Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
16 minutter siden, Kone92 skrev:

Nei😔 Men tenkte å be om en ekstra samtale med lege nå. Og snakke om det er noe mer/annerledes vi kan gjøre. Vi får jo ut masse egg som blir befruktet, så det er i hvert fall ikke problemet. Så da må det jo ha noe med forholdene i livmoren antar jeg. 

Ja, vi begynte vel ganske likt, mener jeg å huske (feb.2019)? Litt samme greie her og, dog har jeg "bare" hatt tre innsett. Etter tredje innsett ble det tatt en vannscanning av livmor hvor det ble funnet uregelmessigheter, som ble fjernet med hysteroskopi nå i januar. Håper det kan være forklaringen for vår del, om ikke tenker jeg å spør etter lapraskopi. Håper du finner en løsning hos dere og, er helt håpløst å gå slik å gang på gang bli skuffet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
1 minutt siden, bondekone skrev:

Ja, vi begynte vel ganske likt, mener jeg å huske (feb.2019)? Litt samme greie her og, dog har jeg "bare" hatt tre innsett. Etter tredje innsett ble det tatt en vannscanning av livmor hvor det ble funnet uregelmessigheter, som ble fjernet med hysteroskopi nå i januar. Håper det kan være forklaringen for vår del, om ikke tenker jeg å spør etter lapraskopi. Håper du finner en løsning hos dere og, er helt håpløst å gå slik å gang på gang bli skuffet...

Kanskje jeg skal be om samme undersøkelse. Vi har ikke gjort noen av de tingene. Går du offentlig eller privat?

og ja, vi begynte likt 😔

Endret av Kone92
Skrevet

Enig med dere at sosiale medier får leve sitt eget liv uten meg i dag! Har veldig lyst til å poste denne her da;

https://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/i/BRBOW9/lurer-du-paa-om-jeg-har-tenkt-aa-faa-barn-her-er-et-par-ting-du-boer-tenke-over-foer-du-spoer-katrine-sviland

men kan velge en annen dag enn selveste morsdagen;-) 

Ønsker dere alle en god søndag!!

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Kone92 skrev:

Enig med @TiiBii. Skal holde meg langt unna sosiale medier i dag. Tok test i dag morges; så da er det et faktum. Det gikk ikke på det femte innsettet for meg heller 😭😭

Ekstra god klem til deg 💜😔

Skrevet
33 minutter siden, Kone92 skrev:

Kanskje jeg skal be om samme undersøkelse. Vi har ikke gjort noen av de tingene. Går du offentlig eller privat?

og ja, vi begynte likt 😔

Ville jeg absolutt spurt om! Går offentlig, Porsgrunn. Vil ikke si de er veldig på ift. undersøkelser og prøve å finne grunner for hvorfor det ikke går, så virker relativt vanskelig å få igjennom lapraskopi her... På tross av flere symtpomer på endo... Vannscanning var derimot deres forslag, så veldig glad de gjorde det.

Skrevet
6 timer siden, TiiBii skrev:

I dag logger jeg av sosiale medier for å skjerme meg selv fra morsdagshilsner med flotte taler og koselige bilder😏 Sitter jo bare på andre siden av skjermen og er så sjalu og misunnelig😟

Jævlig kjip at det har blitt sånn😔 

Ja samme her. En venninne hadde i tillegg invitert oss til å se hennes nye baby idag. Merket at jeg måtte takke pent nei. 😥

Utrolig kjipt å være/føle det slik, men blir litt ekstra sårt da dette egentlig skulle ha vært min første morsdag også om det ikke hadde vært for den første forbanna SAen😕

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, Kone92 skrev:

Nei😔 Men tenkte å be om en ekstra samtale med lege nå. Og snakke om det er noe mer/annerledes vi kan gjøre. Vi får jo ut masse egg som blir befruktet, så det er i hvert fall ikke problemet. Så da må det jo ha noe med forholdene i livmoren antar jeg. 

Har det samme problemet. Mange egg i god kvalitet hver gang  8 innsett og kun 1 som førte til graviditet men endte i MA. Har du prøvd blodfortynnende? Hva med å sende blodprøve til Hellas? Fortell gjerne hvordan samtalen gikk

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, babal skrev:

Har det samme problemet. Mange egg i god kvalitet hver gang  8 innsett og kun 1 som førte til graviditet men endte i MA. Har du prøvd blodfortynnende? Hva med å sende blodprøve til Hellas? Fortell gjerne hvordan samtalen gikk

Har ikke prøvd noe spesielt enda. Har du? Vurderer å sende prøve til Hellas. Føler det er på tide å prøve litt flere ting nå..

