei nydelig datter for ett år siden på første IVF. Jeg valgte å hoppe rett på privat fordi jeg ikke orket ventetiden i det offentlige. Har etter dette forsøket 3 blasto på frys. Er så spent, og magefølelsen sier at jeg sikkert ikke er like heldig denne gangen. 

Lykke til ❤️

Skrevet
4 minutter siden, Deseo skrev:

Sist startet jeg på 112,5 IE( eller ml) i 5 dager og endte med 450IE(ml) i 4-5dager. 

Kun nysgjerrig 😁

Alltid hatt 300ie i 11-12 dager. Har litt lav amh jeg da.

Starter du stimulering nå snart? Lykke til! 

Gjest Geirfuglen
Skrevet
16 minutter siden, Deseo skrev:

Kun nysgjerrig 😁

Er det Bemfola? Jeg hadde også 300 E.

Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Kun nysgjerrig 😁

225 bemfola og 75 menopur. Bemfola samme dose som andre forsøk. Menopur er nytt. På forsøk to måtte jeg øke til 300 bemfola fra første ul 👍 

Skrevet
1 time siden, Fiiol skrev:

Alltid hatt 300ie i 11-12 dager. Har litt lav amh jeg da.

Starter du stimulering nå snart? Lykke til! 

1 time siden, Geirfuglen skrev:

Er det Bemfola? Jeg hadde også 300 E.

29 minutter siden, Neutral90 skrev:

225 bemfola og 75 menopur. Bemfola samme dose som andre forsøk. Menopur er nytt. På forsøk to måtte jeg øke til 300 bemfola fra første ul 👍 

Skal starte om et par uker tror jeg. 🙌 

Skal starte med Primolutt 22.01 (ble forskyvet med nesten en uke pga forglemmelse av riksen å legge inn avtalen. 

Er litt spent på om det går da. Har PCOS og fikk Metformin for insulinresistens i høst og har etter det går mens nestenesten hver måned med kortere og kortere sykluser. Er redd for at den kommer før 22. 🙈 

Skal ta Gonal F. Er det det det samme som dere mtp doseringen? Syntes jeg hadde så mange dager med dosering sist. Rundt 14 dager

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Bare Bemfola og Prednisolon her, ikke prøvd Menopur. Masse lykke til! 

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg hadde jo innsett i går, og synes det er så dritt at jeg føler meg så stresset. Vet ikke hvorfor, men det har vært sånn siste måneden. Tilskrev det Bemfolaen, men nå har jeg ikke tatt det. Dette kan jo ikke være bra mtp at det skal feste seg :(

Lurer også på om noen liksom har hatt litt mensenaktige smerter etter innsett? De sa ingenting om at det var vanlig..

Skrevet
1 time siden, Deseo skrev:

Skal starte om et par uker tror jeg. 🙌 

Skal starte med Primolutt 22.01 (ble forskyvet med nesten en uke pga forglemmelse av riksen å legge inn avtalen. 

Er litt spent på om det går da. Har PCOS og fikk Metformin for insulinresistens i høst og har etter det går mens nestenesten hver måned med kortere og kortere sykluser. Er redd for at den kommer før 22. 🙈 

Skal ta Gonal F. Er det det det samme som dere mtp doseringen? Syntes jeg hadde så mange dager med dosering sist. Rundt 14 dager

Kjedelig at de glemte det! Folk sitter jo steinklar og venter, og venter 🙄

Hatt tatt både bemfola og gonal-f, begge gangene med 300ie. Tror kanskje jeg har hatt opp til 13 dager med stimulering, har inntrykk av at antall dager kan variere. 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Velkommen for vi vel si da🥰😍 Hvor hørte du til før og hvilken privat klinikk går du til nå? 

Skaff deg et nick da vel🤗

Skrevet
5 timer siden, Deseo skrev:

Kun nysgjerrig 😁

Første IVF runde startet jeg på 250 gonal-f, andre og tredje runden startet jeg 350 og økte direkte til 450 et par dager på slutten 🤗

Skrevet
9 timer siden, prøverpåny skrev:

For min del holdt det med å bare teste om morgenen. :) Har du erfaring med testing etter EL tidligere? Har du isåfall merket deg om du har tilnærmet LH-topp over flere dager? 

Er faktisk helt forvirret nå 🙁 

Det er første gangen jeg bruker eggløsningstester og jeg bruker de fra clearblue med smilefjes. Men nå at jeg har lest pakningen så står der at jeg skulle ha begynt å teste med de på dag 8 fordi de må etablere noe slags grunnlinje. Men jeg fikk bare beskjed av sykehuset å teste fra dag 12.

Vet du om det betyr at testene funker ikke nå? Helt fortvilet fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg kjøpe en annen type test og ta den i morgen eller kan jeg  bare fortsette med disse smilefjes tester?

