AnonymBruker Skrevet 11. januar 2020 #221 Skrevet 11. januar 2020 Begynner på mitt 7 IVF forsøk. Det er mitt siste og har problemer med å få ut mer enn 1 egg så jeg skal starte på noen medisiner som heter DHEA. Noen her inne som har prøvd de, og ut flere egg ? Anonymkode: 1c383...3c6
Neutral90 Skrevet 12. januar 2020 #222 Skrevet 12. januar 2020 Hvor går/når er deres grense for hva som er mensdag 1? Ikke frisk blødning innen kl 12? Kl 14? Kl 18? Aner ikke hvor viktig det er, om vi klusser til noe om vi begynner på medisinene for tidlig eller noe. Skal selvsagt spørre klinikken, men for meg som har sparsommelig blødning kan det være litt vanskelig å vite når det faktisk er igang.
Fiiol Skrevet 12. januar 2020 #223 Skrevet 12. januar 2020 2 timer siden, Neutral90 skrev: Hvor går/når er deres grense for hva som er mensdag 1? Ikke frisk blødning innen kl 12? Kl 14? Kl 18? Aner ikke hvor viktig det er, om vi klusser til noe om vi begynner på medisinene for tidlig eller noe. Skal selvsagt spørre klinikken, men for meg som har sparsommelig blødning kan det være litt vanskelig å vite når det faktisk er igang. Jeg sliter også med å vurdere det. Har fått beskjed om at dersom frisk blødning ikke starter før ettermiddagen/midt på dagen, blir mensdag 1, først neste dag.
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #224 Skrevet 13. januar 2020 13 timer siden, Fiiol skrev: Jeg sliter også med å vurdere det. Har fått beskjed om at dersom frisk blødning ikke starter før ettermiddagen/midt på dagen, blir mensdag 1, først neste dag. Ok takk for råd, du har nok fått samme beskjed som meg. Jeg hadde småblødninger gjennom dagen i går og sterke menssmerter fra kl 17. Snakket med st Olavs nå og de sier i dag er første mensdag
Avianna Skrevet 13. januar 2020 #225 Skrevet 13. januar 2020 (endret) Litt rart spørsmål 😆 Hver gang jeg er på kontroll lurer jeg på hva som er vanlig å gjøre med dette. Tar dere av sokker eller har dere de på? 🤔 Jeg vanligvis tar ikke av sokkene siden jeg synes det er unødvendig men vet ikke helt hva som er vanlig. Er på kontroll for naturlig syklus fryseforsøk i dag. Insett enten slutten av denne uken eller neste uke 😊 Endret 13. januar 2020 av Avianna
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #226 Skrevet 13. januar 2020 Har som regel alltid på meg kjole/genserkjole med strømpebukse. Hadde jeg hatt på meg bukse hadde jeg ikke tatt av sokkene:-) Anonymkode: 5ffb6...f79 1
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #227 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, Avianna skrev: Litt rart spørsmål 😆 Hver gang jeg er på kontroll lurer jeg på hva som er vanlig å gjøre med dette. Tar dere av sokker eller har dere de på? 🤔 Jeg vanligvis tar ikke av sokkene siden jeg synes det er unødvendig men vet ikke helt hva som er vanlig. Er på kontroll for naturlig syklus fryseforsøk i dag. Insett enten slutten av denne uken eller neste uke 😊 Jeg har alltid sokker på fordi det føles mindre nakent 😂 husker en kontroll i fjor på forsommeren at jeg hadde sandaler med bare føtter i, følte meg nokså utilpass. Helt rart. Ligger der med nakent underliv, men det var føttene jeg tenkte på 🙈 på st Olavs sier de alltid ved uttsk/innsett at sokkene skal være på også 🤔 2
Fiiol Skrevet 13. januar 2020 #228 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Ok takk for råd, du har nok fått samme beskjed som meg. Jeg hadde småblødninger gjennom dagen i går og sterke menssmerter fra kl 17. Snakket med st Olavs nå og de sier i dag er første mensdag Høres kjent ut! Fint når det er enighet mellom klinikkene. Lykke til med medidinstart! 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #229 Skrevet 13. januar 2020 Har alltid på sokker. Anonymkode: 1df65...784
Fiiol Skrevet 13. januar 2020 #230 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Avianna skrev: Litt rart spørsmål 😆 Hver gang jeg er på kontroll lurer jeg på hva som er vanlig å gjøre med dette. Tar dere av sokker eller har dere de på? 🤔 Jeg vanligvis tar ikke av sokkene siden jeg synes det er unødvendig men vet ikke helt hva som er vanlig. Er på kontroll for naturlig syklus fryseforsøk i dag. Insett enten slutten av denne uken eller neste uke 😊 Har alltid sokker på. Har også alltid på skjørt eller kjole, og har derfor sokker med meg i vesken. Jeg er så frysete av meg, i tillegg føles det mer hygienisk, siden jeg plasserer føttene mine på to «plater» på den stolen de har. Husker jeg var på sykehuset når jeg mistet, tok på sokkene som vanlig da også. Det kommenterte en av de (en eldre dame), jeg sa bare at jeg var frysepinne, hun syntes det var veldig smart og rutinert. 😆 Lykke til med kontroll! Jeg skal også på kontroll i dag. 4. kontroll! Har ventet veldig lenge på eggløsning nå (har også innsett i naturlig syklus). Har et ferskforsøk bak meg i forrige syklus som endte med en kjemisk graviditet, så håper det er normalt at det tar litt tid å komme i gang denne syklusen. Tror selv/håper jeg også har innsett om ca. en uke. 2