Skrevet
På 8.2.2020 den 9.20, Melie skrev:

Jeg hadde to runder med letrozol, hvor den første med enkel dose ga gode resultater på UL med en stor folikkel dag 12, men el-testene ble aldri positive. Fikk derfor dobbel dose runde to, men ingen effekt.. små eggposer som ikke vokste på over en uke. Omtrent samme som deg, men største var vel kun 12 og holdt seg på samme strl gjennom alle kontrollene. Hadde 3 UL i denne perioden for å følge med på utviklingen, men det endte med en syklus på 45 dager uten positiv test. 🙄 men vet det er flere som får sen EL på letrozol, og så lenge det utvikler seg hos deg er det vel håp?😊

Ja jeg håper virkelig det, jeg begynner å bli psykisk sliten av dette. 😏

Da håper jeg at UL idag viser at det har skjedd noe, og det blir et fryseforsøk på meg.

Tusen takk for svar😃

• Liker 1
Skrevet

Kontrolltime om ikke så lenge. Er det noe spesielt dere pleier å spørre etter? 

Føler at jeg bare sitter, sprer beina, tar til meg info, takker og går 🙈

Skrevet
22 timer siden, Kone92 skrev:

Har ikke prøvd noe spesielt enda. Har du? Vurderer å sende prøve til Hellas. Føler det er på tide å prøve litt flere ting nå..

Ja jeg sendte og fikk påvist bakterier som vi begge to måtte på en 10 dagers kur med antibiotika for. Etter det har jeg hatt et fryseforsøk som ikke gikk. Deretter et ferskforsøk hvor jeg ble gravid for første gang i denne karusellen. Selv om det ikke endte bra så ble det jo en graviditet. . 

Skrevet
11 minutter siden, babal skrev:

Ja jeg sendte og fikk påvist bakterier som vi begge to måtte på en 10 dagers kur med antibiotika for. Etter det har jeg hatt et fryseforsøk som ikke gikk. Deretter et ferskforsøk hvor jeg ble gravid for første gang i denne karusellen. Selv om det ikke endte bra så ble det jo en graviditet. . 

Hvilk bakterier hadde du? Hvilken medisin fikk du?

Anonymkode: 4e108...925

Skrevet

Jeg fikk jo avbrutt forsøk før uttak pga dårlig respons på medisinene. Når kan jeg forvente en mens etter det egentlig? Jeg prøvde å spørre, men da sa sykepleier at slimhinnen var sånn og sånn tjukk, og at jeg ville få en blødning om noen dager. Synes det høres rart ut, skal jeg ikke få eggløsning av det egget som hadde vokst seg større først? 🙈 Aner ikke hva som skjer i kroppen når man putter i seg disse hormonene, blir alt bare kluss liksom 😅

Skrevet
1 time siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg fikk jo avbrutt forsøk før uttak pga dårlig respons på medisinene. Når kan jeg forvente en mens etter det egentlig? Jeg prøvde å spørre, men da sa sykepleier at slimhinnen var sånn og sånn tjukk, og at jeg ville få en blødning om noen dager. Synes det høres rart ut, skal jeg ikke få eggløsning av det egget som hadde vokst seg større først? 🙈 Aner ikke hva som skjer i kroppen når man putter i seg disse hormonene, blir alt bare kluss liksom 😅

Vil tro du får en vanlig eggløsning og mensen deretter lutealfaselengde :) får du lov til å starte opp igjen på den mensen som kommer nå?🤞 

Jeg har vanligvis 14 dager lutealfase, men etter forsøk i januar hvor det ikke ble innsett, kom mensen 11 dager etter egguttak, så noe kluss kan det bli :)

Skrevet
9 timer siden, Deseo skrev:

Jeg har prøvd å spurt litt, men føler ofte at jeg ikke får så gode svar uansett 😅 slik som "bør vi være optimistiske?" og "vi vet hvor mange som lykkes pr uttak, er det en grunn til at det ikke skal være oss?" men legen er veldig lite interessert i sånn prat 😂 det ble litt "håper på det, men det vet vi faktisk ikke"-svar. 

Hvordan gikk det i dag? Fant du noe lurt å spørre om? 

Skrevet

Hadde skjult Ureaplasma som ikke har blitt påvist her i Norge. husker ikke navnet på antibiotika. Er flere artikler ute om man googler på prøverør og prøve Hellas. Klinikken der heter ivf serum og har masse info på siden 

Skrevet
41 minutter siden, Neutral90 skrev:

Vil tro du får en vanlig eggløsning og mensen deretter lutealfaselengde :) får du lov til å starte opp igjen på den mensen som kommer nå?🤞 

Jeg har vanligvis 14 dager lutealfase, men etter forsøk i januar hvor det ikke ble innsett, kom mensen 11 dager etter egguttak, så noe kluss kan det bli :)

Noen ganger synes jeg helsepersonell kommer med litt rare svar, for jeg synes jo også det høres mest riktig ut at man får en vanlig eggløsning og så mens 😅 har lutealfase på mellom 10-12 dager, men nå vet jo ikke jeg helt når/om jeg har hatt eggløsning. Får starte opp på mens som kommer nå ja 👍 så hvis det blir noe kluss, håper jeg ikke det gjør at mensen bruker lengre tid på å komme 🙈 Tenk å se frem til mens liksom 😂

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Deseo skrev:

Jeg spør litt om ting for å få bekreftet at noe er som det skal eller ikke. Hvis de sier slimhinnen er 10 mm, men ikke om det er bra eller dårlig. Og spør/gjentar noe av det forrige lege sa, fordi jeg har hatt bare forskjellige leger hittil og har allerede opplevd at neste lege ikke har fått med seg det forrige lege observerte. Jeg tenker det er lurt å spørre om alt du lurer på, også hvis det er kun ren nysgjerrighet. Det er dessuten ikke noe verre enn at de ikke klarer å gi et ordentlig svar, slik som @Neutral90forteller om. Jeg spurte jo sist om hva som kan være grunnen til at jeg ikke responderte på medisinene, men fikk bare et  slags "vet ikke, det bare er sånn" svar tilbake. Tror nok legen har en eller flere teorier om grunnen, men at det kan bli for komplisert /tidkrevende å forklare for den vanlige kvinnen i gata 😅

Skrevet
9 timer siden, Neutral90 skrev:

Jeg har prøvd å spurt litt, men føler ofte at jeg ikke får så gode svar uansett 😅 slik som "bør vi være optimistiske?" og "vi vet hvor mange som lykkes pr uttak, er det en grunn til at det ikke skal være oss?" men legen er veldig lite interessert i sånn prat 😂 det ble litt "håper på det, men det vet vi faktisk ikke"-svar. 

Hvordan gikk det i dag? Fant du noe lurt å spørre om? 

8 timer siden, Dovendyr1 skrev:

Jeg spør litt om ting for å få bekreftet at noe er som det skal eller ikke. Hvis de sier slimhinnen er 10 mm, men ikke om det er bra eller dårlig. Og spør/gjentar noe av det forrige lege sa, fordi jeg har hatt bare forskjellige leger hittil og har allerede opplevd at neste lege ikke har fått med seg det forrige lege observerte. Jeg tenker det er lurt å spørre om alt du lurer på, også hvis det er kun ren nysgjerrighet. Det er dessuten ikke noe verre enn at de ikke klarer å gi et ordentlig svar, slik som @Neutral90forteller om. Jeg spurte jo sist om hva som kan være grunnen til at jeg ikke responderte på medisinene, men fikk bare et  slags "vet ikke, det bare er sånn" svar tilbake. Tror nok legen har en eller flere teorier om grunnen, men at det kan bli for komplisert /tidkrevende å forklare for den vanlige kvinnen i gata 😅

Takk for svar damer 🥰

Jeg fikk heldigvis favorittlegen min igår så "turte" å slå meg løs med diverse spørsmål. Men hun oppga nesten alt før jeg rakk å spørre.  

Som jeg trodde så hadde ikke folikkene vokst noe særlig. Største var kun på 7mm,men slimhinnen så fin ut sa ut. 

"her vet vi jo at du egentlig trenger høyere dose mtp sist så vi øker med en god dose, men vi må være litt forsiktige siden det ser ut som et hønsehus i eggstokk dine 🤣" økte fra 150 til 250 til neste kontroll på fredag. 

Helt rett at de ikke alltid får med seg alt. Spurte om blodfortynnende kunne være noe for meg mtp at jeg har mista to ganger. Da sa hun at dette vurderes kun etter at man har blitt utredet for habituell abort. 

-"men det ble jeg i oktober? “

-" javisst ble du det! " så hun skulle sjekke det opp til neste kontroll. 

Skal bli flinkere til å spørre mer denne gangen. 🤣🙈

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...