Fikk en sirkle på dag 12, som skal si ingen hormoner var funnet. På dag 13, 14, 15 og 16 (i dag) så jeg en blinkende smilefjes (som skal bety østrogen økning).

Skal jeg ta en test igjen om kvelden i dag for å se om den plutselig blir ikke blinkende (som skal bety LH økning)? 🤷‍♀️🤔

Skrevet
2 timer siden, Fiiol skrev:

Kjedelig at de glemte det! Folk sitter jo steinklar og venter, og venter 🙄

Hatt tatt både bemfola og gonal-f, begge gangene med 300ie. Tror kanskje jeg har hatt opp til 13 dager med stimulering, har inntrykk av at antall dager kan variere. 

Ja veldig kjedelig, men heldigvis måtte jeg ikke vente så altfor mye lenger, men det betyr bare at jeg blir nærmere forventet mens, så kan være at jeg må avbryte før jeg engang får startet 😒

49 minutter siden, TiiBii skrev:

Første IVF runde startet jeg på 250 gonal-f, andre og tredje runden startet jeg 350 og økte direkte til 450 et par dager på slutten 🤗

Oi det var mye. Holdt du på i mange dager? 

Synes at 150 er for lite jeg da, men regner med at se vet hva de driver med 😂 sist brukte vi opp egenandelen med en gang, så regner med det samme nå egentlig..

Skrevet
4 minutter siden, Deseo skrev:

Ja veldig kjedelig, men heldigvis måtte jeg ikke vente så altfor mye lenger, men det betyr bare at jeg blir nærmere forventet mens, så kan være at jeg må avbryte før jeg engang får startet 😒

Oi det var mye. Holdt du på i mange dager? 

Synes at 150 er for lite jeg da, men regner med at se vet hva de driver med 😂 sist brukte vi opp egenandelen med en gang, så regner med det samme nå egentlig..

Holdt på i halvannen uke ish med gonal-f sprøytene

Skrevet (endret)

Det er første gangen jeg bruker eggløsningstester og jeg bruker de fra clearblue med smilefjes. Men nå at jeg har lest pakningen så står der at jeg skulle ha begynt å teste med de på dag 8 fordi de må etablere noe slags grunnlinje. Men jeg fikk bare beskjed av sykehuset å teste fra dag 12.

Vet du om det betyr at testene funker ikke nå? Helt fortvilet fordi jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Skal jeg kjøpe en annen type test og ta den i morgen eller kan jeg  bare fortsette med disse smilefjes tester?

Fikk en sirkle på dag 12, som skal si ingen hormoner var funnet. På dag 13, 14, 15 og 16 (i dag) så jeg en blinkende smilefjes (som skal bety østrogen økning).

Skal jeg ta en test igjen om kvelden i dag for å se om den plutselig blir ikke blinkende (som skal bety LH økning)? 🤷‍♀️🤔

Uten å være ekspert, så mener jeg testen fanger opp en økning fordi den blinker. For meg er det nok å ta en test om dagen, for min er pos i minst 12 t. Hva viste kveldens test? 

Det står du ikke skal gjøre det, men du kan godt åpne testen for å se etter stigning. Se bilder for eksempel på positiv test. Det er den litt enklere clearblue som er rosa. 

IMG_20191230_085004.jpg

Endret av Neutral90
Skrevet

Hehe, jeg ble også forvirret av de digitale, og gikk over til vanlige manuelle el-tester. Har aldri vært i tvil når de først blir positive.

Mine digitale blinket i noen dager, før det ble et stabilt smilefjes. Jeg tror at et stabilt smilefjes = positiv el-test/lh-topp? Arrester meg hvis jeg tar feil. 

Skrevet
11 timer siden, prøverpåny skrev:

Har du testet i dag og? Her tror jeg Maigaard er langt ut på viddene, for klarere test er det nesten ikke mulig få 😍 Du kan helt sikkert få 2-3 på digital test om du tar en nå. :) Mine kjemiske som har gått til grunne rundt 5+3 har ikke vært like sterke på denne tiden.. 
Og om dette ikke går hele veien denne gangen, må det jo være veldig deilig med en bekreftelse på at du kan få positiv test! Har de endret noe på protokollen ved Maigaard i forhold til hva de gjorde på Riksen? Assisted hatching e.l..?

Testet idag også og den var helt klart positiv. Legen på Maigaard sa igår kveld at det bare var å bestille ultralyd om 3 uker for jeg er helt klart gravid. Nå håper jeg bare at det holder seg der. 

Jeg sendte blodprøve til Hellas i høsten og fikk påvist bakterier så begge to tok en kur. På Maigaard hadde jeg kortprotokoll, prednisolon og blodfortynnende pluss assisted hatching. På riksen kjørte de det samme opplegget hele tiden på alle forsøkene. Synarela, gonal, og prognova til frysforsøkene 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...