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #231 Skrevet 13. januar 2020 Jeg vet at jeg legger på meg av prednisolon, så de siste ukene har jeg hatt et lavkarbokosthold. Spurte klinikken i dag om jeg kan fortsette med det gjennom stimuleringen og senere etter innsett. Fikk til svar at selvsagt kan jeg det, det jeg spiser har ikke noe å si for utfall. Jeg forstår nok biologi til å skjønne at mat ikke kan påvirke biologiske faktorer som eggresserve og antall follikler osv. Samtidig vil jeg tro at et stabilt blodsukker for eksempel, vil være positivt for den fysiologiske helsen, som igjen er jevnt over positivt for et prøverørforsøk. Jaja vil fortsette med kostholdet, så ser jeg om det blir jackpot denne gang
Gjest Geirfuglen Skrevet 13. januar 2020 #232 Skrevet 13. januar 2020 Huff, ikke moro med Prednisolon. Har stått på det noen uker selv og synes fjeset har endret seg. Jeg hadde egguttak på fredag og nå er det bare ett egg som ser ok ut. Andre som har opplevd tilsvarende og at det kan holde til onsdag? 😕
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #233 Skrevet 13. januar 2020 3 minutter siden, Geirfuglen skrev: Huff, ikke moro med Prednisolon. Har stått på det noen uker selv og synes fjeset har endret seg. Jeg hadde egguttak på fredag og nå er det bare ett egg som ser ok ut. Andre som har opplevd tilsvarende og at det kan holde til onsdag? 😕 Jeg får også kjempelett måneansikt av det 🙈 Jeg krysser fingrene at det er et godt og fint egg som greier seg to dager til ❤️ det skal bare ett egg til!
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #234 Skrevet 13. januar 2020 Hvorfor bruker dere prednisolon? Anonymkode: 1df65...784
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #235 Skrevet 13. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor bruker dere prednisolon? Anonymkode: 1df65...784 Det hemmer immunforsvaret slik at (forhåpentligvis) fester embryoet seg. Jeg har trolig enbauttoimmun reumatisk diagnose.
Molly_ Skrevet 13. januar 2020 #236 Skrevet 13. januar 2020 31 år. Forsøkt i 1 1/2 år før det var en gynokolog som gir meg diagnosen endrometriose(dog ikke bekreftet med operasjon, men alt stemmer overens med symptomer). Første time til ivf i morgen, og gruer meg latterlig mye til alt som skal og kan skje. Krysser fingrene for oss alle sammen 🌸🌸 1
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #237 Skrevet 13. januar 2020 38 minutter siden, Neutral90 skrev: Det hemmer immunforsvaret slik at (forhåpentligvis) fester embryoet seg. Jeg har trolig enbauttoimmun reumatisk diagnose. Åå hmm. Jeg hat satt inn 2 ganger uten at det festet seg, kanskje jeg burde hatt noe lignende også. Anonymkode: 1df65...784
Neutral90 Skrevet 13. januar 2020 #238 Skrevet 13. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Åå hmm. Jeg hat satt inn 2 ganger uten at det festet seg, kanskje jeg burde hatt noe lignende også. Anonymkode: 1df65...784 Min erfaring er at uten en diagnose så er de tilbakeholden til å prøve. Kanskje på siste forsøk offentlig, mest for å gjøre noe annerledes.
Fiiol Skrevet 13. januar 2020 #239 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Neutral90 skrev: Jeg får også kjempelett måneansikt av det 🙈 Jeg krysser fingrene at det er et godt og fint egg som greier seg to dager til ❤️ det skal bare ett egg til! 1 time siden, Geirfuglen skrev: Huff, ikke moro med Prednisolon. Har stått på det noen uker selv og synes fjeset har endret seg. Jeg hadde egguttak på fredag og nå er det bare ett egg som ser ok ut. Andre som har opplevd tilsvarende og at det kan holde til onsdag? 😕 Seriøst? Av så lite? Nå ble jeg litt nervøs... fikk ikke det sist runde heldigvis, merket egentlig ingenting.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2020 #240 Skrevet 13. januar 2020 1 time siden, Molly_ skrev: 31 år. Forsøkt i 1 1/2 år før det var en gynokolog som gir meg diagnosen endrometriose(dog ikke bekreftet med operasjon, men alt stemmer overens med symptomer). Første time til ivf i morgen, og gruer meg latterlig mye til alt som skal og kan skje. Krysser fingrene for oss alle sammen 🌸🌸 Det hadde jeg ikke stolt på før en laparskopi. Litt kjipt å få feilbehandling fordi en lege antar du har endometriose når symptomene kan være ganske så likt andre ting også. Stå på ditt og ikke gi deg før det er bekreftet på den ordentlige måten😊👏🏼 Anonymkode: decce...e5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå